Massive – "Vi har mycket att bevisa"

Robot
Massive – "Vi har mycket att bevisa"

Inom kort firar Massive Entertainment femton år – och släpper sin allra första actionsatsning. Vi tog ett snack med Malmö-studions vd om ett företag i konstant förändring och med en stark vilja att ta sin utveckling vidare.

#massive-entertainment, #ubisoft, #far-cry-3, #vivendi-games, #activision, #activision-blizzard


Medlem
Massive – "Vi har mycket att bevisa"

För en vecka sedan var jag helt ointresserad av FarCry3, tyckte det såg trist ut, som att man sett samma spel förr samt att spelets "Elaking" som pryder många omslag (påminner han inte lite om Polfeldt själv?) och artiklar inte väckte intresse heller, Dessutom hade jag ju blivit rätt besviken på FarCry2 som var enormt överhypat i min åsikt. Men nu när man sett några lets plays och hört från några kompisar som spelat 3an så börjar det bli intressant igen, att COOP är lite i stil med L4D, att Singleplayer äventyret inte är så linjärt etc.. kanske blir ett köp trottsallt! =D


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag är så sjukt ledsen på massiv att dem inte vill ge oss ground controll 3.

Medlem

Tror World in Conflict hade sålt bättre idag efter Starcraft2 har skapat en större RTS demografi, samt att det känns som att steam reorna har skapat en trend där man vågar testa mindre kända titlar och nya IPs, kanske bara jag som upplevt de senaste åren som så dock.

Medlem

Ni är förändringsbenägna, innovationsvänliga och har mycket att bevisa.
OK.. Då finns det en klar innovation som ingen ännu implementerat på en riktig skala i ett spel (istället för som hittills, en felaktig eller sparmakad detalj), nämligen Tessellering. ... MASSIVE tessellering!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ge mig ett nytt World in Conflict!!

Inaktiv

Härlig artikel.

Far Cry 3 <3 tack Ubisoft och Massive!:D älskar detta spelet skit rolig Multiplayer, skit rolig singleplayer och skitrolig Coop, what more can you ask?:D<3<3<3

Moderator | Testpilot

Tycker dock inte multiplayer ser något intressant ut till FC3 och har hört det ska vara buggit också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det blir inte bättre än WiC. Commercial failure eller inte - ett team som har gjort WiC tar man inte isär. De kan skapa flera guld korn många år fram.

Sierra , Ubisoft och alla andra slipsnissar som har styrt denna världsklass studio under WiC släppet är det riktiga misslyckande. Samt den casual drivna , skräp spel älskande "gamer" crowden vilket i dagsläget har nästan tagit död på spel helt och hållet.

Att detta spel inte lyckades i försäljnings aspekten är ett av spel världens största tragedi någonsin.

WiC är ett top spel från A-Ö , grafiken, ljudet ( förutom att de skippade 5.1 surround vilket var synd ) , spel designen, strategiska djupet på multiplayer , MASSGATE som spel loby, ALLT är inget annat än TOP KLASS.

Ett WiC två gjort av samma team för samma target audience skulle vara det bästa som kan hända is spel världen.

Dock tror jag att det blir extremt svårt att göra något bättre än WiC. Det redan är bäst.
Kanske större skala, fler olika units...? Men detta kommer från kännslan av att man vill ha MER efter 5 år av WiC.

Aja.... Massive: ni är en av de bästa någonsin. Lycka till!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker dock inte multiplayer ser något intressant ut till FC3 och har hört det ska vara buggit också.

Några buggar har jag då i alla fall inte stött på ännu.

Medlem

In med lobby och browser för att kunna se alla spelrum i FC3.
Kom igen Massive!

Bra artikel för övrigt


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Kul det händer något i Malmö i alla fall.

Medlem

Kul att se lite livstecken från Massive och som några redan skrivit, ett GC eller WiC spel till hade inte suttit fel


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker dock inte multiplayer ser något intressant ut till FC3 och har hört det ska vara buggit också.

Några buggar har jag då i alla fall inte stött på ännu.

Kom ju också på att spelet fick en Day1 patch som kanske fixade väldigt mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skönt med något positivt i gangland Malmö.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

World in conflict var ett mästerverk med grym story! Hoppas verkligen det kommer en fortsättning

Medlem

Önskar verkligen att dom gjorde ett nytt RTS, för de dom har gjort har varit skitbra.

Medlem
Skrivet av schill:

Jag är så sjukt ledsen på massiv att dem inte vill ge oss ground controll 3.

"dem" ?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

där har man varit på intervju,tyvärr fick man ej jobbet :/
angående vad folk ej förstår spel som ej är extremt roliga för nästan alla målgrupper måste vara ett bra esportspel för att lyckas, annars säljer det ej.

Och wic har inget av detta just därför det inte är så bra, tycker dom ska fokusera sig in på FC3 conceptetet riktigt jävla bra, dock hade dom lagt energi så du kan spela med dina vänner i singelplayer kampanjen och göra multiplayer ett esportspel och inte bara ett roligt sätt att slösa tid på.

Så kan jag ju lova dom att dom kmr sälja ännu mer.

ubisoft har aldrig haft en esport titel direkt som är stor,

valve har dota/cs, blizzard scII,wow(om man nu kan kalla wow pvp competetive )

ja ni förstår, att ha en titel, ett spel ha en bra ungdom med erfarenhet bakom esport att hjälpa till skulle ge dom såååååå mycket.

Jag gav dom min bakgrund när jag sökte jobbet fick det ej, dom gick på cv:t på den andra till FC3, man ser ju att det jag snackade om har kommit in i FC3 iaf, men man ser även att vissa saker hade kunnat göra det till ett esportspel.

vilken mode man kör finns ingen mode som någon skulle intresseras av, i esport fps spel är det oftast 1 vs1 fps, eller 5v5 med planta eller en CTF inget annat som gäller finns ett till mode som ej vågats på dock som jag vill någon ska använda sig av men håller jag hemligt tills vidare

Ubisoft är bra på "ip:s" och titlar men är det något dom är svaga och rent utsagt måste bättra sig på så är det "esport"

Riktigt trevligt kontor och trevliga prickar på ubisoft i malmö fö.

fan trött yrar som fan gnatt

Medlem

Ytterliggare någon som skyller misslyckanden på piratkopiering, zzZZzzzZZzz. Finns det ens piratkopiering längre? Onlinebutikerna har ju minskat det drastiskt.

Men de jämför väl fortfarande bara den fysiska försäljningen och då är det kanske inte så konstigt att konsoller som kräver en fysisk kopia toppar försäljningen.

1
Skriv svar