Vad tycker du om Wii U?

Robot
Vad tycker du om Wii U?

Vilket betyg ger du Nintendos nya konsol efter helgens spelande?

#nintendo, #zombie-u, #family-party-30-great-games-obstacle-arcade


Medlem
Vad tycker du om Wii U?

Har haft mycket problem i början med "internet-stuff" , då menyer tar år och dagar att ladda och ibland inte ens laddar alls. Men är riktigt förvånad över hur bra och responsiv gamepaden är , himla kul konsol som förhoppningsvis får ännu fler himla kul spel

Medlem

Har tyvärr inte konsolen. För dyr, för slutsåld. Och så har jag redan ett antal ogenomspelade spel.

Medlem

3/5 långsam i menyer, klumpig överföring av data från Wii till Wii U.

Zombi U var stelt, klumpigt och muggigt 2,5/5
Mario var däremot helt fantastiskt kul. 4/5

Fler och bättre spel efterfrågas, typ Lego City Undercover.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Vill gärna testa den men ett köp kommer det nog inte bli på ett tag. Fast ett Bayonetta 2 samt deras andra spel kanske får mig på andra tankar.

Medlem

Frågan är ju hur många det är som röstar, som inte ens har testat Wii U... -.-


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Frågan är ju hur många det är som röstar, som inte ens har testat Wii U... -.-

Jag har inte testat, men tycker den är för dyr att köpa just nu. När det finns en 32Gb White och/eller när premium modellen kostar 2999kr så är det intressant. Dvs 500kr billigare än nu så plockar jag upp en.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av T.Mani:

Frågan är ju hur många det är som röstar, som inte ens har testat Wii U... -.-

Jag har inte testat, men tycker den är för dyr att köpa just nu. När det finns en 32Gb White och/eller när premium modellen kostar 2999kr så är det intressant. Dvs 500kr billigare än nu så plockar jag upp en.

Du vet att Nintendo säljer konsolerna till underpris just nu? Dom förlorar pengar på varje såld enhet.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av T.Mani:

Frågan är ju hur många det är som röstar, som inte ens har testat Wii U... -.-

Jag har inte testat, men tycker den är för dyr att köpa just nu. När det finns en 32Gb White och/eller när premium modellen kostar 2999kr så är det intressant. Dvs 500kr billigare än nu så plockar jag upp en.

Du vet att Nintendo säljer konsolerna till underpris just nu? Dom förlorar pengar på varje såld enhet.

Nintendo har gått ut med att om man köper ett spel med konsolen så ligger de på plus, så marginalen är inte så jättevid.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Den skall bli julklapp åt barnen så jag återkommer den 25'e.....

Medlem

Jag satte 5/5 faktiskt, men då bortser jag från uppdateringarna som krävdes och den klumpiga launchen. Visst, det är surt, men när man väl fått gjort dom behöver man ju inte tänka på det längre. Det enda jag kan klaga på är väl att det är segt att ladda vissa saker eller starta spel/appar. Kan ju hoppas att dom förbättrar det lite, men för mig är det ingen jättegrej. Det är ju inte så långa laddningstider att man somnar, och när man väl är inne i ett spel är det knappt några alls.

Nu har jag inte hunnit spela supermycket, men några timmar NSMB.U och jag älskar det! Rysligt bra bandesign, som vanligt. Visst är det klassiskt Mario som vi sett många gånger tidigare, men det är just det jag tycker är kul. Flying squirrel-dräkten (eller vad den nu kallas) är förvånansvärt rolig tycker jag, och alltid trevligt med Yoshis Challenges är också ett skoj tillskott och faktiskt riktigt utmanande! Har inte testat multiplayer än, men kan inte tänka mig att det är sämre än till NSMB.Wii, som var sjukt skoj. Dessutom finns ju nu boost rush, challenges och coin battle också

Det är också skönt att kunna växla mellan gamepaden och TVn. I lördags kväll var jag helt slut efter en heldags träningsläger, så jag bara la mig i soffan och spelade på plattan utan att ens sätta på TVn. Kändes lite som att spela på 3DS, fast med större skärm och mycket snyggare. Tycker faktiskt att bildenkvaliteten på gamepaden håller riktigt hög nivå. Finns absolut inget att klaga på där enligt mig.

Testade ett par minigames i Nintendo Land också, och måste säga att jag är riktigt imponerad av hur de integrerar gamepadens unika funktioner i spelen. Blev ärligt talat riktigt paff att det var så bra, trots att spelen i sig egentligen är ganska simpla. Ska få över en kompis ikväll och förhoppningsvis dra ihop ett gäng till helgen och köra 5 pers och se hur det är. Multiplayer var trots allt Wii:ets starkaste sida enligt mig. Det är verkligen en social konsol, och ännu mer nu med Miiverse där man får kontakt även online.

