Squash är inte bara en frukt

Flakmonkey
Squash är inte bara en frukt

Har svårt att komma på någon racketsport som är tråkig. Tennis, pingis och badminton är väl de vanligaste i vårt avlånga land och är självklart enormt roliga men jag vill slå ett slag för squashen. Att jag tar upp det nu skulle ju kunna bero på att jag precis lämnat squashhallen efter en timmes spelande där jag ägde på rätt bra, men det skulle kunna vara vilken dag som helst . Jag lovar!

Som jag ser det så är det en sport som sätter dig på enorma prov vad gäller snabbhet, smidighet, teknik, bollkänsla men kanske framförallt spelsinne. Nu är jag inte någon expert på någon racketsport utan bara en glad amatör men squash har det där lila extra. Det ser ju väldigt lätt ut till en början då det inte finns en liten plan att hålla sig på utn är instängd i ett rum där du får använda alla väggar. Visst finns det linjer som bollen inte får gå över, men det är inte en lika stor faktor som i badminton, pingis eller tennis.

Detta gör att sporten lämpar sig bra för nybörjare. Har du bara lite bollsinne så går det fort att få till helt okej bollar utan att ni måste sluta eftersom bollen slogs ut eller i nät. Självklart är det inte så lätt att man blir bäst bara man kan träffa en boll med ett racket, men det svåra ligger i att läsa sin motståndare och manövrera ut honom eller henne. Det blir ofta långa bollar, så länge ni är jämnbra/jämndåliga, och min erfarhet är att det är betydligt jobbigare än både tennis och badminton. Du får springa kors och tvärs över banan med snabba start och stopp hela tiden.

Fantastisk träning som dessutom är enormt rolig, en win win helt enkelt. Enda nackdelen är att det brukar vara dyrt att hyra banor eftersom det inte finns alltför många att tillgå, men jag rekommenderar alla som kan att åtminstone pröva på det för det förtjänar den här lite bortglömda racketsporten

#blogg

Medlem
Squash är inte bara en frukt

Däremot är hästar ENDAST en frukt.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Däremot är hästar ENDAST en frukt.

PRECIS vad jag tänkte skriva!


signatur

Videomupp

Jag avgudar pingis, men gillar inte de små shortsen som klämmer åt på fel ställe


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey
Skrivet av walter_iego:

Jag avgudar pingis, men gillar inte de små shortsen som klämmer åt på fel ställe

Kan man inte spela som JO Waldner kan man iaf ha likadana kläder och se ut som honom?

Skrivet av Nosnos:
Skrivet av walter_iego:

Jag avgudar pingis, men gillar inte de små shortsen som klämmer åt på fel ställe

Kan man inte spela som JO Waldner kan man iaf ha likadana kläder och se ut som honom?

Haha, ja, varför inte


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har spelat en hel del badminton men är helt ny på squash. Efter så där 3-4 tillfällen är jag helt såld!

1
Skriv svar