Medlem
Skrivet av qweex2:
Skrivet av Dalthor-san:

Har jag missuppfattat betydelsen av ordet nextgen? jag inbillar mig att nextgen är nästa generation av en typ av konsoll. Wii U är ju Nintendos nextgen och Sony är det PS4 osv osv. Tycker inte man kan säga att Wii U inte är nextgen för att den inte kommer kunna hålla jämna steg med sonys och Microsofts alternativ.

Prestandamässigt, eller vad menar du nu? Grejen är ju att Nintendo dels satsar på en annan målgrupp, men också på en helt annan upplevelse. Nintendo har alltid varit innovativa och försökt komma med nya grejer, medan Sony och Microsoft mer har kört säkert och satsat mer på "tyngre" spel. Så är det fortfarande, och hittills har jag aldrig haft lika roligt med varken X360 eller PS3 som med Wii. Troligtvis kommer det vara samma med WiiU och nästa generation av de andra konsoler också, men det återstår att se när det är dags för dom.

För mig är upplevelsen och känslan viktigare än realism och polygoner, men det är väl kanske också därför det är bra att det finns olika konsoler för olika typer av gamers? Om alla konsoler satsat på exakt samma saker, erbjudit samma spel och upplevelser, hade det då funnits någon poäng i att det fanns olika konsoler alls?

Lite det jag menar. Prestanda har inte med generationsbyte att göra förutom i den mening att det är skillnad från föregående generation inom samma märke. Sett så många säga att Nintendo är inte nextgen för att dom inte sätter in dagens teknik i den. Jag tycker inte det har med saken att göra. Ogillar man det Nintendo har gjort med SIN nextgen så finns det ju alternativ som du säger. Då väljer man Sony eller Microsoft. Gillar man inte konsoller så skiter man ju i det och skaffar en PC eller en MAC. Tycker man det är tråkigt ja då kan man ju börja att knyppla eller nått istället Det är fritt för alla att välja vad dom ska ha.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av qweex2:
Skrivet av Dalthor-san:

Har jag missuppfattat betydelsen av ordet nextgen? jag inbillar mig att nextgen är nästa generation av en typ av konsoll. Wii U är ju Nintendos nextgen och Sony är det PS4 osv osv. Tycker inte man kan säga att Wii U inte är nextgen för att den inte kommer kunna hålla jämna steg med sonys och Microsofts alternativ.

Prestandamässigt, eller vad menar du nu? Grejen är ju att Nintendo dels satsar på en annan målgrupp, men också på en helt annan upplevelse. Nintendo har alltid varit innovativa och försökt komma med nya grejer, medan Sony och Microsoft mer har kört säkert och satsat mer på "tyngre" spel. Så är det fortfarande, och hittills har jag aldrig haft lika roligt med varken X360 eller PS3 som med Wii. Troligtvis kommer det vara samma med WiiU och nästa generation av de andra konsoler också, men det återstår att se när det är dags för dom.

För mig är upplevelsen och känslan viktigare än realism och polygoner, men det är väl kanske också därför det är bra att det finns olika konsoler för olika typer av gamers? Om alla konsoler satsat på exakt samma saker, erbjudit samma spel och upplevelser, hade det då funnits någon poäng i att det fanns olika konsoler alls?

Lite det jag menar. Prestanda har inte med generationsbyte att göra förutom i den mening att det är skillnad från föregående generation inom samma märke. Sett så många säga att Nintendo är inte nextgen för att dom inte sätter in dagens teknik i den. Jag tycker inte det har med saken att göra. Ogillar man det Nintendo har gjort med SIN nextgen så finns det ju alternativ som du säger. Då väljer man Sony eller Microsoft. Gillar man inte konsoller så skiter man ju i det och skaffar en PC eller en MAC. Tycker man det är tråkigt ja då kan man ju börja att knyppla eller nått istället Det är fritt för alla att välja vad dom ska ha.

Aha, vet du vad? Det var jag som läste fel på det du skrev. Du hade visst dubbelt negativ i den meningen ("Tycker inte man kan säga att Wii U inte är nextgen [...]"), men det missade jag. Förlåt om jag förvirrade dig med mitt svar som egentligen var samma som du redan pratade om.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Köpte Wii U idag, och har kommit fram till följande. Wii U + PC blir den bästa kombon enligt mig, 360 blir till att sälja då jag knappt spelar på den längre nu när man uppgraderat datorn.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Lekt med den ett antal timmar idag och här kommer lite intryck.

1. Det tar på tok för lång tid att tanka ner patchar och spel. Köpte Trine 2 och det tog över 3 timmar att få ner spelet och sen 20 minuter att installera det. Spelet är dessutom inte speciellt stort. Drygt 1.3GB eller så.
2. Användargränssnittet är vansinnigt långsamt. Tar evigheter vad man än ska göra. Det måste fixas pronto.
3. Handkontrollen är väldigt väldigt trevlig
4. Miiverse är hur kul som helst och stämningen är trevlig.
5. New Super Mario Bros är inte så lätt som man kan tro

Om de bara kan tweaka problem 1 och 2 så kommer det här nog bli en riktigt trevlig konsoll. Jag är nöjd men det kunde varit bättre. Känns lite beta över mjukvaran då den är så seg.

