Ron Gilbert: "Det skulle vara jag som äger Monkey Island"

Robot
Ron Gilbert: "Det skulle vara jag som äger Monkey Island"

När Disney köpte Lucasarts fick de också rättigheterna till Monkey Island och Maniac Mansion. Något som grämer Ron Gilbert.

#lucasarts, #maniac-mansion


Medlem
Ron Gilbert: "Det skulle vara jag som äger Monkey Island"

Köp tillbaka dem! Illa kvickt! Annars får vi snart se "Monkey Island Jr: Donald Duck Edition" snart eller nåt hemskt... Disney lär aldrig förvalta de titlarna något bra förutom något kasst mobilspel.

Medlem

Betyder det att vi får se Guybrush och Le Chuck i nästa Pirates of the Caribbean?

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas fortfarande på ett KOTOR 3 ._.

Medlem

Bye bye Monkey Island och Star Wars, its dooownhill from here!

Disney the new animated 3vil!


signatur

Denon / Pioneer

Han får akta sig, kanske äger Disney honom också utan att han vet om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av androsynth:

Betyder det att vi får se Guybrush och Le Chuck i nästa Pirates of the Caribbean?

Åh, men du, jag nördade över hela golvet.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Hoppas fortfarande på ett KOTOR 3 ._.

Det finns, det kallas Star Wars: The Old Republic.


signatur

I drank what?

MT
Medlem

Monkey Island on ice nästa?

Medlem

Pirates of the Caribbean har jag nästan sett som en Monkey Island rip off sen dom började göra dom där långfilmerna.

Men, Monkey Island hör hemma hos Ron Gilbert, låt han göra dem! Petition till Disney någon?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Pirates of the Caribbean har jag nästan sett som en Monkey Island rip off sen dom började göra dom där långfilmerna.

Men, Monkey Island hör hemma hos Ron Gilbert, låt han göra dem! Petition till Disney någon?

Du är inte ensam, när jag såg den första trailen för filmen tänkte jag med en gång MI.

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Bye bye Monkey Island och Star Wars, its dooownhill from here!

Disney the new animated 3vil!

Skrivet av Deep Throat:

Bye bye Monkey Island och Star Wars, its dooownhill from here!

Disney the new animated 3vil!

Star Wars har varit värdelöst på slutet av 90-talet tills nu, ser det bara som positivt att någon annan har tagit kontrollen.

Medlem

Är inte det Disney's chef?

Medlem

Tycker herr Gilbert inte om TellTales Monkey Island-spel då :(?

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

Tycker herr Gilbert inte om TellTales Monkey Island-spel då :(?

Jag gör det i alla fall inte.

Skrivet av MT:

Monkey Island on ice nästa?

Pirates Of Monkey Island


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skulle donera mina organ för ett nytt Monkey Island av Ron / Tim / Dave.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv
Skrivet av Deep Throat:

Bye bye Monkey Island och Star Wars, its dooownhill from here!

Disney the new animated 3vil!

Vad begrundar du det på? Tycker Lucas gjorde ett förträffligt jobb att skita ned både Star Wars och allt annat han rör vid. Att Disney tagit över Lucasfilm/arts ser jag endast som positiv för nu har Lucas väldigt begränsat inflytande i formandet över de kommande Star Wars-filmerna. Köpet är ingen dålig sak, utan en bra sådan.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Disney lär säker göra en Monkey Island film.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av DarkZide8:

Tycker herr Gilbert inte om TellTales Monkey Island-spel då :(?

Jag gör det i alla fall inte.

Men Ron Gilbert var faktiskt delaktig där... om ni inte visste det.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Betyder det att vi får se Guybrush och Le Chuck i nästa Pirates of the Caribbean?

Visste ni att Pirates of the Caribbean kom ifrån ett manus som från början var tänkt att bli en Monkey Island film? Han som skrev pirates skrev en Monkey Island film som aldrig blev av före det. Sen refittades det som Pirates of the Caribbean. No joke!

Read punkt 7

http://www.cracked.com/article_19443_7-classic-movies-you-did...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Deep Throat:

Bye bye Monkey Island och Star Wars, its dooownhill from here!

Disney the new animated 3vil!

