Medlem
Skrivet av Mordocai:

laddade hem, installerade, spelade sju minuter (det var sex minuter för mycket) och avinstallerade, jävlar vilket tråkigt spel.

Åfan, jag antar att det var du som stod och sköt på alla röda i basen. Anledningen till att vi inte sköt tillbaka var för att vi är Terran Republic och var i samma lag.


signatur

living let die

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Så hur mycket bandbredd kräver detta spel?

FZ, jag vet fortfarande inte om jag kan spela detta spel. Jag har "bara" 8 mb ADSL. Det är ju långt mycket sämre än ditt 100 mb. Jag kanske måste uppgradera till 50 mb eller?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av ScarFace:

Så hur mycket bandbredd kräver detta spel?

FZ, jag vet fortfarande inte om jag kan spela detta spel. Jag har "bara" 8 mb ADSL. Det är ju långt mycket sämre än ditt 100 mb. Jag kanske måste uppgradera till 50 mb eller?

Jag har 8 också och har inga större problem med att spela spelet online.
Enda grejen är att vid enorma slag, som vid tech plants under zerg hours, så¨kan du få problem med att se någon alls. Annars väldigt få problem med individuellt lag

Medlem
Skrivet av Idono:

Först vill jag påpeka att det är fan det värsta jag sett att skribenten jämför spelet med Battlefield 3. När det inte kommer i närheten av BF3s casual stil.

Sen är det ingen obalans mellan den ekonomiska klyftan. Bra spelare kan tjäna minst 100 certs i timmen utan problem.

Att ge spelet ett minus pga. att det är prestandakrävande och fläckvist buggigt när ditt favorit spel BF3 va exakt likadant på release är verkligen att gå för långt.

Jag jämför det inte rakt av med Battlefield 3, utan liknar det vid en kombination av Battlefield 3 och Tribes Ascend. Du får inte glömma att jag som skribent måste ta till liknelser så många som möjligt kan relatera till, och jag står bestämt fast vid att det finns VÄLDIGT mycket Battlefield 3-inspiration i gränssnitt, utförande och upplägg. Jag har dock aldrig påstått att spelen ur större perspektiv är likadana.

Skrivet av Friberg:

"Prestandakrävande och fläckvis buggigt"... precis som BF3? Men inte fick BF3 ett minus för det. PS2 optimeras fortfarande dessutom. Inte särskilt bra recension.

Och visst, man kan köpa alla vapen. Men du måste ändå kunna använda de ordentligt och det är ändå spelarens skicklighet och färdighet som kommer in i bilden här. Då kvittar det om du har standardvapen eller det dyraste.

Självklart faller det tillbaka på spelarens skicklighet, det säger väl sig självt? Däremot kan obalans mellan två jämbördiga spelare uppstå när den ena tillskansar sig fördelar, och det här kommer att fortsätta skifta i nivåer baserat på vem som investerat mest pengar. Ett tydligt definierat grundpaket eller ett tak hade hjälpt.

Skrivet av Floydan:

Sämst skrivna recension jag har läst hittills på FZ.
Sorgligt...

Sämsta kommentar jag fått hittills på FZ. Saknar helt konstruktiv kritik. Tack och puss!

Medlem
Skrivet av marway:

Skulle nog tycka det här spelet är jättekul! Synd bara att datorn min är för svag.

Ogillar slutpunkterna i recensionen, gör det ordentligt för fan!

Gör vad ordentligt? Det är exakt vad jag tycker i punktform, hur många timmars betänketid eller genomförande du än ger mig

Medlem
Skrivet av Javas:

Spelet är grymt men det känns som utvecklaren hade kunnat hålla inne spelet i några månader till.

Recensenten fick det att låta som det nästan är omöjligt att låsa upp prylar med certifications (in-game valuta) men i själva verket tar det inte så värst lång tid. En average spelare samlar på sig 50 certs på två dagar så det tar inte så värst lång tid att låsa upp shit, det är bara kul att man måste kämpa!

Det var verkligen inte min mening att få det att låta omöjligt att låsa upp saker - som någon annan poängterade: det är "pay 2 save time"

Men vad jag vänder mig emot är själva grundfilosofin med spelet: utvecklarna måste försörja sig på ett spel som är gratis, och kommer således tvingas styra det mot att spelarna ska uppmuntras att betala. I mitt tycke tar det för lång tid med progressionen - i allra högsta grad medvetet för att folk ska skjuta in pengar (när de ser att andra gjort det för att påskynda).