Provade Trine 2 lite också, och det kändes perfekt att spela på Wii U. Hade först tänkt skaffa det till PC och spela co-op med en kompis, men nu kan jag bjuda över honom och köra på Wii U istället, mycket trevligt! Tror det kan bli sjukt nice Spelade bara en liten bit för att testa, men gud vad snyggt det är! Tror faktiskt jag uppskattar det mer såhär än om jag skulle spelat på PC faktiskt. Rekommenderas starkt till alla som funderar på att skaffa det. Kostar just nu bara 120kr (tror jag det var), helt klart värt det!

Det blev visst en liten wall of text nu, men detta är i alla fall mina första intryck av denna nästa-generationskonsol. Väldigt nöjd med den efter denna första helgs testande. Ser fram emot att få prova lite multiplayer också, och det ska bli enormt spännande att få spela nya Zelda och andra serier när dom släpps i framtiden.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Inaktiv

^ "det ska bli enormt spännande att få spela nya Zelda och andra serier när dom släpps i framtiden."

Precis är Zelda man vill se i HD ; )

Medlem

Konsollen ägde fick den i fredags, Nintendo Land är roligt som bara den ju 5/5 får den av mig.

Medlem

Har testat den lite. Skulle jag varit fru å barn lös(barnen är för små en)så skulle jag nog ha tid över till en konsoll till men som det ser ut nu så skulle den bara ta plats vid tvn och bli en wii i repris.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av luftman:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av T.Mani:

Frågan är ju hur många det är som röstar, som inte ens har testat Wii U... -.-

Jag har inte testat, men tycker den är för dyr att köpa just nu. När det finns en 32Gb White och/eller när premium modellen kostar 2999kr så är det intressant. Dvs 500kr billigare än nu så plockar jag upp en.

Du vet att Nintendo säljer konsolerna till underpris just nu? Dom förlorar pengar på varje såld enhet.

Nintendo har gått ut med att om man köper ett spel med konsolen så ligger de på plus, så marginalen är inte så jättevid.

Nej nej, men den lilla marginalen gör mycket för nintendo

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av T.Mani:

Frågan är ju hur många det är som röstar, som inte ens har testat Wii U... -.-

Jag har inte testat, men tycker den är för dyr att köpa just nu. När det finns en 32Gb White och/eller när premium modellen kostar 2999kr så är det intressant. Dvs 500kr billigare än nu så plockar jag upp en.

Du vet att Nintendo säljer konsolerna till underpris just nu? Dom förlorar pengar på varje såld enhet.

Xbox och PS3 (och Wii?) såldes också till förlust i början. Vad som händer med tiden är att hårdvaran blir billigare och billigare och de kommer gå med vinst inom ett halvår eller så, även om priset på produkten sjunker.

Medlem

Kommer också vänta lite, även om nintendo går back nu/enhet såld så tycker jag att 3500 är lite väl mycket.
Men ett köp kommer det bli det är säkert.

Inaktiv

Köpte det i fredags och lämnade tillbaka det igår. Det var inte tillräckligt "next-gen" för mig och sambon. En konsol som lanseras nära 2013 borde inte lida av detta:

- Extremt slöa laddningstider.
- Fps-drops i spel.
- 5GB Patch första starten.

Medlem

Tycker WiiU är lite konstig för det jag har spelat så har jag tittat mer ner på Gamepaden än på själva TVn. Känns lite som man håller i en gloriferad och klumpigare 3DS.

Medlem

Satte 4/5. Är överlag väldigt nöjd med mitt köp.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Quackles:
Skrivet av luftman:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av T.Mani:

Frågan är ju hur många det är som röstar, som inte ens har testat Wii U... -.-

Jag har inte testat, men tycker den är för dyr att köpa just nu. När det finns en 32Gb White och/eller när premium modellen kostar 2999kr så är det intressant. Dvs 500kr billigare än nu så plockar jag upp en.

Du vet att Nintendo säljer konsolerna till underpris just nu? Dom förlorar pengar på varje såld enhet.

Xbox och PS3 (och Wii?) såldes också till förlust i början. Vad som händer med tiden är att hårdvaran blir billigare och billigare och de kommer gå med vinst inom ett halvår eller så, även om priset på produkten sjunker.

Wii såldes med vinst

Medlem
Skrivet av Boosing:

Köpte det i fredags och lämnade tillbaka det igår. Det var inte tillräckligt "next-gen" för mig och sambon. En konsol som lanseras nära 2013 borde inte lida av detta:

- Extremt slöa laddningstider.
- Fps-drops i spel.
- 5GB Patch första starten.

Patchen var drygt 700MB.

Medlem

Patchen tar som sagt inte 5GB, utan det är annat som tar upp utrymme, webläsare etc, därför blir det bara drygt 3 GB kvar för Wii U Basic.

