tappat stinget helt att spela spel :S

Medlem
tappat stinget helt att spela spel :S

Som ni ser jag har tappat lusten helt att spela spel, börjat spontan köpa spel som jag tror jag kmr fastna som verkar jättebra men efter 2 veckor till 2 månader är jag helt utråkad.

Kan bero på jag har krav på spel, jag vill ha ett competetive,utmanade coop/emot andra spel (gärna där man köra i klan osv.

Ända jag rör är dota och försöker gå tillbaka till cs men finner ingen lust i go då det är samma skit som 1.6 nästan.

Så till frågan någon som har ett tips?

ska köpa far cry 3 när min nya dator anländer om 1 vecka ungefär.

Har någon något tips?

det ska gärna vara balanserat ha hyfsad grafik.
Kan vara inom vilken genre som helst, duktig inom moba/fps(dock inte strategi scII ex aldrig fastnat direkt för det föredrar ha kontrol över en unit/gubbe)

Så nu har ni några tips?

spel jag ger gärna f2p spel en chans, udda spel har appat till warface ex.
spel som är udda som kan vara jävligt roliga som tribes, men föll ej mig i smaken i skillcap(föredrar ut/quake )

Förlåt för förskräckligt skrivande är dyslektiker plus extremt trött, tack för alla goa förslag även om det är förslag jag redan testat,ej tycker om

Medlem

Kanske behöver du ta en paus från spelandet?
Brukar funka för mig när jag tappar lusten för att spela. Är det inte roligt att spela så gör jag inte det längre, när jag väl fått tillbaka lusten så är spelen roliga igen!

Inaktiv

Händer mig hela tiden, det kommer och går med. En dag eller en helg kommer du känna ett sug och då kan du inte slita dig igen

Skägg.
10 Chambers

Problemet för mig många multiplayerspel, som du verkar gilla mest, är att de lätt blir måsten snarare än nöjen. Man måste låsa upp det där nya vapnet, levla eller vad som helst. När det sker spelar jag nästan bara uteslutande singleplayerspel i ett par månader.


signatur
Testpilot

Som Calle säger , MMO spel eller multiplay blir skitlätt "måsten" och man måste in varje dag för o göra XX , gäller att man har en vilja av stål för att kunna vara casual spelare i dem.

Jag har också chillat med att skaffa mig Singleplayer spel utan krav , testa nåt nytt , gräv ner dig lite i Indie scenen och testa lite sådana spel om inte annat för lite omväxling för att få tillbaka lusten att spela multi igen.

Medlem

Bra då kan du ju göra nått vettigt ist

Medlem

Jag har samma problem. Själv har jag alltid spelat spel som är lätta att börja med men svåra att bemästra. Exempel på sådana spel är alla typer av sportspel, racing osv. Allt som oftast online. Det är tävlingsmomentet som lockar. Jag har, så länge jag kan minnas, spelat CS och var riktigt bra en period om jag får säga det själv

Sen kom flickvänner och senaste åren har jag börjat spela mer singleplayer och gjort tabben att fokusera mer på att klara ut spelet än att njuta på vägen. Fostrad i att tävla i spel så blir det lätt så Jag funderar mer seriöst nu på att helt enkelt gå tillbaks till att nöta spel och snarare få tävlingsmomentet än något annat. Sedan kan jag plocka upp en riktigt bra titel ibland och njuta av upplevelsen. Jag tror det gäller att hitta sin plats bland spelen helt enkelt.

phi
Medlem

Det går i perioder det där och det har tyvärr även viss del med åldern att göra.

Jag är själv inne i en sån period och jag, precis som du, föredrar tävlingsinriktade multiplayerspel (FPS och RTS). Problemet är bara det att jag kan inte "casualspela" ett spel som t.ex Quake Live och Starcraft 2 även om jag gillar spelen otroligt mycket, jag får helt enkelt inte ut någonting av att sitta och spela dessa spel under mina få speltimmar i veckan. För att behålla sin "skillnivå" och bli ännu bättre så krävs det väldigt mycket tid och engagemang, precis som i allt annat. Tid är tyvärr något som jag som börjar närma mig 30 år inte har, med jobb, sambo, hund, parmiddagar, jobbiga svärmödrar, socialt umgänge och fan och hans moster.

