Dirty Bomb - Splash Damages nya spel

Robot
Dirty Bomb - Splash Damages nya spel

Färsk trailer skvallrar om multiplayeraction i London-miljöer.

#brink, #enemy-territory-wolfenstein, #splash-damage, #dirty-bomb


Medlem
Dirty Bomb - Splash Damages nya spel

Vi behöver inte fler online-FPS spel ...

Medlem
Skrivet av luftman:

Vi behöver inte fler online-FPS spel ...

Tänker mig typ Counter Strike med bomb/defuse

Medlem

Hehe notera att dom även inte nämner Brink som "from the studio behind..."

Såg väl ut som detta blir lite av ett retry på Brink av det man såg.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Brink prequel?

Medlem

Kul med ett PC exklusivt multiplayer FPS baserat på en NY IP, inte ofta man ser det.

Medlem

Tror det kommer gå tveksamt bra detta...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Att folk ska vara så skeptiska..

Wolfenstien: ET lätt ett av de bästa MP spelen jag spelat.
Quake Wars var helt okej det också men har aldrig gillat "quake världen" så mycket.

Brink var ju inget dåligt spel i grunden utan drogs ner av buggar och att folk idag inte längre förstår sig på "teamplay", alla ska vara någon John Rambo som dödar allt och alla själv medan dom räddar världen.

Ser fram emot detta, kan bli hur bra som helst.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Att folk ska vara så skeptiska..

Wolfenstien: ET lätt ett av de bästa MP spelen jag spelat.
Quake Wars var helt okej det också men har aldrig gillat "quake världen" så mycket.

Brink var ju inget dåligt spel i grunden utan drogs ner av buggar och att folk idag inte längre förstår sig på "teamplay", alla ska vara någon John Rambo som dödar allt och alla själv medan dom räddar världen.

Ser fram emot detta, kan bli hur bra som helst.

Tror nog folk blivit för dumma bakom sina konsoller och klarar inte av så kompliserade objekt som Wolf: ET/RTCW hade, plantera bomber i cs och jaga flaggor i BF verkar vara gränsen för vad folks inteligens klarar av, och i ingen av ovanstående titlar krävs det speciellt mycket sammarbete.

Nä spel som kräver mer än en person för att klara och hålla ett objekt är tydligen för svårt för mainstream gamers idag.

Men o andra sidan, har man bara typ 5 knappar och en handkontroll får det ju inte bli för svårt...

Wolf ET uppföljare hade ju inte varit helt fel.

BTW mina små wolf: ET filmer finns att beskåda på youtube.com/nudels76 Funderar på att göra en ny ET x-mas i år om jag hinner


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Att folk ska vara så skeptiska..

Wolfenstien: ET lätt ett av de bästa MP spelen jag spelat.
Quake Wars var helt okej det också men har aldrig gillat "quake världen" så mycket.

Brink var ju inget dåligt spel i grunden utan drogs ner av buggar och att folk idag inte längre förstår sig på "teamplay", alla ska vara någon John Rambo som dödar allt och alla själv medan dom räddar världen.

Ser fram emot detta, kan bli hur bra som helst.

Jag gillade också W:ET, men Brink för PC var verkligen ingen höjdare. Det var alldeles för konsolifierat, med mushatande menyer, en fov på 50 och vapen med spridning över halva skärmen. Sen var det även dålig AI på bottarna och som du nämnde, buggigt. Det har säkert blivit bättre på senare tid efter en massa patchar, men det ursäktar inte att spelet släpptes så pass ofärdigt som det gjorde.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag gillade också W:ET, men Brink för PC var verkligen ingen höjdare. Det var alldeles för konsolifierat, med mushatande menyer, en fov på 50 och vapen med spridning över halva skärmen. Sen var det även dålig AI på bottarna och som du nämnde, buggigt. Det har säkert blivit bättre på senare tid efter en massa patchar, men det ursäktar inte att spelet släpptes så pass ofärdigt som det gjorde.

Precis, det hade sina problem.
Vad jag försökte säga (var kanske inte tydlig nog) är att grundkonceptet inte var dåligt, hade man lagt tid på att fixa menyer och allmänt PCifiera det så hade det blivit ett helt okej spel.

När det fungerade (inte CTDade och hade sig) så var det ett kul spel med välgjorda banor och ett balanserat gameplay.

Tittade till Brink under sommarens speltorka, är i princip dött, fanns ett fåtal servrar med spelare på i Europa och ett dussin i USA.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv

Brink var på release absolut ren skit - senast för 20 minuter sedan, exakt samma skit. Det nämns ofta att diskussioner gällande "konsolifiering" blir ett hatkrig, men det är ju å andra sidan inte så konstigt när båda parter betalar fullpris för ett spel, men bara en av de två kan spela det - allt för att utvecklarna absolut fullständigt skiter i konsumenterna...så fort dom har konsumerat spelet.

Jag tar mina pengar och kör upp i någon annans röv där dom högst troligt gör mer nytta.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Mytacism:

Att folk ska vara så skeptiska..

Wolfenstien: ET lätt ett av de bästa MP spelen jag spelat.
Quake Wars var helt okej det också men har aldrig gillat "quake världen" så mycket.

Brink var ju inget dåligt spel i grunden utan drogs ner av buggar och att folk idag inte längre förstår sig på "teamplay", alla ska vara någon John Rambo som dödar allt och alla själv medan dom räddar världen.

Ser fram emot detta, kan bli hur bra som helst.

Tror nog folk blivit för dumma bakom sina konsoller och klarar inte av så kompliserade objekt som Wolf: ET/RTCW hade, plantera bomber i cs och jaga flaggor i BF verkar vara gränsen för vad folks inteligens klarar av, och i ingen av ovanstående titlar krävs det speciellt mycket sammarbete.

Nä spel som kräver mer än en person för att klara och hålla ett objekt är tydligen för svårt för mainstream gamers idag.

Men o andra sidan, har man bara typ 5 knappar och en handkontroll får det ju inte bli för svårt...

Wolf ET uppföljare hade ju inte varit helt fel.

BTW mina små wolf: ET filmer finns att beskåda på youtube.com/nudels76 Funderar på att göra en ny ET x-mas i år om jag hinner

Ja men vadå, det är ju ingen som sa något illa om ET alls? Men alla chanser för att kalla andra puckon tas!

Det där är ju tröttaste upprepningen på alla svenska spelforum.

Och i samma andetag hyllas Quake som super hardcore och tufft när det i själva verket är bra mycket mer hjärndött än till och med CoD.

EDIT: Åsså nertummad direkt.. Pack är vad ni är!

EDIT: *inser att han dissat Quake på FragZone*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Ja men vadå, det är ju ingen som sa något illa om ET alls? Men alla chanser för att kalla andra puckon tas!

Det där är ju tröttaste upprepningen på alla svenska spelforum.

Och i samma andetag hyllas Quake som super hardcore och tufft när det i själva verket är bra mycket mer hjärndött än till och med CoD.

Om du läser lite mellan raderna så menade vi att folk dömer ut spelet pga. Brink och glömmer de gamla godingarna som Splash har pysslat med innan.

Och allvarligt talat, du verkar hoppat på "hattåget" rätt snabbt med.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

kommer fan inte röra detta spel med en tång ens, inte efter Brink.


signatur

God is dead

1
Skriv svar