Se nyversionen av Baldur's Gate-introt

Robot
Se nyversionen av Baldur's Gate-introt

I Baldur's Gate-nyversionen finns en nyversion av introt från Baldur's Gate. Ett intro du kan beskåda här och nu.

#baldurs-gate-enhanced-edition, #overhaul-games


Medlem
Se nyversionen av Baldur's Gate-introt

Åh så grymt! Fick ju rysningar och min rpgnerv började darra som den gjorde en gång i tiden Minns vilket jäkla skyfflande det va med 5 CD-skivor (!?) Ska bli så kul att spela igen!

Medlem

Jag tyckte tyvärr det va riktigt dåligt, och dialog som blivit bortklippt. Vart hände med "There are others. I can help you find them". Ganska viktig med.

Medlem

Jo det är ju sant. Man får en bättre bild av att "den onde" är hänsynslös och inte bryr sig om att vilja ha allierade. Jag vet vad han heter men vill inte avslöja för dom som inte spelat det

Medlem

Äh tycker dom tallar för mycket. Styr HD och lite kompabilitetsjox och släpp innan ni blir nå jävla Geroge Lucas. Finns det ingen konsthistorisk stolthet över huvud taget? Ok om ni fixar det bättre spelbart på moderna datorer men i övrigt kan ni ju sluta äckla er med spel som redan finns och är etablerade. Gör ett nytt spel om ni känner er kreativa eller släpp en HD uppdatering om ni inte gör det. Vad är det här?

http://www.inquisitr.com/309687/jesus-painting-restoration-go...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Dom har inte rört huvudstoryn vad jag vet och det är för mig det viktigaste iaf. Finns ju ingen mening med det. I övrigt kan dom få putsa lite här å där så länge det är fortfarande samma spel i slutändan.

Medlem

Och så har de missat det inledande citatet, vilket har stor betydelse för känslan i slutet av ToB!

Medlem

Känns ungefär som nån rap-artist (Kanye, P diddy etc) som gör en cover på nån klassiker och lägger till lite gutturala ljud som uhuh, ye, uh, och kallar det en ny låt.

Ingen mening att göra om något som inte går att göra bättre.
Det gamla introt är till och med snyggare än det nya.

Medlem

Oj, det nya introt var ju riktigt dåligt jämfört med det gamla.
Det gav inga bra vibbar alls.

Medlem

Det finns en enkel lösning för de som inte gillar. Spela inte. Finns ingen som tvingar er.

Medlem

Enhanced behövs inte för ett RPG av denna kaliber. Det var perfektion 1998 och tack vare GOG en spelbar perfektion 2012.

Bättre grafik (läs sämre) på introt ger mig inga större förhoppningar om att spelet blir bättre än originalet.

Ett plus är att rösterna är dom samma i alla fall.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Nya introt var ju kasst jämförelsevis, inte alls samma känsla som det gamla.

Medlem

Jag får nog hålla med, originalets intro var bättre förstår inte varför de ska göra om något som inte behöver göras om.

Medlem

Jag fattar inte. De gör en ny trailer som är stelare och sämre på alla sätt och vis?

Medlem

Den gamla var bättre
Angående spelet, har någon testat enhanced än? Jag är nyfiken på om de fräschat upp UI:t eftersom jag tröttnade på det när jag gav mig på BG igen genom GOG.com. Minns att jag tyckte att Icewinddales 2 ui var markant bätte än BG när det begav sig.

Medlem

Jag har aldrig varit förtjust i de billiga klippdockor-intron som är så populära numera. Då var originalet mer livfullt.

Medlem

Trodde det nya var det gamla. Det gamla är fan så mycket bättre. Även om man vill köra det mer stiliserat så borde man kunna klämma fram något snyggare än vad det gjort. KLagar dock endast löst, eftersom det är underbart att få ge sig in i detta lir igen


signatur

K9
:.:

Medlem

UI:t är detsamma.. ser faktiskt ingen skillnad alls.

phi
Medlem

Ja, vi kan konstatera att det gamla introt var bättre men spelet å andra sidan är betydligt bättre i det nya. På alla punkter.

Medlem

inhandlade faktiskt BG1-2 och resten till det plus IceWindale1-2 här om dagen


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Inaktiv

Håller med föregående. Det gamla introt var mycket bättre. Sedan, varför så mycket blod efter fallet?

Medlem

Gillade inte heller det nya introt.

Visserligen petitesser, men ändå viktiga för helhetskänslan:

  • Borttagna storyelement och det bästa röstskådespeleriet i introt borttaget.

  • Musiken är för lågt mixad relativt ljudeffekterna.

  • Mer "tecknad" i känsla. Eftersom Baldur's Gate ska kännas tungt och seriöst känns det väldigt felplacerat.

