Robot
Nintendo Land

En samling småspel som demar hur den nya konsolen fungerar. Nintendo Land är vår tids Wii Sports – men är det bra nog att locka massan att köpa Wii U?

#nintendo, #wii-sports, #nintendo-land, #rare, #media-molecule, #pikmin-3, #pac-man, #parappa-the-rapper, #f-zero-race, #balloon-fight


Medlem
Nintendo Land

IMORGON SMÄLLER DET

Inaktiv

"För många ensamutmaningar.
För få multiplayergrenar."

Det är ju egentligen bara ett minus då med andra ord.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Luigi's Ghost Mansion mest för dom små? Själv tyckte jag det såg jävligt kul ut i den här videon


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ja luigis mansion lär vara en höjdare med polarna + massa öl.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Luigi's Ghost Mansion mest för dom små? Själv tyckte jag det såg jävligt kul ut i den här videon

https://www.youtube.com/embed/M2TsHeDmuOo

Agreed, jag tycker också det ser väldigt roligt ut.

Medlem

Wii U + ZombiU hela helgen lång


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"Den typiska, grälla Nintendo-estetiken som genomgående brukar vara övertydligt plastig, är i Nintendo Land ersatt av en stilmedveten gör-det-själv-prägel där man kan se sömmarna i fienderna, marken tycks vara hopsydd som lapptäcken och räfflade kartongskivor agerar väggar"

Låt mig då påpeka att denna stil funnits i Nintendos spel förut också. Yoshi´s Story och det Kirbyspel som släpptes till Wii för två år sen vars undertitel jag ej orkar kolla upp just nu.

Det här med assymetrisk spelmekanik, som du så fint kallar det, är också gjort förut. Kommer någon ihåg Planet Ring?

I det spelet (som innehöll ett gäng minispel som alla endast kunde spelas online) fanns ett minispel där en spelare såg hela spelplanen och skulle guida en annan spelare genom en labyrint med hjälp av en mikrofon! Lite som ett modernt Pac-Man. Har för mig att man t.o.m. hade någon slags enkla avatarliknande figurer i Planet Ring som man spelade med? Får kika på youtube...

På tal om Dreamcast, så är det ju slående hur VMU:n faktiskt känns lite som en tidig prototyp till Wii U:s gamePad. Eller connectivityn till gamecube för den delen. Det är en gammal idé. Skillnaden den här gången är väl mycket att gamepadens skärm duger till så mycket mer än att visa lcd-grafik eller gba-pixlar.

(Mer korrekt sagt är det väl inte endast så att det är skärmen som duger till mer, utan det faktum att hårdvaran kan streama bilden till den mindre skärmen bidrar ju också. Annars hade ju gamePaden behövt ha samma processorkraft som Wii U för att själv rendera samma fina grafik)

Medlem

"Enskilda är Nintendo-nöjesparkens attraktioner för grunda för att man som inbiten spelare ska känna sig verkligt tillfredsställd, och det får de sex minispelen som är fokuserade på en ensam deltagare att kännas kontraproduktiva. Nintendo skulle definitivt ha satsat på att erbjuda multiplayeralternativ för samtliga - för det är verkligen där spelet glänser och lockar till hjärtliga skratt! "

Kan du nog ha rätt i, men det vore kanske inte något vidare smart av nintendo ur ett marknadsföringsperspektiv. För konsolen heter ju Wii U, och om dess flaggskepp vad gäller att visa upp funktionaliteter och spelmekanik helt slopade U:et och endast handlade om Wii så skulle det gå lite stick i stäv med Wii U-budskapet.

Fast å andra sidan så har ju de där U:arna, ensamvargarna, gott om andra spel att spela själva. Mass Effect 3 och Monster hunter 3 är väl de bästa exemplen.

Medlem

Luigi's Ghost Mansion såg ju skitkul ut.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Var inte så intresserad av Nintendo Land förrän jag såg livesändningen sin IGN hade där dom testade lite spel under 4 timmar. Jag hoppas att fler attraktioner kommer framöver

Medlem

Precis hämtat ut min Wii U och håller på att uppdatera den. Ingen liten uppdatering så det tar nog en timme eller så att uppdatera.

Medlem

när kommer recensionen på zombi u eller kommer den överhuvudtaget?

Medlem

jag kan säga att zombiu är inget vidare. stor besvikelse...
det är lite för klumpigt (styrning och uppdrag) överlag. du kan inte smyga dig på zombies. de vet var du är oavsett om du närmar dig bakifrån lr från sidan. med lampan släckt lr tänd (enda skillnaden där är avståndet de reagerar på).

Medlem
Skrivet av cordylus:

jag kan säga att zombiu är inget vidare. stor besvikelse...
det är lite för klumpigt (styrning och uppdrag) överlag. du kan inte smyga dig på zombies. de vet var du är oavsett om du närmar dig bakifrån lr från sidan. med lampan släckt lr tänd (enda skillnaden där är avståndet de reagerar på).

Jag trodde att du var nöjd med dett Mike.Förstod nästan att det skulle va så,men det underliga är att det finns många spelsidor som har gett spelet högt betyg.
Antar att det inte är värt att köpa Wii U på grund av Z U.
Fan vad tråkigt det kunde ju ha blivit hur bra som helst.

Du får nöja dig med att spela Super Mario.Om det är något likt new super mario så e det skit kul.

Medlem
Skrivet av noire:
Skrivet av cordylus:

jag kan säga att zombiu är inget vidare. stor besvikelse...
det är lite för klumpigt (styrning och uppdrag) överlag. du kan inte smyga dig på zombies. de vet var du är oavsett om du närmar dig bakifrån lr från sidan. med lampan släckt lr tänd (enda skillnaden där är avståndet de reagerar på).

Jag trodde att du var nöjd med dett Mike.Förstod nästan att det skulle va så,men det underliga är att det finns många spelsidor som har gett spelet högt betyg.
Antar att det inte är värt att köpa Wii U på grund av Z U.
Fan vad tråkigt det kunde ju ha blivit hur bra som helst.

Du får nöja dig med att spela Super Mario.Om det är något likt new super mario så e det skit kul.

Jag var ganska nöjd. tills jag insåg att det var för många korkade och dåliga saker att bortse ifrån.
Tänker fortsätta spela en del och hoppas att det går överleva (hehe) alla dumheter ubisoft borde ha kunnat upptäcka.

Medlem

FZ, vilka Wii U-spel har ni tänkt recensera nästa vecka??

1
Skriv svar