Planetside 2: Sonys massiva 13-årsplan

Robot
Planetside 2: Sonys massiva 13-årsplan

Sony Online Entertainment-chefen John Smedley hoppas att spelarna ska stanna kvar till 2025.

#sony-online-entertainment, #planetside-2


Medlem
Planetside 2: Sonys massiva 13-årsplan

Mera fordon samt Mac-stöd är mumma! Om det håller i 13 år vete fåglarna, men spelet är onekligen roligt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

gillade idéerna, men förfan för npcs, kommer förstöra hela grejen. Och E-sport vete fan, tror spelet är lite för stort för E-sport.

Isf skulle det typ behövas göra en custom 5v5 karta, vilket känns dumt.

Dessutom kan jag aldrig se hur ett spel med unlocks kan bli Esport.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag kanske är dum i huvudet men är inte LoL esports?

Medlem
Skrivet av hastapan:

Jag kanske är dum i huvudet men är inte LoL esports?

Jo, och unlocks i det spelet är korkat som fan, vill slå skaparna rätt över käften.

DotA 2 ska de vara, alla har samma förutsättningar match 1 som match 1000, om man bortser från personlig skillz

Medlem

Rörigare spel än planetside 2 har jag då aldrig sett, riktigt uselt GUI.... Stor besvikelse.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bra att man har en plan, men det är nog rätt troligt att den måste frångås till viss del - devs kommer ju alltid på bättre lösningar, om man tittar tillbaks på de spel man spelat hittills iaf.

ELF
Medlem

Alla kontinenter i samma värld är verkligen något att se fram emot.

Skrivet av Dunder:

Rörigare spel än planetside 2 har jag då aldrig sett, riktigt uselt GUI.... Stor besvikelse.

Mm, menyn kunde vara lite mer självklar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Låter lovande ju!

Moderator | Testpilot

Sas det inte något liknande med SWTOR? O.o Fast det spelet har ju fortfarande chansen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas det blir mer optimerat, om de ens kan göra det nu efteråt? Man flyger mest för man har mest fps då.

Medlem

Dom första timmarna jag lirade det verkade det inte vara något särskilt, men jisses... nu efter 8-9 timmar är jag och frugan helt sålda på det här spelet.

UI:n är dålig, ja, men med en IQ över 15 så borde man kunna hantera det.

Medlem
Skrivet av Securion:

Dom första timmarna jag lirade det verkade det inte vara något särskilt, men jisses... nu efter 8-9 timmar är jag och frugan helt sålda på det här spelet.

UI:n är dålig, ja, men med en IQ över 15 så borde man kunna hantera det.

Det var precis likadant för mig! De första timmarna fattade man inte särskilt mycket och tyckte spelet var ok, inget mer. Sen efter 8-9 timmar som du säger så jäklar vad man fastnade för spelet!
UI´t verkar det vara många som klagar på, men det är inget farligt med det tycker jag. Man lär sig allt med tiden och då börjar man uppskatta det.

De enda dåliga sakerna med spelet just nu är att spelet inte känns helt färdigoptimerat och att alla factions är så sköna så man inte riktigt vet vad man ska spela som xD
Bytte från Terran Republic till Vanu men nu börjar man bli sugen på NC -_-

Att leva med beslutsångest är inte lätt i Planetside


signatur

Game long and prosper

Medlem

Planetside2 behöver mer mening.. Jag spelade ett spel där mitt lag hade tryckt in alla motspelarna i varsitt hörn, Allt vi gjorde var att hålla dom kvar i sin huvudbas. Jag vart uttråkad och loggade ut.. Jag vet att det finns andra mappar man kan gå in på men är inte meningen att man ska tycka det är kul att 'vinna' ??

Att man inte kan 'vinna' förstör hela krigskänslan, Varför ska man ens ta över zoner när allt man behöver finns i huvudbasen? Man tar över allt och sedan tar motståndaren antagligen tillbaks mark igen, Hur kan det vara roligt i längden?

Sedan så får man resurser alldeles för snabbt, Man har max resurser konstant hela tiden nästan, Det är riktigt tråkigt att man kan köpa exakt vad man vill utan att ens behöva tänka på vad man faktiskt vill köpa. Det enda som stoppar dig att köpa samma sak igen är att nästan allt har en cooldown som sätts igång när man köpt något. Resurser känns nästan helt onödigt just nu.

Jag gillar spelet skarpt men det känns inte riktigt färdigt just nu för att spelet är typ en lekstuga där alla är vinnare.

Medlem

Var är gilla knappen?

ELF
Medlem
Skrivet av eCore:

Var är gilla knappen?

Du menar +1-knappen va?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Allt låter kanon förutom NPC's tror dem har tänkt det lite som Aion och där fungerade det faktiskt bra men det är ju 2 helt olika spel och tror nog dem 3 factions som finns klarar slakten utmärkt utan någon utomstående hjälp.

Esport tror jag inte kommer funka som spelet är uppbygt idag, men förmodligen kommer det väll skapas nya mindre maps eller ett system där man kan markera en portion av hela kartan, samt fritt val av de vapen/fordon samt perks som redan finns i spelet.

Att bygga baser och farma resurser À la SC2 låter ju superskoj

Medlem

En hel del knasiga förslag där tycker jag. Rädd för att det blir som BFR i ettan all over again. =( För att inte tala om expansionen med de där "grottorna" som var hel fucked up!

1
Skriv svar