Far Cry 3 ute nu – missa inte pc-patchen

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fantastiskt spel än så länge. Älskar friheten, påminner närmast om första halvan (den bästa delen) av Crysis, sedan är ju pilbågen verkligen underbar! Gillar dessutom att Ubisoft valt att göra alla vapen dödliga, till skillnad från andra fps idag behövs det inte fem magasin för att döda någon med pistol.

Tycker att gnället på pc-versionen här i tråden är obefogad. Spelet känns imo som ett "riktigt" pc-spel vilket ändå är ett bra betyg för en portning. Kör med högsta inställningarna i 1920x1080 och tycker att det är riktigt snyggt. Samtidigt flyter det på stabilt och felfritt trots att hälften av min hårdvara är lastgammal.

Kan inte göra mer än att hålla med.
Helt värt vartenda av de 232 kronorna jag spenderade på spelet

Det fungerar förvånansvärt bra på min dator som inte är mer än av medelklassen, vilket chockade mig positivt.

Det var snabbt att komma med en patch, tur är väl det, annars blir det ramaskri.

Jag har mitt spel på ingående, men blir inte så där upplyft av att ni har haft tråkiga upplevelser.

Jag håller med första kommentaren, spelproducenterna vill alldeles för mycket med sina spel. Bättre fokus på vad vi vill ha hade inte varit fel, och det vi vill ha är ett spel som är anpassat till den maskin det ska användas på och fungerar felfritt från dag 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker att storyn är grym och Michael Mando som spelar Vaas är "skurken 2012" lätt inom gaming världen. Synd att det blir lite väl mycket mmo känsla utav det. Med samtdidigt är det väldigt kul o vara på tiger jakt =P

Inaktiv

Sjukt roligt spel och en bra port
Dom enda sjukt störande buggarna jag stött på har varit att mina vapen stannar på lvl 1 fast det står att jag levlar upp dom.. Samt att man dör i början på av spawn i co-op ibland, men det är dom enda 2 buggarna.

Inaktiv

Hoppas dem inte dröjer allt för länge med en 1.02 patch.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Jag är sjukt besviken på spelprestandan, helvetes sketna konsolport!

Okej, här flöt allting på perfekt i 60+ FPS I max graphical setting. Tror det är dags att lämna ifrån dig din gamla Win95 med Voodoo grafikkort.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Vad är det med alla som tummar ner folk som är kritiska mot spelet?

Det undrar jag med.. är tumme upp = positiva sagda saker numera? Inte fara med sanning alltså?!

Medlem

spelet är snyggt, därom råder inga tvivel.
Dok är det för enkelt, kör man casual så ligger det kanske runt 25 timmar om man skall samla på sig allting.

Slutet var RIKTIGT B, eller skall jag kanske säga sluten.

Alldeles för likt Asscreed 1,2,3 med synkronisering av förbannade torn, jakt och konstruktion utav div utrustning.

Faktum är att jag fortfarande tycker Farcry var ett utav dem bästa spel som någonsin gjorts, sen gick det utför med FC2 och nu FC3 samt Crysis 1,2,3.

Varför inte gå tillbaka och titta vad som gjorde att spelen var bra förr, innan allt grafiktjafs, 7.2 ljud med 3d mm

FC3 får en 3a inte mer!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag är grymt nöjd med spelet. Absolut min smak å jag fastnar i flera timmar varje gång jag startar de ^^ Nu har jag suttit i lite över 12 timmar i sträck så nu får de allt bli sängen! xD

Testpilot

Missa inte , nya geforce betadrivers optimerade för Far Cry 3 bla.

http://www.geforce.com/drivers/results/53348

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Skitbesviken, utvecklarna vill alldeles för mycket - ge folk mer av originalet, spelet behöver inte ha miljonals extrasaker åt alla håll och kanter. Fokusera på det som gjorde ettan populart och finslipa inom detta område. Till exempel så jävla tråkigt att samla saker och visitera kroppar och behöva se samma animation hela tiden, halva spelet bygger ju på animationer som man frustrerat trycker på ESC för att skippa. Nånstans måste man ju skilja på vad som är smidigast och roligast för spelandet och vad som ska se verkligt ut eller inte. Har även testat över 10 multiplayer matcher nu och kastats in matcher där min ping varierat från röd till gul enligt latency-stapeln i spelet och det är mycket frustrerande och spela med lagg. Blir säkert bättre ett tag efter lansering men va fan, det är ju nu jag vill spela! Sen är det ett riktigt kladdigt interface som skriker lågupplöst och konsol-fördummat! Trycker på ESC för att komma till menyn i SP men istället får jag upp senaste "tipset" för dom har även lagt detta på ESC knappen, jag bombar på ESC knappen några gånger till och se där ja - där kom menyn fram! Det är även kul när man är mitt i en eldstrid och massa kill exp och annan skit poppar upp mitt i siktet. Gnäll, gnäll... men va fan en gång i tiden har man ju varit nöjd med sina spel. Vem vill äta grynkorv till middag när man vet hur en grillad köttbit smakar.

Det är inte samma utvecklare som gjorde ettan. De vill såklart göra det på sitt sätt. Svårt för en annan studio att återskapa det som gjorde att du gillade det första spelet.

Personligen föredrar jag den här typen av fps, mer att göra, lite rollpelselement etc. Ettan var mer ett traditionellt fps och jag tycker inte det håller idag. Men det är upp till var och en vad man gillar.

Än så länge är det här spelet väldigt, väldigt bra. Ska bli kul och se hur det är om ett par veckor!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

roligaste spelet jag spelat på länge

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

spelet är snyggt, därom råder inga tvivel.
Dok är det för enkelt, kör man casual så ligger det kanske runt 25 timmar om man skall samla på sig allting.

