Luftmans Musik-Kalender: #1

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #1

Välkommen till min egna julkalender, jag har inte bestämt mig än hur jag ska strukturera upp det här riktigt ännu, men vi provar oss fram och ser vad som funkar helt enkelt.

Dagens Tema:
Mass Effect

Jag inleder denna kalender med en spelserie som jag tycker har ett av dom bästa soundtracken i modernare tid (2000-talet), Mass Effect (1:an) är ett av mina absoluta favoritspel, det kombinerar Shooter med RPG så underbart smidig!...Sen kom ME2 och dödade nästan allt som hade med RPG att göra .... Damn you EA! ME1 Soundtracket var faktiskt det första soundtracket jag köpte på CD någonsin för jag tyckte det var så otroligt bra!

Favoritlåt(ar):

The Normandy

Den här låten är inte särskilt episk eller utstickande, men på nått sätt väcker den en sådan otrolig känsla av mystik och äventyr för mig, väldigt tråkigt att dom senare spelen inte hade någon musik på skeppet...

Mer bra låtar:

Uncharted Worlds

Ännu en låt som också väcker "äventyraren" i mig, helt underbar!

Suicide Mission

Det är sista uppdraget och mycket står på spel!

The Presidium

Låten du hör då du börjar utforska Citadelen för första gången, du får en känsla av mystik och att något inte står helt rätt till...

Mer värt att veta:

[http://www.gametrailers.com/full-episodes/bokf9s/backtrack-co...]

Gametrailers har en serie som heter Backtrack, som handlar om spelmusik och en av dom första spelserierna dom tog tag i var Mass Effect. Finns mycket kul fakta och intervjuer där, kolla in!

Tack för är som läste (och lyssnade), gör mig en tjänst och släng in en kommentar om vad du tycker om dagens "lucka" och även om du själv har någon favoritlåt från Mass Effect-serien!

#blogg

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #1

Jag håller med dig, ME1 hade ett fantastiskt soundtrack rakt igenom.

Spelet i sig är fortfarande bland det bästa jag upplevt totalt sett, helt suveränt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Jag håller med dig, ME1 hade ett fantastiskt soundtrack rakt igenom.

Spelet i sig är fortfarande bland det bästa jag upplevt totalt sett, helt suveränt.

Bra att det finns fler vettiga själar där ute!

Får jag vara med i ME1 var bäst klubben? För jag tycker inte heller om vad 2:an blev. Hoppas de går tillbaka till RPG-fokus när de snart utannonserar trean.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Får jag vara med i ME1 var bäst klubben? För jag tycker inte heller om vad 2:an blev. Hoppas de går tillbaka till RPG-fokus när de snart utannonserar trean.

Klart du får , defeniera dock vad du tror "ME" står för, eftersom 3:an kom ut för ett bra tag sen

Va!? Har de utannonserat trean redan? hoppas den blir bättre än det där sidospåret de slängde ut i bästa Assasins Creed stil, ni vet, "Mass Effect: 3 days of space-tacular bullshit".

Så länge trean bjuder på en djup och förståelig story med nyanserade karaktärer och upptäckarglädje, så blir jag nöjd. Helst med möjligheten till ett lyckligt slut, inte som Bioware gjorde i "NeverWinter Nights 2", fast de försökte fixa det med expansionen "Mask of the Betrayer".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nej jag tror trean kommer ha ett bra slut, som påverkas 100% av valen man gjorde i tidigare spel... det är ju trots allt vad dom har lovat ...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Traveller in time:

Va!? Har de utannonserat trean redan? hoppas den blir bättre än det där sidospåret de slängde ut i bästa Assasins Creed stil, ni vet, "Mass Effect: 3 days of space-tacular bullshit".

Så länge trean bjuder på en djup och förståelig story med nyanserade karaktärer och upptäckarglädje, så blir jag nöjd. Helst med möjligheten till ett lyckligt slut, inte som Bioware gjorde i "NeverWinter Nights 2", fast de försökte fixa det med expansionen "Mask of the Betrayer".

3an har ju funnits ute ett bra tag om det är Mass Effect 3 vi talar? Det var ju också där dom "gjorde om slutet" för folk var inte nöjda med den.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Traveller in time:

Va!? Har de utannonserat trean redan? hoppas den blir bättre än det där sidospåret de slängde ut i bästa Assasins Creed stil, ni vet, "Mass Effect: 3 days of space-tacular bullshit".

Så länge trean bjuder på en djup och förståelig story med nyanserade karaktärer och upptäckarglädje, så blir jag nöjd. Helst med möjligheten till ett lyckligt slut, inte som Bioware gjorde i "NeverWinter Nights 2", fast de försökte fixa det med expansionen "Mask of the Betrayer".

3an har ju funnits ute ett bra tag om det är Mass Effect 3 vi talar? Det var ju också där dom "gjorde om slutet" för folk var inte nöjda med den.

Jag tror att vissa nyanser har gått förlorade här.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Moderator | Testpilot
Skrivet av jonis:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Traveller in time:

Va!? Har de utannonserat trean redan? hoppas den blir bättre än det där sidospåret de slängde ut i bästa Assasins Creed stil, ni vet, "Mass Effect: 3 days of space-tacular bullshit".

Så länge trean bjuder på en djup och förståelig story med nyanserade karaktärer och upptäckarglädje, så blir jag nöjd. Helst med möjligheten till ett lyckligt slut, inte som Bioware gjorde i "NeverWinter Nights 2", fast de försökte fixa det med expansionen "Mask of the Betrayer".

3an har ju funnits ute ett bra tag om det är Mass Effect 3 vi talar? Det var ju också där dom "gjorde om slutet" för folk var inte nöjda med den.

Jag tror att vissa nyanser har gått förlorade här.

Jag hänger inte med..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Uncharted Worlds <3 Den är så himla fin och trevlig. (Ja jag vet att jag är en aning sen, men jag tyckte inte det skulle förbli osagt!)

Medlem
Skrivet av Havocado:

Uncharted Worlds &lt;3 Den är så himla fin och trevlig. (Ja jag vet att jag är en aning sen, men jag tyckte inte det skulle förbli osagt!)

Bättre sent än aldrig

1
Skriv svar