Medlem

För övrigt fascinerar det mig att jag blir uppmålad som något slags hatare när spelet får en trea (bra) och uttryckligen är en vag rekommendation! Sista meningen:

"Det är en upplevelse värd att ge åtminstone en chans – om man har dator för uppgiften."

Medlem

En väldigt bra recension och jag blir alltid varm i kroppen när spelrecensenter (för de är alldeles för få) vågar ifrågasätta Free to Play-upplägg, som i min bok är ett otyg. Speciellt i ett onlinespel där balans är A och O. Hur man än vrider och vänder det slutar det med att man kommer att kunna köpa sig fördelar med riktiga pengar, det går inte att argumentera emot, och det är idiotiskt i den här typen av spel.

Kudos till Victor för recensionen, du har fått alldeles för mycket oförtjänt skit.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av c0rn:
Skrivet av HataMoto_:

Värt att åter notera ; http://www.youtube.com/watch?v=lZgB_EmHOQ0 .. Korrekt och rakt på sak

Väl värd att se.

Håller med, riktigt bra! Svarade på många av mina frågor, och ifall jag ska prova på (definitivt ja, installation igång...).

Medlem
Skrivet av Vicachu:

Sämsta kommentar jag fått hittills på FZ. Saknar helt konstruktiv kritik. Tack och puss!

Självklart ska jag ge konstruktiv kritik, fel av mig där, jag var ovanligt upprörd vid tillfället.

Liknelsen med BF3 kändes helt klart missvisande då spelen skiljer sig så mycket åt, men jag förstår varför du använde liknelsen då det är något som många kan relatera till. Tyvärr får dom då en fel bild av vad Planetside är.

Att du hakade upp dig på F2P modellen då planetsides uppgraderingar är sidegrades och inte uppgraderingar känns det som att du kanske hade missat delar av planetsides F2P modell. Då kände jag att lite mer undersökningar i ämnet hade varit bra innan du skrev recensionen.

Att sen betyget drogs ner för saker som tidigare spel har kommit undan med och värre var mest droppen som fick bägaren att rinna över. Om andra anledningar hade givits så hade jag nog inte reagerat lika starkt.

Sen tycker jag att recensioner ska skrivas med mer eftertanke ibland, då man som journalist har en ganska stor möjlighet att influera andras åsikter.

Tack för visad förståelse för min dåligt skriva kritik

Medlem

Håller helt med Floydan, du uttryckte det jag kände men inte orkade skriva ned själv ...

Medlem

Jag är ledsen men jag kan inte förlita mig på en recension som är skriven av en recensent som drar slutsatser så fort på medium han inte har någon jävla hysning om.

Hade du spelat spelet mer än ynka 10 minuter så hade du förstått att dessa mikrotransaktioner har absolut ingen påverkan på spelets underhållningsvärde samt på de massiva striderna.

Dessutom att du drar slutsatser till Battlefield är bara pinsamt och idiotiskt. Den enda liknelsen från Planetside till battlefield är att du kan spotta genom att trycka på "Q", annars är de två helt olika spel.

Har du någonsin infiltrerat en biodome?
Har du någonsin tagit över en techstation?
Vad sägs som en crossroad?

Har du gjort något av de ovan nämnda tingen? För enligt din recension så har du bara hoppat in i spelet, glott runt lite och dystert stirrat på SP affären, som enligt dig har tydligen en grov påverkan på spelet. Men vi som har spelat spelet kan flitigt samla på oss CERT poäng för att samla ihop dessa vapen, men trots det... så visar det sig att dessa vapnerna behöver nödvändigtvis vara en positiv uppgradering..

Exempel, jag nyligen testade ett shotgun vapen som trots hade bra precision och damage, träffade knappast någon och var eventuellt ganska värdelöst mot fienden. 8 Skott, alla skjuts sakta, vilket gör dig som vanu ganska så sårbar.

Så, tillbaka till mitt gamla vapen som jag har uppgraderat med flera olika scopes och annat gott.

