Far Cry 3 ute nu – missa inte pc-patchen

Robot
Far Cry 3 ute nu – missa inte pc-patchen

1.01-patchen måste installeras för att du ska få en "optimal spelupplevelse", enligt Ubisoft.

#far-cry-3, #ubisoft


Medlem
Far Cry 3 ute nu – missa inte pc-patchen

Skitbesviken, utvecklarna vill alldeles för mycket - ge folk mer av originalet, spelet behöver inte ha miljonals extrasaker åt alla håll och kanter. Fokusera på det som gjorde ettan populart och finslipa inom detta område. Till exempel så jävla tråkigt att samla saker och visitera kroppar och behöva se samma animation hela tiden, halva spelet bygger ju på animationer som man frustrerat trycker på ESC för att skippa. Nånstans måste man ju skilja på vad som är smidigast och roligast för spelandet och vad som ska se verkligt ut eller inte. Har även testat över 10 multiplayer matcher nu och kastats in matcher där min ping varierat från röd till gul enligt latency-stapeln i spelet och det är mycket frustrerande och spela med lagg. Blir säkert bättre ett tag efter lansering men va fan, det är ju nu jag vill spela! Sen är det ett riktigt kladdigt interface som skriker lågupplöst och konsol-fördummat! Trycker på ESC för att komma till menyn i SP men istället får jag upp senaste "tipset" för dom har även lagt detta på ESC knappen, jag bombar på ESC knappen några gånger till och se där ja - där kom menyn fram! Det är även kul när man är mitt i en eldstrid och massa kill exp och annan skit poppar upp mitt i siktet. Gnäll, gnäll... men va fan en gång i tiden har man ju varit nöjd med sina spel. Vem vill äta grynkorv till middag när man vet hur en grillad köttbit smakar.

Inaktiv

Jag hoppas dom fixar menysystemet som är långt under all kritik. Musrörelser är hemska, menyval är värdelösa...måste utvecklare ligga så löjligt mycket på latsidan? Så fort konsumenten köpt spelet, verkar det skitas fullständigt i att putsa till det.....ORDENTLIGT. Jag menar, det måste ju ha funnits en eller flera på Ubisoft som testat spelet på PC innan det släpptes? Hur kan de sitta på röven och säga "det här känns fan bra" och ge sitt godkännande?

Medlem

Säger bara ett ord Konsollskit!

Måste vara det sämsta Far Cry hitills, meningslösa uppdrag, dålig story. miljarder meningslösa saker man skall göra, samla blommor och djurkinn? dåliga röstskådisar, buggigt som fan allt lull, lull runomkring man skall springa och samla på är förmodligen inlagt för att spelet skall bli mer än 2 timmar långt, tro fan det tar lång tid att klara dagens spel när man skall leta efter en massa skit.

Ute och jagar, dödar en myrslok med 10 skott kanske... seglivade... ja då har man plötsligt en halv arme pirater på sig, vart fan kom dom ifrån.

Fyfan vad värdelöst spel.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Jag är sjukt besviken på spelprestandan, helvetes sketna konsolport!

Medlem

DX11 spelprestandan är ju totalkass! helt värdelös...

Medlem

ser ut som att man inte ska köpa detta spel till pc alltså? bra att veta

Medlem
Skrivet av bavver:

ser ut som att man inte ska köpa detta spel till pc alltså? bra att veta

tror ju knappast det blir roligare till konsoll dock, men ändå


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Dålig prestanda men jävlig snyggt

Medlem

Jaså? Ubisoft släppte visst en kass konsolport av allt att döma i kommentarerna. Jag är inte förvånad. Jag gör nog rätt i att ha undvikit ubisoft och fortsätter med det.

Skrivet av HaxXt:

Det är även kul när man är mitt i en eldstrid och massa kill exp och annan skit poppar upp mitt i siktet. Gnäll, gnäll... men va fan en gång i tiden har man ju varit nöjd med sina spel.

Finns det inget Hardcore läge?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Är jag en av de få som är nöjd med spelet? Betydligt roligare än 2:an.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det verkar bara vara jag som gillar Far Cry 3 här... Men menysystemet är inte speciellt bra, det håller jag med om.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Är jag en av de få som är nöjd med spelet? Betydligt roligare än 2:an.

Jag älskar spelet hittils.
Förstår inte allt hat alls
Har inte haft några större prestandaproblem så länge jag håller mig i fullscreen och V-sync på.

Medlem

Får se om jag köper det runt jul, lite nostalgisk då ettan var ett kanon spel..
Tvåan fastnade jag aldrig för, verkade mest leva på bra grafik.

Ubisoft verkar ju bättrat sig, slutat med sitt efterblivna antipirat system?
och jag har knappt hört nått om att GR:FS och AC:3 skulle vara "kassa konsol portningar"


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

ELF
Medlem

Köpte det får någon timma sedan. Hoppas jag får det redan imorn (Man kan ju ha tur). Men det verkar luta mot att jag inväntar någon mer patch då det verkar vara lite småsaker som förstör spelupplevelsen. Klagar tillräckligt många så ändras det troligtvis snabbt.
Tänker ex. på djuren som är op och spammeddelandena uppe i vänstra hörnet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

avinstallera... det var min bästa känsla av spelet...

Medlem
Skrivet av Ankh:

Är jag en av de få som är nöjd med spelet? Betydligt roligare än 2:an.

