Jag ser det snöar!

Flakmonkey
Jag ser det snöar!

Såhär såg det ututanför min port för en 10 minuter sedan ungefär och jag gillar det. Somliga har något emot snön eftersom det ställer till problem i trafiken å så (speciellt här i stockholm) men jag ser det mest somen klar stämningshöjare samt en ljuskälla som verkligen behövs. Jag har ju vissa tendenser till att bli mer deprimerad än vanligt på vintern och eftersom det har med mörkret att göra välkomnar jag snön med öppna armar.

Nu gäller det bara för den att ligga kvar så det inte blir slask direkt. Har inte alltför stora förhoppningar på den fronten då oddsen talar emot det, men man måste ju hoppas iaf. Det enda som är värre än en snölös vinter är ju en slaskig vinter !

#blogg

Medlem
Jag ser det snöar!

Slask vinter är vad vi brukar ha i Borås och ofta råkallt.
Hört att folk åker på vinter semester?
Nej det är värmen som är min melodi


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Flakmonkey
Skrivet av chopper:

Slask vinter är vad vi brukar ha i Borås och ofta råkallt.
Hört att folk åker på vinter semester?
Nej det är värmen som är min melodi

Vintersemester vore något om det var en blaskvinter, men annars tycker jag det är mysigt med vinter om det är mycket snö och kallt. Fast så länge det är antingen eller (barmark eller helvitt på marken) så fungerar det på mig. Det är ju mellanläget som är jobbigt och tyvärr är det ju oftast så det är söder om dalälven :/

Medlem

Härligt att ni har fått lite snö där nere själv sitter man och väntar här i Jämtland på att det ska ta och bli lite snö. Brukar vara runt 1m hemma vid den här tiden på året men det är nog inte mycket mer är 3cm just nu :/

"Vår bästa tid e nu"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar