Lara Crofts alla äventyr – nu på Steam

Robot
Lara Crofts alla äventyr – nu på Steam

Äntligen finns hela Tomb Raider-serien samlad på Steam. Den som vill ladda upp rejält inför nästa års Lara-reboot har aldrig haft en bättre anledning.

#crystal-dynamics, #tomb-raider-legend, #tomb-raider-underworld, #core-design, #square-enix, #tomb-raider-1996, #tomb-raider-angel-of-darkness


Medlem
Lara Crofts alla äventyr – nu på Steam

Kul att se dessa tillgängliga, men jag hade nog satsat på GOG istället. Tvivlar på att de äldsta har fullgott stöd i moderna OS då de kom till DOS, och efterpatchades med 3Dfx-stöd (those were the days!).

Tyvärr brukar gammalt material dyka upp på Steam oavsett om de faktiskt funkar 100% i dagens OS, hoppas så inte är fallet den här gången.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Trevligt att höra men jag tror det bästa sättet att spela på en modern dator skulle vara med en emulator.

Inaktiv

Tomb Raider 2 är så jäkla bra alltså. Mitt favoritspel väl länge när det släpptes.

Medlem

Första spelet kan jag nog bara rekommendera till de redan inbitna, remaken är nog ett bättre köp.

Cirkeln är nu sluten, Tomb Raider inspirerade till Uncharted och från det spelet till kommande Tomb Raider. Har absolut inget emot Ucharted, ett av de bästa spelen när det kommer till filmiska spel (Rockstar har en hel del att lära av ND här verkar det som) snarare hoppas jag att de släpper en mist lika underhållande produkt som de två fösta spelen i den serien (har inte spelat del tre än).

Medlem

Har inte spelat en enda sekund av något Tomb Raider spel, tror inte jag kommer göra det nu heller. Jag hoppas innerligt att det kommer ett nytt Prince of Persia som är bra istället, så osannolikt som det är.

Medlem
Skrivet av purjo:

Har inte spelat en enda sekund av något Tomb Raider spel, tror inte jag kommer göra det nu heller. Jag hoppas innerligt att det kommer ett nytt Prince of Persia som är bra istället, så osannolikt som det är.

Tyvärr lär så inte ske så länge Ubisoft äger dessa IP, de har gått från utmanande spel till mer filmatiska diton. Första AC var som de hade tagit PoP get det en mer öppen struktur men helt skippat konsekvenser ifall man gjorde minsta lilla misstag. Jag gillar AC men PoP är utan tvekan ett spel jag gillar mer.

Medlem

glömmer aldrig dessa spelen vart mina singelplayer favvisar, vart som klistrad framför min 486a eller vart det p1? minns ej haha vart så sjukt tidsfördriv

Medlem

Höll på att bita av kontrollsladden till min PS1 i ren vrede då man missade en platform i Tomb Raider 1 för 23e gången i rad

Medlem

Första Tomb Raider gjorde att mitt intresse för en Playstation ökade, var väldigt avis på de som ägde den.

Sådan här reklam gjorde mig knappast mindre sugen=)
don't underestimate the power of playstation

Medlem

Spelade ettan och tvåan på pc. Mycket bra. Skulle kanske inte rekommendera dem idag om det inte är för nostalgin.

Medlem

Tomb Raider 1 var verkligen fräsht och nytt när det släptes, minns introt till grottan "In The Snow" än idag. Det var som om man äntligen kännde sig som Indiana Jones.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Jag köpte en box med de 6 första spelen för en billig peng, men det gick naturligtvis inte att installera dem på min dator (installations-mapparna blir några kilo/megabyte). Jag gissar att man inte får ha nyare operativsystem än XP, eller något i den stilen.
Beroende på priset kanske det kan vara värt att köpa spelen igen via Steam och faktiskt få spela dem.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av purjo:

Har inte spelat en enda sekund av något Tomb Raider spel, tror inte jag kommer göra det nu heller. Jag hoppas innerligt att det kommer ett nytt Prince of Persia som är bra istället, så osannolikt som det är.

Tyvärr lär så inte ske så länge Ubisoft äger dessa IP, de har gått från utmanande spel till mer filmatiska diton. Första AC var som de hade tagit PoP get det en mer öppen struktur men helt skippat konsekvenser ifall man gjorde minsta lilla misstag. Jag gillar AC men PoP är utan tvekan ett spel jag gillar mer.

Ubisoft lyckades ju med Sands of Time, eller ja lyckades, gjorde ett av de bästa spelen som någonsin existerat. Kan ju lyckas igen, man kan ju alltid hoppas.

Medlem

Trevligt, jag köpte dock det här nyligen
http://img545.imageshack.us/img545/4004/1519447921.jpg
Väldigt glad d Tomb Raider och Red Alert var de första datorspelen jag spelade tillsammans med min nu avlidne vän. VI var 11 år och fick max spela 8 timmar om dagen, det tyckte vi var förskräckligt lite

Medlem
Skrivet av hestah:

Trevligt, jag köpte dock det här nyligen
http://img545.imageshack.us/img545/4004/1519447921.jpg
Väldigt glad d Tomb Raider och Red Alert var de första datorspelen jag spelade tillsammans med min nu avlidne vän. VI var 11 år och fick max spela 8 timmar om dagen, det tyckte vi var förskräckligt lite

Jag fick bara spela 1 timme om dagen, när jag var 11, så jag hade gärna tagit 8 i stället.

1
Skriv svar