Så att hålla en elo på över 2000 i Quake Live Duel eller nå Grand Master i SC2 är bara att glömma.

Vad gör man då? Jag har precis som i tipsen ovan börjar spela singleplayerspel allt mer men även där är jag kräsen med vad för typ av spel jag vill lägga ner tid på. Dessvärre köper jag väldigt många spel men tyvärr är det få spel som lyckas hålla mig kvar mer än ett par timmar och oftast får jag känslan av att "det här har jag gjort en miljard gånger tidigare" och ger upp spelet. Men ibland dyker det upp några guldkorn som jag kan försvinna in i under några dagar och få min "spelfix".

Mitt tips är: gör något annat ett tag, skit i spelandet helt och hållet och hitta ett annat intresse. Spelsuget kommer säkert tillbaka efter ett tag och då har du massor med nya spel att testa.

Inaktiv

Samma för mig som de andra ovan.
Så ta en paus o gör något annat, eller byt spel helt o hållet, det har fungerat för mig ett par ggr. Har nött SP spel ett bra tag nu men sen plötsligt så dog allt. Klarade Dishonored, o lackade sen på det halvfailade Hitman o tänkte "nja orkar inte mer". Ville dock ha något annat att lira när tid finns, så nu kör jag, helt otippat, LoL och Swtor som båda är gratis

Mitt nästa köpspel ligger en bit bort och det är troligen nästa Sim City.

Men byt spelstil helt o hållet, du verkar lira en del mutli, kör singel direkt. Kanske något stort som Skyrim eller något mindre som Dishonored. Har du aldrig lirat Assasins Creed, köp trean o mys, eller om du har dåligt med pengar köp Ass Creed 2, det är riktigt bra.

Tvinga inte spelandet, är det inte kul så är det inte kul, utan gör då något annat istället.

Medlem

Problem: jadijada bla bla
Lösning:

Batman: Arkham Asylum

sen

Batman: Arkham City


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Problemet för mig många multiplayerspel, som du verkar gilla mest, är att de lätt blir måsten snarare än nöjen. Man måste låsa upp det där nya vapnet, levla eller vad som helst. När det sker spelar jag nästan bara uteslutande singleplayerspel i ett par månader.

Exakt. World of Warcraft dödade min spelpassion pga dess "tvångkänsla".

Har själv lagt ned all typ av teambaserad multiplayer då jag helt enkelt lägger ned mer tid på det än vad jag själv mår bra av. Nuförtiden blir det i princip bara singleplayerspel med undantaget StarCraft 2 och några få korta co-op-spel (exempelvis Trine). Spelintresset är idag på topp.


signatur

Have a good time!

När det här händer mig, vilket det gör alltför ofta. Så brukar jag ta fram mina gamla favoriter, spela lite retro och sånt, Spel som fick mig intresserade av spel från första början. Blir påmind om varför jag har detta som hobby.
Speciellt när allt nytt till största delen är helt ointressant för mig, då kan det vara skönt att gå igenom sin spelhylla.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Testat Planetside2?

Fps
Bra grafik
Relativt balanserat (lär ju balanserar mer)
Perfekt för klaner (nästan ett måste iom skalan)
F2P


signatur

Rwa?

Medlem

mjo jag vet, alltså jag vet skyrim fastnade jag starkt för,även far cry kmr jag(singelplayern)

Men suget slocknar för snabbt för mig och sen kmr ju inget bra spel på jättelänge :/
problemet ligger oftast inte i bara att det är singelplayer, utan det är så lätt för mig som gamingveteran att manipulera AI:N.

