Kickstarter för Dungeon Keeper-inspirerad titel

Robot
Kickstarter för Dungeon Keeper-inspirerad titel

I War for the Overworld ämnar okända utvecklargänget Subterranean Games skapa en ohelig mix mellan Dungeon Keeper, Overlord, Evil Genius och StarCraft.

#nyhetstips, #dungeon-keeper, #evil-genius, #war-for-the-overworld, #subterranean-games, #minecraft


Medlem
Kickstarter för Dungeon Keeper-inspirerad titel

Jag älskade Dungeon Keeper, och hade nog hellre sett ett nytt DK från 22 Cans än Project Godus.

Detta verkar intressant, men det är alltid värt att vara fundersam då det inte nämns några tidigare projekt som någon av utvecklarna jobbat med eller dylikt. Det måste, per definition, inte vara en dålig sak men jag kan tänka mig att det finns faser inom spelutvecklingen som kan vara svåra att hantera första, andra och tredje gången.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Jag älskade Dungeon Keeper, och hade nog hellre sett ett nytt DK från 22 Cans än Project Godus.

Detta verkar intressant, men det är alltid värt att vara fundersam om det inte nämns några tidigare projekt några av utvecklarna jobbat med eller dylikt. Det måste, per definition, inte vara en dålig sak men jag kan tänka mig att det finns faser inom spelutvecklingen som kan vara svåra att hantera första gången.

Tror ingen har gjort ett spel tidigare, de hävdar att de är studenter, moddare och dyligt, i teamet har de award winning filmmakers, kärnkrafts tekniker, leksakskapare från marvel, en vanlig bild lärare..

Detta startade som ett fan-projekt på https://keeperklan.com/forum.php
för många många år sedan. då hette spelet "Natural Born Keeper" och var menat som en total remake av DK1,

http://www.youtube.com/watch?v=gIgkAYjyD7g

Ingen av dessa som jobbar på spelet är varken kända eller har jobbat på spelföretag tidigare har jag för mig, de är amatörer och har tagit lite kurser här och där, super hardcore fans av Dungeon Keeper helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Harpa:

Jag älskade Dungeon Keeper, och hade nog hellre sett ett nytt DK från 22 Cans än Project Godus.

Detta verkar intressant, men det är alltid värt att vara fundersam om det inte nämns några tidigare projekt några av utvecklarna jobbat med eller dylikt. Det måste, per definition, inte vara en dålig sak men jag kan tänka mig att det finns faser inom spelutvecklingen som kan vara svåra att hantera första gången.

Tror ingen har gjort ett spel tidigare, de hävdar att de är studenter, moddare och dyligt, i teamet har de award winning filmmakers, kärnkrafts tekniker, leksakskapare från marvel, en vanlig bild lärare..

Detta startade som ett fan-projekt på https://keeperklan.com/forum.php
för många många år sedan. då hette spelet "Natural Born Keeper" och var menat som en total remake av DK1,

http://www.youtube.com/watch?v=gIgkAYjyD7g

Ingen av dessa som jobbar på spelet är varken kända eller har jobbat på spelföretag tidigare har jag för mig, de är amatörer och har tagit lite kurser här och där, super hardcore fans av Dungeon Keeper helt enkelt.

Ah okey! Tack för infon. Jag hoppas verkligen på att de får till det då, lite för att poängtera att det går att skapa stort även om man är liten, så att säga


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Dungeon Keeper 3!!!

Medlem

Absolut kan man skapa stora grejer, passionen och önskan för DK3 har funnits där i över 10 år så det finns en publik för spelet och denna typ av spel.

Det har skickats flertal namninsamlingar till EA om att DK3 ska göras, vilket har blivit nekat eller ignorerat, söker man på Dungeon Keeper på youtube kommer det upp filmer som länkar till namninsamlingar, kommentarerna är oftast "best game ever" liknande.

Medlem

Som sagt, jag älskade Dungeon Keeper-spelen, känslan, stämningen, fienderna, hjältarna, balanseringen, ljuden, estetiken, rummen, fällorna, förmågorna, ondskan, grotthjärtat och så vidare och så vidare. Lycka till, Subterranean games


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

"...familiar elements from Dungeon Keeper, Overlord, StarCraft and Evil Genius."

Taget!


signatur

"I did put the fires out" - "You made them worse!" - "Worse?!.. Or better?"

Medlem

Haha det ta mig fan vad jag fick gåshud när jag läst det här positiva!

Medlem

Hoppas det blir ett mörkt spel som DK jämfört med Diablo 3 eller Starcraft 2 fluffigt !

Medlem

Dungeon Keeper in my <3 Älskade det spelet, första var helt klart bäst, det spelas än idag! Hoppas detta skulle kunna få samma känsla

Medlem

Special tactics...

Medlem
Skrivet av Kuwanger:

"...familiar elements from Dungeon Keeper, Overlord, StarCraft and Evil Genius."

Taget!

Ja det är ju ungefär allt man kan önska sig Dom har då mina pengar!

/ LordDaimos

Inaktiv

Dungeon Keeper 1-2 är ett av mina favorit spel genom tiderna, hoppades verkligen det var en uppföljare till DK 22cans ville göra.

Men jag är inte säker än på det här projektet, kalla mig knäpp men jag har lovats förr om att få en spirituell uppföljare, se på Dungeons spelet som var helt annorlunda.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Dungeon Keeper 1-2 är ett av mina favorit spel genom tiderna, hoppades verkligen det var en uppföljare till DK 22cans ville göra.

Jag tror de valde att göra ett spel som Populous eftersom de kan förbättra det spelet med saker de gjorde i både DK och B&W. Jag har följt deras projekt och de har en hel del intressanta idéer och något som märks är att Peter tagit åt sig av all kritik han fått för sitt "storhetsvansinne".

Jag är också rätt osäker på det här projektet, EA kommer säkerligen blanda sig i det då de äger DK´s IP och att de skiter fullständigt i alla oss som gillade dessa gamla spel visade de bortom all tvivel när de lanserade senaste Syndicate.

Medlem

"även om de endast eftersöker 150 000 dollar."

150.000£ GBP inte $

Har lagt 15£ , Dungeon Keeper <3

1
Skriv svar