Slutet var RIKTIGT B, eller skall jag kanske säga sluten.

Alldeles för likt Asscreed 1,2,3 med synkronisering av förbannade torn, jakt och konstruktion utav div utrustning.

Faktum är att jag fortfarande tycker Farcry var ett utav dem bästa spel som någonsin gjorts, sen gick det utför med FC2 och nu FC3 samt Crysis 1,2,3.

Varför inte gå tillbaka och titta vad som gjorde att spelen var bra förr, innan allt grafiktjafs, 7.2 ljud med 3d mm

FC3 får en 3a inte mer!

Hur har du redan hunnit spela igenom spelet?! det släpptes ju igår!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kånsolport, niet.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Jag är sjukt besviken på spelprestandan, helvetes sketna konsolport!

Spelet är för fan ingen port, var har ni fått det ifrån?

Sjukt kul!

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av kebbe:

Fantastiskt spel än så länge. Älskar friheten, påminner närmast om första halvan (den bästa delen) av Crysis, sedan är ju pilbågen verkligen underbar! Gillar dessutom att Ubisoft valt att göra alla vapen dödliga, till skillnad från andra fps idag behövs det inte fem magasin för att döda någon med pistol.

Tycker att gnället på pc-versionen här i tråden är obefogad. Spelet känns imo som ett "riktigt" pc-spel vilket ändå är ett bra betyg för en portning. Kör med högsta inställningarna i 1920x1080 och tycker att det är riktigt snyggt. Samtidigt flyter det på stabilt och felfritt trots att hälften av min hårdvara är lastgammal.

Trevlig när det funkar då jag testat det hos brossan men vill inte starta på min burk och väldigt många har samma problem och ubisoft har inte ens svarat på varken mail eller forum. Så jäkla dåligt.

Har du patchat spelet OCH din Uplay klient? Annars blir det CTD direkt.

Att dom klämmer in massa "onödiga" grejer att göra (jaga djur etc) måste väll vara en direktkoppling till att det knappt fanns nåt att göra i 2:an. Så dom har ju lyssnat iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag fick lite strechy polygons efter ett tag i Dx11 på mitt GTX580. (med betadrivarna)

Stötte inte på det i Dx9 dock.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har spelat i 3 timmar nu och jag tycker det verkligen är sketkul!
Miljöerna är jävligt snygga, älskar gräsbränderna såklart.. dock så är inte texturerna på folket i spelet så jätte snygga iofs.. men vem fan bryr sig om det, så länge spelet är skoj!

Men inget spel som är tillämpat för alla såklart. Jag gillade ju dock 2:an oxå vilket inte många gjorde. Men detta är fan dubbelt så bra än 2:an helt klart!

4/5!

Medlem

älskar spelet, dock är dom där jävla vildsvinen svåra att hitta

Medlem
Skrivet av Gamer_of_rage:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av kebbe:

Fantastiskt spel än så länge. Älskar friheten, påminner närmast om första halvan (den bästa delen) av Crysis, sedan är ju pilbågen verkligen underbar! Gillar dessutom att Ubisoft valt att göra alla vapen dödliga, till skillnad från andra fps idag behövs det inte fem magasin för att döda någon med pistol.

Tycker att gnället på pc-versionen här i tråden är obefogad. Spelet känns imo som ett "riktigt" pc-spel vilket ändå är ett bra betyg för en portning. Kör med högsta inställningarna i 1920x1080 och tycker att det är riktigt snyggt. Samtidigt flyter det på stabilt och felfritt trots att hälften av min hårdvara är lastgammal.

Trevlig när det funkar då jag testat det hos brossan men vill inte starta på min burk och väldigt många har samma problem och ubisoft har inte ens svarat på varken mail eller forum. Så jäkla dåligt.

Har du patchat spelet OCH din Uplay klient? Annars blir det CTD direkt.

Allt är patchar och updaterat, senaste drivisarna till grafikkortet osv. Har avinstallerat och instalerat om både uPlay och FC3 och inget funkar. Jo en grej konstigt nog, laddar man ner pirat crack går spelet igång men kan ju inte lira online eller sparfilerna funkar inte. Blir så jävla trött och inget jäkla svar från Ubisoft och där är mängder med människor som har samma problem. Men rätt ironiskt att det inte funkar för många som betalar men pirater kan spela.

Medlem

Har folk helt missat att Far Cry gjordes av Crytek medan 2 och 3 bara har använt namnet eftersom det ägs av Ubisoft?
En riktig uppföljare bör göras av Crytek!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hehehe. Så de menar att man ska patcha spelet inte för att få en optimal upplevelse, utan för att inte få en helt trasig kasta-spelet-i-soptunnan-upplevelse?

Medlem

Ni som spelat. Kör ni pirat. Jag får inte spela förrän december 4 eller 6


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Ni som spelat. Kör ni pirat. Jag får inte spela förrän december 4 eller 6

Nej, det släpptes till PC igår (29:e) i europa. 4 dec är i USA.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kör med usa vpn så då har vi svaret.


signatur

Det var detta...

efx
Medlem

önskar att massive skulle göra ett nytt World in conflict men det är väl kört när ubisoft köpte dom

Medlem

tycker det är ett väldigt bra spel, men som stubben sa menysystemet är kasst, är glad så länge det är bättre än fc2 + vaas är riktigt tuff ^^

Medlem

Har lirat bra mycket nu under helgen och ser inte varför man klagar så mycket. Visst menyn kunde väll varit smidigare. Men att vara dålig prestanda ser jag inte? Och på högsta inställningar är det riktigt snyggt.

jättebra spel.har spelat massor av timmar.
drömmer mig bort till den paradisön och bara strosar omkring och njuter.

123
Skriv svar