Vad begrundar du det på? Tycker Lucas gjorde ett förträffligt jobb att skita ned både Star Wars och allt annat han rör vid. Att Disney tagit över Lucasfilm/arts ser jag endast som positiv för nu har Lucas väldigt begränsat inflytande i formandet över de kommande Star Wars-filmerna. Köpet är ingen dålig sak, utan en bra sådan.

Förutom då att Disney är allmänt onda. Det baserar jag på att dom köper upp alla konkurrenter som faktiskt producera vettiga saker, medans Disney trampat vatten väldigt länge och finns endast pga att deras gamla filmer drar in miljarder varje år.
Vettiga människor anser att företag som köper upp alla konkurrenter inom mitt segment förstör marknaden och skapar ett beroende av detta företag.

Medlem

Fan också, dags o dra igång ett Kickstarter-projekt att köpa tillbaka Monkey Island till Ron Gilbert.

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Deep Throat:

Bye bye Monkey Island och Star Wars, its dooownhill from here!

Disney the new animated 3vil!

Vad begrundar du det på? Tycker Lucas gjorde ett förträffligt jobb att skita ned både Star Wars och allt annat han rör vid. Att Disney tagit över Lucasfilm/arts ser jag endast som positiv för nu har Lucas väldigt begränsat inflytande i formandet över de kommande Star Wars-filmerna. Köpet är ingen dålig sak, utan en bra sådan.

Förutom då att Disney är allmänt onda. Det baserar jag på att dom köper upp alla konkurrenter som faktiskt producera vettiga saker, medans Disney trampat vatten väldigt länge och finns endast pga att deras gamla filmer drar in miljarder varje år.
Vettiga människor anser att företag som köper upp alla konkurrenter inom mitt segment förstör marknaden och skapar ett beroende av detta företag.

Vad har Disney köpt upp som blivit så väldigt dåligt?

Inaktiv
Skrivet av Håkan:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Deep Throat:

Bye bye Monkey Island och Star Wars, its dooownhill from here!

Disney the new animated 3vil!

Vad begrundar du det på? Tycker Lucas gjorde ett förträffligt jobb att skita ned både Star Wars och allt annat han rör vid. Att Disney tagit över Lucasfilm/arts ser jag endast som positiv för nu har Lucas väldigt begränsat inflytande i formandet över de kommande Star Wars-filmerna. Köpet är ingen dålig sak, utan en bra sådan.

Förutom då att Disney är allmänt onda. Det baserar jag på att dom köper upp alla konkurrenter som faktiskt producera vettiga saker, medans Disney trampat vatten väldigt länge och finns endast pga att deras gamla filmer drar in miljarder varje år.
Vettiga människor anser att företag som köper upp alla konkurrenter inom mitt segment förstör marknaden och skapar ett beroende av detta företag.

Haha ok, så du att det faktum att Disney har bytt inriktning och väljer att gå in och stötta företag ekonomsikt och ge dem mer frihet är en dålig sak? Det ser du som konkurentuppköp och att det förstår marknaden. Jag anar en konspirationsteoretiker här. Det faktum att Disney köpt upp Lucasarts/film är en bra sak. För de som jobbar på Disney och som kommer arbeta med Star Wars är till 100% old school Star Wars-fans som vill att franchisen ska må bra och att Star Wars ska vara Star Wars. Joss Whedon som b.la regiserade The Avengers (och som är ett gigantiskt star wars fan) har uttryckt intresse för att regisera Episod VII. Och med tanke på hur förbannat bra The Avengers (som för övrigt också är Disney) blev så kan jag med säkerhet säga att Star Wars och Lucasfilm är i riktigt riktigt bra händer Men den som lever får se.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av North:
Skrivet av DarkZide8:

Tycker herr Gilbert inte om TellTales Monkey Island-spel då :(?

Jag gör det i alla fall inte.

Men Ron Gilbert var faktiskt delaktig där... om ni inte visste det.

För min del är det grafiken som är frånstötande. Den bästa MI är i mitt tycke Monkey Island 2 Special Edition. Med SE-versionen blev det bästa äventyrsspelet fulländat.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Är inte det Disney's chef?

Det här är Disney's chef

Medlem
Medlem

Precis som jag såg den när den gick på bio=)

1
Skriv svar