BitQuiz - frågesportssspel om tv/datorspel

Medlem
BitQuiz - frågesportssspel om tv/datorspel

Jag tror inte att det finns en tråd här inne redan om BitQuiz. Så jag slänger upp en, tycker den passar bäst under Allmänt Men för att sammanfatta spelet så citerar jag var loading.se skrev:

"Bit Quiz - frågesport för spelintresserade

Innan året är slut ska Bit Quiz lanseras.

Det är ett sällskapsspel med frågor om, ja, spel. Kanske din chans att glänsa när sällskapsspelen dras fram under juldagarna?

Det ska finnas 500 blandade frågor i olika svårighetsgrader, med olika spellägen och specialkort.

Ni kan se några bilder från Bit Quiz här nedan."

Det är nämligen jag och Zarathustra (som han heter här inne) som skapar det här spelet på vår fritid, som ett hobbyprojekt under ett år nu Och äntligen kommer det till butik nu i november! Ska bli riktigt kul och spännande.

Det är bara ställa frågor här om ni har några

Vi har även en pågående tävling inne på vår Facebook-sida.

www.facebook.com/bitquiz

Medlem

Lycka till och hoppas spelet säljer. Är det ert första projekt av det här slaget?

Edit: Liten tanke angående den inbäddade bilden... Easy-frågan ger 2 poäng, normal 1 poäng och hard 3. Det skall inte vara så, va?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Lycka till och hoppas spelet säljer. Är det ert första projekt av det här slaget?

Tack!

Ja, det är första gången vi gjort ett sällskapsspel, första produkten vi någonsin gjort Så det är kul att den kommer ut.

Medlem
Skrivet av Reize:

Lycka till och hoppas spelet säljer. Är det ert första projekt av det här slaget?

Edit: Liten tanke angående den inbäddade bilden... Easy-frågan ger 2 poäng, normal 1 poäng och hard 3. Det skall inte vara så, va?

Du är den första som frågor om det Siffrorna är inte poäng utan en del i ett spelläge Kommer du upptäcka sen i regelhäftet

Medlem

Upp och hoppa!

Glöm inte att vara med i tävlingen som vi har på FB just nu:P

Medlem

Nu finns spelet att köpa på Webhallen, Comics heaven, Spel & Sånt och PSXcare.

Lite mer än ett år tog det från idé till produktion. Första sällskapsspelet vi utvecklat Vi är mycket nöjda!

Besök oss gärna på Facebook och delta i vår tävling www.facebook.com/bitquiz

Medlem

Och nu har jag kommit med ett utlåtande samt en genomgång av spelet i min blogg @ Loading.se.

Medlem
Skrivet av ConraDargo:

Och nu har jag kommit med ett utlåtande samt en genomgång av spelet i min blogg @ Loading.se.

Det var en bra recension som vi tackar

Vill passa på att uppmärksamma helgens event hos Dragons Lair i Skrapan Stockholm nu på lördagen.

Vi kommer hålla en liten demovisning där folk kan speltesta spelet och utmana skaparna för en chans på ett gratis-ex.

Mer info finns på facebooksidan: www.facebook.com/BitQuiz

samt http://www.dragonslair.se/showevent.php?id=5410

Kolla in recensionen som GamingGrannar gjorde häromdagarna:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LdRZYG...

MVH

1
Skriv svar