"Wii U använder internt flashminne, 8GB i Basic-modellen och 32GB i Premium-modellen. Precis som med många andra minnen används en del av det totala minnet av systemet, så i praktiken har 8GB-modellen cirka 3GB ledigt minne, medan 32GB-modellen har cirka 25GB ledigt."

http://www.nintendo.se/wiiu/wiiu

Inaktiv

Det borde inte vara försvarsbart att leverera en ny konsol med 32gb minne, och sedan förlita sig på att kunderna köper en extern disk för att få plats att handla spel.

Medlem
Skrivet av Boosing:

Det borde inte vara försvarsbart att leverera en ny konsol med 32gb minne, och sedan förlita sig på att kunderna köper en extern disk för att få plats att handla spel.

Tycker det är bättre. Konsollen hade blivit dyrare annars. Nu kan jag istället själv välja hur stor disk jag vill ha till den.
Ska man inte köpa spel i e-shopen så räcker 8GB. 32GB räcker ganska länge. Xbox 360 hade 20GB disk när den var ny och Sony säljer just nu en PS3 med 12GB.
Skillnaden är att man kan installera spel även på en extern disk på Wii U. Det kan man inte på 360/PS3.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Tycker det är bättre. Konsollen hade blivit dyrare annars. Nu kan jag istället själv välja hur stor disk jag vill ha till den.
Ska man inte köpa spel i e-shopen så räcker 8GB. 32GB räcker ganska länge. Xbox 360 hade 20GB disk när den var ny och Sony säljer just nu en PS3 med 12GB.
Skillnaden är att man kan installera spel även på en extern disk på Wii U. Det kan man inte på 360/PS3.

Värt att nämna är att den externa hårddisken formateras till ett eget format så den endast kan användas till Wii U.

Sedan så kan man använda valfri 2,5 tum hårddisk till PS3, vilket är lika enkelt/billigt att införskaffa som en extern till Wii U.

Till Xbox 360 är det dock värre, där det finns en version av konsolen med endast 4GB minne, och man får då köpa MS egna svindyra hårddisk löst.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Boosing:

Det borde inte vara försvarsbart att leverera en ny konsol med 32gb minne, och sedan förlita sig på att kunderna köper en extern disk för att få plats att handla spel.

Tycker det är bättre. Konsollen hade blivit dyrare annars. Nu kan jag istället själv välja hur stor disk jag vill ha till den.
Ska man inte köpa spel i e-shopen så räcker 8GB. 32GB räcker ganska länge. Xbox 360 hade 20GB disk när den var ny och Sony säljer just nu en PS3 med 12GB.
Skillnaden är att man kan installera spel även på en extern disk på Wii U. Det kan man inte på 360/PS3.

Jag antar att deras e-shop registrerar på sitt wii U account att man har köpt ett spel förut (som det gör på steam), så att man kanske väljer att avinstallera spel man klarat för att skaffa sig mer ledigt utrymme men ändå kunna tanka ner/installera igen om man vid ett senare tillfälle vill spela det igen.
Någon som har ett Wii U eller bara vet om det går?

Medlem
Skrivet av eddie_m:
Skrivet av Zappa:

Tycker det är bättre. Konsollen hade blivit dyrare annars. Nu kan jag istället själv välja hur stor disk jag vill ha till den.
Ska man inte köpa spel i e-shopen så räcker 8GB. 32GB räcker ganska länge. Xbox 360 hade 20GB disk när den var ny och Sony säljer just nu en PS3 med 12GB.
Skillnaden är att man kan installera spel även på en extern disk på Wii U. Det kan man inte på 360/PS3.

Värt att nämna är att den externa hårddisken formateras till ett eget format så den endast kan användas till Wii U.

Sedan så kan man använda valfri 2,5 tum hårddisk till PS3, vilket är lika enkelt/billigt att införskaffa som en extern till Wii U.

Till Xbox 360 är det dock värre, där det finns en version av konsolen med endast 4GB minne, och man får då köpa MS egna svindyra hårddisk löst.

Ska bara tillägga att det funkar fint med alla hdd's i xbox också, till slim är det bara att trycka in en på sidan och på dom gamla kan man köpa ett "customskal" till vilken hdd som helst för några tior.
Funkar även utmärkt med externa och usb-minnen samt att MS snart skall implementera skydrive för molnlagring vilket är sweet.

Medlem

Sicken jävla dynga, känns som något man haft oflyt nog att få ur en tuggummiautomat när du egentligen bara ville träna käkmusklerna lite..

Medlem
Skrivet av Boosing:

Köpte det i fredags och lämnade tillbaka det igår. Det var inte tillräckligt "next-gen" för mig och sambon. En konsol som lanseras nära 2013 borde inte lida av detta:

- Extremt slöa laddningstider.
- Fps-drops i spel.
- 5GB Patch första starten.

Tyvärr är det nog så att det är presis så en konsol borde vara på 2000 talet som presis släppts. Inget som görs idag är färdigt från början, men det va bra att du lämna tillbaka den det e bättre å köpa den antagligen om ett år då den funkar bra från början och dom har lärt sig hur man programerar spel till den som inte hackar osv.

12
Skriv svar