Självklart har jag inte heller bara suttit med ett vapen utan jag har även uppgraderat flera av mina fordon. Min Sunderer (Stor carrier lastbil) kan nu vara en spawn punkt, min heavy pansarvagn har zoom och infraröd funktion både i skytt tornet och support tornet, samt så sparar jag upp till infantery skott för support tornet.

Jag har snart spelat i tre dagar.

Man rackar upp 25 poäng på 20 minuter och 50 på 40, så länge du sätter dig i en squad samt samarbetar. Annars kan det ta sin tid.

Samt mikrotransaktioner har jag bara slösat på kosmetika, inget annat. För att det andra går att spara upp till.

Ta mitt råd och prova spelet för dig själv, då kommer ni att förstå vilka viktiga aspekter som recensenten har missat ut på.

Samt så är det sant att spelet kräver prestanda, men de optimerar dagligen.

Medlem
Skrivet av xyanide:

Har det fixat sig med ens login i steam? Jag är lite intresserad av spelet, men det var problem med europeiska konton eller något sådant när jag testade.

Själv var jag tvungen att sätta mig som american i sonys egna hemsida för att skapa ett amerikanskt konto, men jag kunde fortfarande spela på europeiska servrar, samt köpa mikrotransaktioner utan problem.

Avstängd
Skrivet av Xzander:

Kommentarsfältet är fyllt med whiners...

...allt är som vanligt.

Vilken tur att du också låter bli att klaga och ser till att tillföra bra content till tråden <3

OT: Jag gillar spelet men tycker att det går lite knackigt ibland, tycker resencent har rätt i att det är prestandakrävande eller dylikt..

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Xzander:

Kommentarsfältet är fyllt med whiners...

...allt är som vanligt.

Vilken tur att du också låter bli att klaga och ser till att tillföra bra content till tråden &lt;3

OT: Jag gillar spelet men tycker att det går lite knackigt ibland, tycker resencent har rätt i att det är prestandakrävande eller dylikt..

Vad duktigt av dig att poängtera det! Jätteduktigt! Hurra för dig!

Medlem

Skribenten lutar sig tillbaka och börjar nynna på nåt välkänt... "trolololo lololol ololol trolololooo"


signatur

Chooch it

Medlem

Det här är en dålig recension. Jag vet inte hur mycket recensenten spelade eller hur långt han kom i sitt levlande men jag är level 20 nu och kan uttala mig en del.

För det första finns det mindre obalans än i de flesta andra MMOs. Man klarar sig alldeles utmärkt på den utrustning man har från början utan att köpa ett endaste dugg för riktiga pengar. Man avancerar definitivt inte i snigelfart. Efter ett litet tag när man förstått hur systemet fungerar så går det rätt snabbt att skaffa poäng och uppgradera sig och bli bättre. Tramsigt uttalande av Victor.

För att vara FTP så är det här det bästa marknaden har att erbjuda idag. Det krävs ingen månadsavgift. Du behöver inte betala något om du inte vill och ändå kan du fortfarande vara konkurrenskraftig gentemot dina fiender. Kartorna är enorma och stationerna du ska erövra/försvara är varierande och kräver flera olika taktiker. När du tagit ett område flyttar man till nästa för att antingen erövra eller försvara det. I och med att det är tre fraktioner mot varandra så finns det alltid att göra. Om man befinner sig långt från händelsernas centrum kan man snabbspawna dit det händer saker. Striderna flyter på så vis på bra och du har alltid att göra. Alla klasser känns genomarbetade och balanserade och fyller sina roller på ett ypperligt sätt.

Jag tycker Planetside 2 är riktigt riktigt bra! Det är inte ostigt, tvärtom. Det finns något här och det osar snarare framtid. Det här är krig. Det här är så här man ska spela MMOs.


signatur

YOU HAVE BEEN KILLED BY HELLMAISTER

Medlem

I mina ögon är spelet nästan ospelbart, 3/5 är ett bra betyg då det gör upp för enorma prestanda problem och PTW i favör. Spelet är också mycket upprepande och de kills man får är lika häpnandsväckande som de på BF3 (med negativ klang). Kul upplevelse med kompisar och gratis också, därför 3/5.

Om buggar fixas, kanske 4/5. Dock beror det också på hur e-sport sätts in. Just nu är det bara att springa runt och döda, teamwork är nära obefintlig i de flesta fallen då klump-metoden införs. Teamwork finns bland de baserna där inga fiender finns.

123
Skriv svar