Kolla hur många tummar ner gnällspikarna har

Inaktiv

Jag citerar: "Far Cry 3 fails to fully utilize the GPU. Crashes in DX9 with the GPU OC’ed (Catalyst 12.11 Beta only). MSAA is locked to DirectX 11. lack of DirectX 10/10.1."

Medlem

Ni kan vara glada. För mig vill det inte ens starta eller jo kommer in bland menyerna men när jag sen startar så blir det svartskärm. Men vad förväntade man sig, är ju trots allt UBIsoft.

Medlem

Fantastiskt spel än så länge. Älskar friheten, påminner närmast om första halvan (den bästa delen) av Crysis, sedan är ju pilbågen verkligen underbar! Gillar dessutom att Ubisoft valt att göra alla vapen dödliga, till skillnad från andra fps idag behövs det inte fem magasin för att döda någon med pistol.

Tycker att gnället på pc-versionen här i tråden är obefogat, spelet känns imo som ett "riktigt" pc-spel vilket ändå är ett bra betyg för en portning. Kör med högsta inställningarna i 1920x1080 och tycker att det är riktigt snyggt, samtidigt flyter det på stabilt och felfritt trots att hälften av min hårdvara är lastgammal.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fantastiskt spel än så länge. Älskar friheten, påminner närmast om första halvan (den bästa delen) av Crysis, sedan är ju pilbågen verkligen underbar! Gillar dessutom att Ubisoft valt att göra alla vapen dödliga, till skillnad från andra fps idag behövs det inte fem magasin för att döda någon med pistol.

Tycker att gnället på pc-versionen här i tråden är obefogad. Spelet känns imo som ett "riktigt" pc-spel vilket ändå är ett bra betyg för en portning. Kör med högsta inställningarna i 1920x1080 och tycker att det är riktigt snyggt. Samtidigt flyter det på stabilt och felfritt trots att hälften av min hårdvara är lastgammal.

Trevlig när det funkar då jag testat det hos brossan men vill inte starta på min burk och väldigt många har samma problem och ubisoft har inte ens svarat på varken mail eller forum. Så jäkla dåligt.

Medlem

Spelet har fungerat felfritt för mig än så länge. Hade dock problem med ubisofts uplay tjänst i början.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Vad är det med alla som tummar ner folk som är kritiska mot spelet?

Medlem

Spelet är faktiskt helt ok, men lootanimationerna samt att djur tål så sjukt mkt drar ner helhetsintrycket lite..

Körde precis ett par timmar, dog, fick börja om ett bra tag tillbaks i tiden, lite störigt, men jag kanske hittar någon quicksave nångång..

Edit: Ang musen, man kan stänga av mouse acc, gjorde en hel del för mig iaf..

Medlem

Har spelat en del och singelplayer kampanjen är helt okej och jag tycker att betyget spelet fick av fz är helt riktigt. Multiplalyern suger åsne pung och det var min recension av det här ^^ Tack o hej leverpastej

Medlem

Felfri spelupplevelse enligt mig, allting funkar finemang både MP och SP, inte provat co-op än. Tycker att spelet flyter på bra i fps och ser bra ut (max'at allt förutom MSAA). Det enda var att MP match-makingen var lite slö och långsam, tog kanske 12 min att hitta en match, men det är något som försvinner , hoppas jag iallafall.

Menysystemet är klumpigt som många har sagt, det tar för lång tid att navigera sig i menyerna.

Skrivet av Harry Coma:

Spelet är faktiskt helt ok, men lootanimationerna samt att djur tål så sjukt mkt drar ner helhetsintrycket lite..

Körde precis ett par timmar, dog, fick börja om ett bra tag tillbaks i tiden, lite störigt, men jag kanske hittar någon quicksave nångång..

Edit: Ang musen, man kan stänga av mouse acc, gjorde en hel del för mig iaf..

Finns det ingen vanlig save funktion till PC?

Till er som gnäller på Ubisoft: De ända dom gjort dåligt förr är konstiga val av kopiering skydd. Spelen brukar vara kanon


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Harry Coma:

Spelet är faktiskt helt ok, men lootanimationerna samt att djur tål så sjukt mkt drar ner helhetsintrycket lite..

Körde precis ett par timmar, dog, fick börja om ett bra tag tillbaks i tiden, lite störigt, men jag kanske hittar någon quicksave nångång..

Edit: Ang musen, man kan stänga av mouse acc, gjorde en hel del för mig iaf..

Finns det ingen vanlig save funktion till PC?

Till er som gnäller på Ubisoft: De ända dom gjort dåligt förr är konstiga val av kopiering skydd. Spelen brukar vara kanon

Jodå där ska finnas save funktion F9: quick save F11: quick load.

Deras kopierings skydd tidigare ja. Sen har de släppt en del spel för tidigt och tagit väldigt god tid på sig att patcha, lämnar sällan svar osv. Var ju många som hade problem med Future soldier och nu med Farcry 3. För att ta något som jag kommer på snabbt
Sen gör de i grunden bra spel.

Några bra spel/serier
Assassins creed
Rayman
Tom Clancy
Beyond Good & Evil
Far cry

Medlem

Kör spelet maxat med DX11 utan problem. Men jag gillar inte fonten för menyerna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

123
Skriv svar