  • Och varför är logon i slutet överdrivet "flashig"? Den gamla logon var ju perfekt.

  • Överdrivet med blod för att göra en "cool" övergång från blod till logon.. löjligt.

Skrivet av vaskee:

UI:t är detsamma.. ser faktiskt ingen skillnad alls.

Skrivet av maucau:

Den gamla var bättre
Angående spelet, har någon testat enhanced än? Jag är nyfiken på om de fräschat upp UI:t eftersom jag tröttnade på det när jag gav mig på BG igen genom GOG.com. Minns att jag tyckte att Icewinddales 2 ui var markant bätte än BG när det begav sig.

De har bytt färg till blått från gråbrunt samt ökat upplösningen.
Ser förjävligt ut men är lite mer praktiskt än det gamla.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Visserligen petitesser, men ändå viktiga för helhetskänslan:

  • Borttagna storyelement och det bästa röstskådespeleriet i introt borttaget.

  • Musiken är för lågt mixad relativt ljudeffekterna.

  • Mer "tecknad" i känsla. Eftersom Baldur&#039;s Gate ska kännas tungt och seriöst känns det väldigt felplacerat.

  • Och varför är logon i slutet överdrivet "flashig"? Den gamla logon var ju perfekt.

  • Överdrivet med blod för att göra en "cool" övergång från blod till logon.. löjligt.

Instämmer, kändes inte alls lika maffigt som originalet, trodde de skulle förbättra det (som Sony gjort med sina HD-samlingar) inte försämra det.

Men som tur var finns det ju en hel del som är duktiga på att göra mods till spel, kan tänka mig att detta kommer vara en av de saker som kommer ändras.

Medlem

Varför ändra så mycket??? Originalet är fortfarande MARKANT bättre på alla sätt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av vaskee:

UI:t är detsamma.. ser faktiskt ingen skillnad alls.

Bara för man inte ser det innebär det inte att det är en förbättrad version. Kan hända att man inte ser några direkt grafiska skillnader men med tanke på hur gammal den här motorn är och att den har stora problem med dagens datorer så måste de lagt ner en hel del arbete på den. Senaste jag körde BG vanilla så hängde det sig konstant och då har jag en rätt så gammal dator med Windows XP. Om de fixat till spelet så att det funkar på dagens datorer är bara det värt ett köp. Jag gillar Tutu men det hade även varit kul att testa originalet utan mods och slippa att datorn hänger sig.

Introt var en besvikelse men av allt att döma verkar de inte rört själva spelet och det är det viktigaste och således avgörande för mig själv om det blir ett till inköp eller ej.

Medlem

[quote=PcGamer]

Skrivet av vaskee:

Bara för man inte ser det innebär det inte att det är en förbättrad version. Kan hända att man inte ser några direkt grafiska skillnader men med tanke på hur gammal den här motorn är och att den har stora problem med dagens datorer så måste de lagt ner en hel del arbete på den. Senaste jag körde BG vanilla så hängde det sig konstant och då har jag en rätt så gammal dator med Windows XP. Om de fixat till spelet så att det funkar på dagens datorer är bara det värt ett köp. Jag gillar Tutu men det hade även varit kul att testa originalet utan mods och slippa att datorn hänger sig.

För mig fungerar Tutu ypperligt på Windows 7. Tror nästan jag föredrar Tutu framför enhanced edition.


signatur

Have a good time!

Medlem

Sluta grina.
Lite konstigt dock, de andra filmklippen är faktist väldigt bra, undrar varför introt är sämre.

Medlem

Jag spelade BG1 på XP utan några problem alls så vet inte vad det skulle vara för stora problem med krascher.

Introt såg ju verkligen fult ut, slottet i början t.ex. såg kantigt ut och dom tog bort ett par essentiella delar från originalet utan någon anledning. Om dom lyckas sabba detta korta intro så har jag inte så stort förtroende för att dom nya karaktärerna och sidouppdragen kommer vara något vidare heller.

Trist om det är samma kvalité i resten av det dom lägger till och sen bara ett förbättrat UI på det. Då är det väl egentligen skit samma? Låter som något många moddare skulle kunna göra om dom fick tag i källkoden.

Medlem

När det kommer till PC så beror det helt och hållet på vad man har för hårdvara, bara för att mitt spel funkar utan problem så innebär det inte att andras inte gör det. Jag har haft problem med både Icewind Dale och Baldur´s Gate och detta gjorde att jag aldrig körde klart spelen när de kom (värst var det med ID, var nästan klar med det och då buggar det ut ordentligt, efter det kunde jag varken ladda eller spara utan att råka ut för crascher). Tutu har funkat hur bra som helst men jag har inte heller haft några problem med BG 2 (som Tutu ju använder).

1
Skriv svar