Har alltid varit bra på spel, jag kan vara borta 3 månader eller första gången jag sätter mig framför just det spelet(förutom strategi scII) Så är jag bra på det gemfört med andra och vi vet ju hur fördummade alla spel blir idag, jag kör oftast singeplayer på svåraste direkt för oftast är det så jag somnar framför musen annars

Får väl se warface och FC3 kanske blir något who knows

har ej testat PS 2 pga dålig dator för det(tror den kan köra det på dåliga inställningar,men får ny dator snart så känns inte vidare lönt hehe

Det ser skitkul ut, dock competetive ser jag inte det som då du är så satans många max 6 person er per lag där går gränsen i competetive lagspel för mig

ska nog testa batman kompisen har sagt dom vart riktigt roliga.

men som sagt har ni tips på något fps spel som inte många känner till eller liknande skriv gärna det

Jag tror iaf jag kommer fastna för The elder scrolls online, efter kollat alpha filmen blev det över min förväntan! gäller bara dom gör allt rätt och leverar med

Sen tid har jag gott om efter jobb och till helger har ett riktigt schysst jobb så inga problem där heller

Det är inte tiden utan att jag tröttnar extremt snabbt(flesta spel kanske ej tilltalar mig idagens industri.) snart är det väl så illa att jag köper cod:bo II hahahahaha

Medlem

Är lite i samma träsk just nu, finns inget spel som verkligen förtrollat mig.. väntar på CoH2 antar jag..

Men här är några tips:
AirMech - antar att det hamnar under MOBA delen, dock. ingen LoL/Dota/HoN klon, kul att spela med en kompis, härlig grafikstil och balanserat och bra.
Planetside 2 - redan nämnt i tråden, svårt att missa spelet i allmänhet, helt okej, dock. inte s å bra som många säger, har vissa Pay-2-Win element och kan lagga rejält i bland.
Borderlands 2 - Härlig humor, skön grafikstil dock. rätt dålig Co-Op.
Dishonoured (eller Honored om man nu bor på fel sida atlanten..) - Ett av årets bästa sp spel, ser bra ut, bra handlig och det går att trycka ner många timmar här

Edit:
Finns ju ett ton med bra indie spel också, kanske inte håller så många timmar men för 5-15€ är det acceptabelt.

Orcs Must Die 2, Krater och FTL är några jag kan rekommendera


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

phi
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det är inte tiden utan att jag tröttnar extremt snabbt(flesta spel kanske ej tilltalar mig idagens industri.) snart är det väl så illa att jag köper cod:bo II hahahahaha

Det är förvisso ett ganska kasst spel men vill man få en skön egoboost och bli anklagad för fusk när man äger alla i det så kan det vara värt att köpa. Krävs i princip inga skills överhuvudtaget för att ständigt ligga på topp i det, så det är ett sånt mysigt och hjärndött FPS

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Problemet för mig många multiplayerspel, som du verkar gilla mest, är att de lätt blir måsten snarare än nöjen. Man måste låsa upp det där nya vapnet, levla eller vad som helst. När det sker spelar jag nästan bara uteslutande singleplayerspel i ett par månader.

Det skall jag också se till att börja göra.
Spel är trots allt till för nöjet skull, och jag vet att jag besitter varken orken/intresset att bli en bland top5 på något spel. Man skall satsa på att bli top5 eller låta bli. Resten är halvhjärtat och slös på tid. Det är samma med grind-spel, i slutändan är det bara tid som man fördriver. Spel skall vara skoj!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Som ni ser jag har tappat lusten helt att spela spel... ...Kan bero på jag har krav på spel.

Yo Fuzion, dags att gå över till the dark side och utveckla spel! det e oftast så det brukar börja; när ingen utvecklare gör det spelet man vill spela e man illa tvungen att göra det själv, och finner oftast programmering lika kul som gaming.

Medlem
Skrivet av Niber:
Skrivet av FuzioN:

Som ni ser jag har tappat lusten helt att spela spel... ...Kan bero på jag har krav på spel.

Yo Fuzion, dags att gå över till the dark side och utveckla spel! det e oftast så det brukar börja; när ingen utvecklare gör det spelet man vill spela e man illa tvungen att göra det själv, och finner oftast programmering lika kul som gaming.

mjo tänkte gå utbildning men skitkass på mattematik så där sket det sig

1
Skriv svar