Luftmans Musik-Kalender: #2

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #2

Dagens Tema:
VVVVVV

VVVVVV är ett underbart litet indiespel som jag plockade upp i en indiebundle för ett bra tag sen, hitintills har jag spelat ut det här frustrerande men samtidigt belönande spelet 2 gånger. Om någon av er gillar super meatboy och andra svåra indiespel så tycker jag ni ska testa det här!

Favoritlåt(ar):

Pushing Ownwards

Riktigt bra låt som spelas när du utforskar världen, känns nästan som att låten säger "Kom igen, you can do it", när man känner sig totalt vilse.

Mer bra låtar:

Pressure Cooker

Låter som något som skulle kunna spelas på en nattklubb.

Predestined Fate

Mörk och mystisk, precis vad jag gillar!

Kul fakta:

- Official Soundtracket till det här spelet heter "PPPPPP" , då alla låtar börjar på bokstaven "P".

- Personen som gjort soundtracket till det här spelet är en svensk kille som heter Magnus Pålsson, men går under namnet "Souleye"

- En polare till mig sa till mig "Om du köper VVVVVV åt mig så gör jag en Let's Play på spelet" ... Gissa vad jag gjorde : [http://www.youtube.com/watch?v=mhpe65frdAE&feature=results_vi...] , notera att han är en sån person som blir skogstokig när han dör i spel, vilket är hysteriskt roligt!

Hoppas ni har en trevlig skyltsöndag (Tycker att 1:a maj borde kallas det egentligen) och stay tuned för mer spelmusik imorgon!

#blogg

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #2

Älska VVVVVV <3 Inte helt säker på att jag klarade av hela spelet men jag vet att jag iaf klarade av stora delar av det ^^ Och till skillnad emot SMB så är det inte lika frustrerande att dö i det här av någon anledning.

Medlem
Skrivet av Posuic:

Älska VVVVVV &lt;3 Inte helt säker på att jag klarade av hela spelet men jag vet att jag iaf klarade av stora delar av det ^^ Och till skillnad emot SMB så är det inte lika frustrerande att dö i det här av någon anledning.

Förmodligen för att det är checkpoints överallt

Medlem

VVVVVVVVVVVV har riktigt skön musik. Går bra ihop med ett riktigt bra, men stundtals enormt frustrerande, spel


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Vilken galen, men upplyftande musik. Riktig retrokänsla i det där


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vilken galen, men upplyftande musik. Riktig retrokänsla i det där

Precis, sen kombinera det med sweet retrografik och asskön atmosfär... väldigt svårt att bli sur på det här spelet

Blir alldeles blå i skägget när jag tänker på VVVVVV, var inget vidare bra på det om jag nu ska erkänna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Blir alldeles blå i skägget när jag tänker på VVVVVV, var inget vidare bra på det om jag nu ska erkänna.

Jag förstår inte hur ett spel med hög svårighetsgrad kan orsaka pigmentförändring i ansiktsbehåring , men men, spelet kanske inte är för alla!

1
Skriv svar