"Star Wars: Battlefront 3 var 99 procent klart"

Robot
"Star Wars: Battlefront 3 var 99 procent klart"

Free Radical-grundaren Steve Ellis hävdar i en färsk intervju att spelet var så gott som klart när det lades ner.

#free-radical, #star-wars-battlefront-3


Medlem
"Star Wars: Battlefront 3 var 99 procent klart"

Meh...
Kickstarta det?

Sånt vill man inte läsa om, det gör ont i tummen bara. Kanske blir det ett mer modernt Battlefront i framtiden, om det går bra för SW fortsättningsvis dvs.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade det inte varit mer ekonomiskt att släppa det?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Men för in i helvete

Medlem

Kunde inte FZ skippat att posta denna nyhet.... gjord bara ont i själen att läsa ....

Skrivet av Neatherblade:

Hade det inte varit mer ekonomiskt att släppa det?

Ja, det undrar jag också. På Steve Ellis låter det ju som att spelet i praktiken var klart... det känns som att det är något i den här historien som inte riktigt stämmer. Väldigt märkligt, alltihop.

Medlem

Vem fan lägger ner ett spel när bara 1% återstår? Idag är det väl standard att man släpper spel där minst 30% återstår?

Varför släppa taget? Jag hade iallafall lätt köpt detta.

Medlem

Jag vet inte hur många timmar jag lade ner på Battlefront 1 & 2 och jag tycker det är synd att de lade ner det här projektet. Man får hoppas att det någon gång i framtiden släpps en 3:a, det spelet kommer verkligen ha potential att bli ett redigt jävla bra spel och jag vet att det blir ett köp redan nu.

Skrivet av zhrooms:

Att länka till 2 döda filmer. Bra jobbat Sebastian.

Hörru, lite trevligare ton kan man allt ha. Men ja, det var synd att filmerna inte funkar längre. Tänkte inte på att kolla det innan nyheten publicerades.

Som tur är så är det inget som nyheten står och faller med. Nu ikväll har jag inte tid att försöka jaga rätt på alternativa uppladdningar på filmerna. Om någon läsare vet var de finns så är det fritt fram att lägga upp klippen i kommentarsfältet istället.

Medlem

Även om jag aldrig fastnat för Battlefront, skulle det vara kul att se spelet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av MrPeters:

Meh...
Kickstarta det?

Varför det, de som publicerar kommer gå miste med miljarder i intäkter.

Medlem

Ondska! Ondska i dess renaste form!

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Meh...
Kickstarta det?

Jag skulle också bara vilja kickstarta ett SW-spel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Du kunde börja en strid på marken, hoppa in i ett skepp och flyga ut i rymden och fortsätta med att docka i ett capital ship och fortsätta striden där"
..
.....
........
..........

Fuck you....
Hit med spelet för fan T_T

Medlem

Sånt här blir man bara ledsen av att läsa om. Lite arg också för den delen.

+att zhrooms är en idiot.

Inaktiv

Låter som en bitter mans syn på saken. Vill han på allvar hävda att spelet var 99 procent färdigt så får han faktiskt själv komma med en rimlig förklaring till att det lades ned för att jag ska köpa det påståendet.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av zhrooms:

Att länka till 2 döda filmer. Bra jobbat Sebastian.

Hörru, lite trevligare ton kan man allt ha. Men ja, det var synd att filmerna inte funkar längre. Tänkte inte på att kolla det innan nyheten publicerades.

Som tur är så är det inget som nyheten står och faller med. Nu ikväll har jag inte tid att försöka jaga rätt på alternativa uppladdningar på filmerna. Om någon läsare vet var de finns så är det fritt fram att lägga upp klippen i kommentarsfältet istället.

Do it noaaaw!

Medlem

Hade det varit 99% klart hade det släppts oavsett. Med tanke på de klipp vi sett från spelet skulle jag snarare gissa på att det var 50% klart när Free Radical bad om mer tid och pengar. Det handlar trots allt om samma studio som ansåg Haze vara klart..

Medlem

Kickstarta det gärna, kanske inte just som 'STAR WARS' (tror det blir ganska knepigt med namnet och allt) men det var inte Star Wars som gjorde spelen bra, det var utvecklarna som helt enkelt gjorde bra spel.

Star Wars är häftigt men...kickstarta något! Surprise and amaze us!

Medlem

Ok, det var 99% klart, men hur kul var det att spela då?

Inaktiv

Nu när filmerna är på G så kanske vi får se lite fler Star Wars spel. Inklusive BF3.

Medlem

Här är en gammal facebook-sida som kanske är värt nått ändå? http://www.facebook.com/StartAKickstarterForBattlefront3?ref=...

Medlem

99% låter som en stor överdrift.

Medlem
Medlem

hmm 1% ifrån att vara klart? låter väldigt skumt, borde som Neatherblade sade varit mer ekonomiskt att släppa det.

Även om det hade krävs att låna pengar av mormor.

Medlem

Varför inte låta Starwars dö i frid istället och komma ihåg det som vart bra. Nytänkande och nyskapande wohoo! Återuppväcka gamla spel i ny format ala zombie splatter, plfffht..

Medlem

Ingen av dom går att titta på, aja hade varit kul att se vad dom hade gjort för trevligt innan det gick åt fan.

12
Skriv svar