Nedladdningstiderna kanske blir bättre så fort en hel kontinent inte ska ladda ner samtidigt? Och förhoppningsvis åtgärdas gränssnittet också. Annars tar jag det som att du är nöjd med ditt köp?

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av orkaupptaget:

Jag har bestämt mig för att köpa mig en Wii U och ha en PC, tror det kommer vara det ultimata nästa generation. De flesta PS/Xbox spel kan man ju trottsallt spela på en PC, även fast en del dröjer några månader innan release. Dock de spelen som en Wii erbjuder såsom Mario och Zelda finns bara på ett ställe, och därför känner jag att Wii U + PC kommer bli en fantastisk kombination.

Ser fram emot att få hem den i brevlådan efter jul någon gång

är du mellan 10 - 16 så är pc+ wiuu kanske den bästa lösningen....men gillar man action spel så som halo,killzone,gears off war,uncharted o många fler som verkligen inte kommer
på pc då är väll pc+ xbox360/ps3 mycke bättre val juhh men mycke beror på hur gammal man är med...o många bra konsolspel kommer inte till pc

Fan vilket larvigt argument. "Ålder" ? :S Och jag skulle nog säga att GoW, halo och sånna saker är mer för 10-16 åringar än vad t.ex Zelda är, i de spelen du nämnde så slipper man helt och hållet tänka efter. Det är bara att krama avtryckaren och springa, släng dig bakom skydd då och då. Zelda spelen (använder de som exempel) har alltid varit lite kluriga, många pussel osv.

Tror det mer handlar om en smaksak än ålder?


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Zappa:

Lekt med den ett antal timmar idag och här kommer lite intryck.

1. Det tar på tok för lång tid att tanka ner patchar och spel. Köpte Trine 2 och det tog över 3 timmar att få ner spelet och sen 20 minuter att installera det. Spelet är dessutom inte speciellt stort. Drygt 1.3GB eller så.
2. Användargränssnittet är vansinnigt långsamt. Tar evigheter vad man än ska göra. Det måste fixas pronto.
3. Handkontrollen är väldigt väldigt trevlig
4. Miiverse är hur kul som helst och stämningen är trevlig.
5. New Super Mario Bros är inte så lätt som man kan tro

Om de bara kan tweaka problem 1 och 2 så kommer det här nog bli en riktigt trevlig konsoll. Jag är nöjd men det kunde varit bättre. Känns lite beta över mjukvaran då den är så seg.

Nedladdningstiderna kanske blir bättre så fort en hel kontinent inte ska ladda ner samtidigt? Och förhoppningsvis åtgärdas gränssnittet också. Annars tar jag det som att du är nöjd med ditt köp?

Spelen fungerar bra och Miiverse är ett rätt coolt koncept men prestandan på gränsnittet är horribel.
Nerladdningen av mitt spel är klart nu men det tar obegripliga 1 TIMME att installera det.
Den känns långsammare än en Wii. Lätt långsammaste konsollen jag stött på. Ngnsin.
Jag kommer inte köpa fler stora spel från deras e-shop iaf.
Det tar helt enkelt för lång tid att få ner och installera dem.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av orkaupptaget:

Jag har bestämt mig för att köpa mig en Wii U och ha en PC, tror det kommer vara det ultimata nästa generation. De flesta PS/Xbox spel kan man ju trottsallt spela på en PC, även fast en del dröjer några månader innan release. Dock de spelen som en Wii erbjuder såsom Mario och Zelda finns bara på ett ställe, och därför känner jag att Wii U + PC kommer bli en fantastisk kombination.

Ser fram emot att få hem den i brevlådan efter jul någon gång

är du mellan 10 - 16 så är pc+ wiuu kanske den bästa lösningen....men gillar man action spel så som halo,killzone,gears off war,uncharted o många fler som verkligen inte kommer
på pc då är väll pc+ xbox360/ps3 mycke bättre val juhh men mycke beror på hur gammal man är med...o många bra konsolspel kommer inte till pc

Fan vilket larvigt argument. "Ålder" ? :S Och jag skulle nog säga att GoW, halo och sånna saker är mer för 10-16 åringar än vad t.ex Zelda är, i de spelen du nämnde så slipper man helt och hållet tänka efter. Det är bara att krama avtryckaren och springa, släng dig bakom skydd då och då. Zelda spelen (använder de som exempel) har alltid varit lite kluriga, många pussel osv.

Tror det mer handlar om en smaksak än ålder?

Exakt. Det är därför jag fortfarande storgillar Zelda III. Kräver bra mycket mer tänkande än ett spel som Skyrim.

Wii U fungerar f.ö. nice, men de måste se till att patchar laddas ner snabbare, sjukt segt för tillfället. Helst av allt så bör man slippa patcharna helt, känns inte direkt Nintendo att man ska behöva uppdatera.

Handkontrollen är supernice, men konsolen kunde de gott o väl gjort åtminstone 20% snabbare än nuvarande.

Inaktiv

Vi var 6 pers, 25-31 år gamla som drack och lirade Nintendo-land och New super mario igår. Vi levde, tjoade och gapa.
6 timmar kändes som 1 timma. Det var en riktig fest!

Allra roligast av de spel vi kunde spela 5 personer på var Luigis mansion.
De andra spelen som Chaser, och något Tjuv & Polis liknade spel var också hur kul som helst!

Efter några timmar började batteriet ta slut för den stora kontrollen, men det var bara att koppla i en mini-usb laddare och spela vidare!

[b]Betyg:

Fulländat!

[/b]


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

läser den här recensionen på min Wii U, överraskande snabb browser och hittilsbär jag mycket nöjd

Medlem

Tror nog jag hoppar.
wii var jätte kul i början, men senare när jag hade tröttnat på å vispa omkring i luften så föll det ganska platt.
Känns lite som denna e kul i början, men sedan så kan jag i slutändan få samma saker fast "bättre" på annat håll.
Äger ingen som sagt så detta e bara magkännslan jag får.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Banjo:

Det är nog rätt enkelt. Risk för lagg (har hört att Remote Play ska lagga en del).

Kanske, men tycker inte det är en ursäkt överhuvudtaget. Lagg får man ju själv finna sig i om man använder sådana funktioner. Men jag skulle snarare tro att man får kompromissa i antalet bildrutor. Det handlar nog mest om vad man accepterar, men oavsett vilket hade ett lokalt trådlöst nätverk kunnat hantera det och ge bättre räckvidd.

Kan hålla med dig om ditt resonemang utifrån spelarens perspektiv.

Frågar man Nintendo lär det nog dock heta något politiskt korrekt i stil med att "Vi har valt att endast inkludera anslutningsmöjligheter utan någon som helst fördröjning för att våra utvecklare fullt ut ska kunna utnyttja Wii U:s potential".

Remote play skulle antagligen både resultera i sura miner från spelare och kanske dåligt rykte och snack på forum om konsolen som "den där som laggar så fort man spelar på lite längre avstånd än 5 meter".

Men det handlar nog också om att hålla nere kostnader och att inte konkurrera med 3DS, som sagt. Det är nog de anledningarna som väger tyngst för Nintendo. På tal om 3DS så är det fel trailer på den första sidan. Det är New Super Mario Bros. 2 istället för New Super Mario Bros. U.

Vilka Wii U-spel recenseras på FZ nästa vecka??

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Har jag missuppfattat betydelsen av ordet nextgen? jag inbillar mig att nextgen är nästa generation av en typ av konsoll. Wii U är ju Nintendos nextgen och Sony är det PS4 osv osv. Tycker inte man kan säga att Wii U inte är nextgen för att den inte kommer kunna hålla jämna steg med sonys och Microsofts alternativ.

Det är enkelt. Wii U är nästa generations spelkonsol från Nintendo - men den har den nuvarande generationes prestanda (enligt somliga - läser man en kommentar här om GPU:n så ska ju Wii U vara betydligt starkare än både PS3 och 360).

Men nu när Wii U är släppt är det egentligen fel att prata om nästa generation. Wii U är här, och den är först ut i den nyaste konsolgenerationen, som precis gjorde Wii, PS3 och 360 till förra generationens konsoler.

Men nästa generation (eller den nya generationen då) börjar kanske inte riktigt fullt ut förrän alla tre konsoler är ute på marknaden.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Vi var 6 pers, 25-31 år gamla som drack och lirade Nintendo-land och New super mario igår. Vi levde, tjoade och gapa.
6 timmar kändes som 1 timma. Det var en riktig fest!

Allra roligast av de spel vi kunde spela 5 personer på var Luigis mansion.
De andra spelen som Chaser, och något Tjuv &amp; Polis liknade spel var också hur kul som helst!

Efter några timmar började batteriet ta slut för den stora kontrollen, men det var bara att koppla i en mini-usb laddare och spela vidare!

[b]Betyg: http://www.fz.se/gfx/theme_default/article/grade_full.gif

http://www.fz.se/gfx/theme_default/article/grade_full.gif

http://www.fz.se/gfx/theme_default/article/grade_full.gif

http://www.fz.se/gfx/theme_default/article/grade_full.gif

http://www.fz.se/gfx/theme_default/article/grade_full.gif

Fulländat!

[/b]

http://bilder3.egmont.se/cache/4c/4c3d/4c3d5ad0c2c4deeb8d1a30...

Har inte spelat multiplayer med kompisar än men jag ser fram emot det. Är otroligt nöjd med mitt inköp. Miiverse är helt fantastiskt och jag har lagt lika mycket tid där som att spela sen i fredags. Tveksamt om jag kommer starta mina PS3/360 igen

123
Skriv svar