Crysis 3 – systemkraven som sänker din burk?

Robot
Crysis 3 – systemkraven som sänker din burk?

Crytek har släppt de officiella systemkraven för sin kommande nano-pangare och kanske är det dags att skaffa ny dator.

#crysis-3, #crytek


Medlem
Crysis 3 – systemkraven som sänker din burk?

Då klarar jag mig fint

Men det beror på hur bra optimerat motorn är...

Inaktiv

GTX 460 börjar känns utdaterat ..

Medlem

Ja inte är det direkt billigt att spela på dator... ifall man inte vill hålla sig till MIN...

Bara ett g-kort kostar ju mer än både konsol + spel. Inte konstigt att konsolerna är framtiden.

Geeks Gaming
Skrivet av bleak:

GTX 460 börjar känns utdaterat ..

Har ett 460... har testat betan och de flöt på utan några problem.

"dual core cpu", jaha frågan är bara hur många ghz den ska ha.

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av bleak:

GTX 460 börjar känns utdaterat ..

Har ett 460... har testat betan och de flöt på utan några problem.

Låter bra !!

Medlem

Hoppas man får dx11 vid release den här gången.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

min burk klarar högprestandan

här sänks ingen burk

Medlem

Tror dock inte det kommer slå första Crysis. Så länge de även utvecklar spel till nuvarande konsol generation kommer de inte kunna slå ett spel som utvecklats för PC, inte ens om det spelet har några år på nacken.

Medlem

Det är lugnt, men det verkar som specifikationerna gäller att få rullande bilder på LCD-skärmen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

undrar om 3way SLi med 3st GTX680 kommer räcka plus 16gb ddr3 i 2400mhz, och en i7 6core.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

3way SLi med 3st GTX680 kommer absolut inte räcka. Fyra 690 för 40 000 är mer lagom.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

3way SLi med 3st GTX680 kommer absolut inte räcka. Fyra 690 för 40 000 är mer lagom.

haha fandå... kan ju alltid ta fram Voodoo2 grafikkorten.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Hmm Crysis 3 kommer få min dator att bryta ihop och gråta...Får bli till Xboxen antar jag :]

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ja inte är det direkt billigt att spela på dator... ifall man inte vill hålla sig till MIN...

Bara ett g-kort kostar ju mer än både konsol + spel. Inte konstigt att konsolerna är framtiden.

Framtiden vet jag inte. Största anledningen till dyra grafikkort borde ju vara att konsolerna bromsar grafikutvecklingen vilket i sin tur leder till mindre försäljning på PC delar, och det i sin tur leder till högre priser.
Jag tror nog att skulle utvecklingen gå framåt i snabbare takt än vad den gör idag så skulle nog inte priserna vara så höga.

Sen vill jag bara lägga till att det inte är någon flaming på konsoler. Jag äger konsol också men väljer att spela de allra flesta spel på PC ändå.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av bleak:

GTX 460 börjar känns utdaterat ..

Har ett 460... har testat betan och de flöt på utan några problem.

WTF! jag har ett 570 o de gick åt helvete !

Medlem

Min burk klarar åtminstone rekommenderade specs! Får spara ihop till ett köp av en MONSTERDATOR om något år. Gillar att bygga en ny burk med 3-4 års mellanrum, inte minst för att visa för mig själv att jag fortfarande kan bygga datorer


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Vore kul med ett spel som sänker även den modernaste PCn, det var ett tag sedan.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av bleak:

GTX 460 börjar känns utdaterat ..

Har ett 460... har testat betan och de flöt på utan några problem.

WTF! jag har ett 570 o de gick åt helvete !

Jag har 680 SLI och det gav ospelbar fps när man maxa graffen. Men det var ju en alpha-version. Brukar inte vara mkt som är optimerat då.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skrivet av Harpa:

Min burk klarar åtminstone rekommenderade specs! Får spara ihop till ett köp av en MONSTERDATOR om något år. Gillar att bygga en ny burk med 3-4 års mellanrum, inte minst för att visa för mig själv att jag fortfarande kan bygga datorer

Ja, är man gamers ska man sätta ihop datorn själv, det är lite av e hederssak.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av bleak:

GTX 460 börjar känns utdaterat ..

Har ett 460... har testat betan och de flöt på utan några problem.

WTF! jag har ett 570 o de gick åt helvete !

Jag har 680 SLI och det gav ospelbar fps när man maxa graffen. Men det var ju en alpha-version. Brukar inte vara mkt som är optimerat då.

Precis. Spelade BF3-alphan och den laggade så det var ospelbart, men retailversionen kunde jag maxa.

Man ska ta alphaversioner med några nypor salt:)

Medlem

Själv klarar man sig nog fint, har ett GTX 680 2GB OC samt en i5 2500k klockad till 4,5Ghz Jag var själv orolig att spelet faktiskt skulle vara mer krävande än så, sen spelar ju säkert inte alla med absolut "maxade" inställningar. Cryengine 3 ser ju faktiskt bra ut även om man kör på mellan valda inställningar


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Medlem

Det är inga problem alls!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

3930k + CF 7950 fuck crysis :)!

Medlem

Jaha, där rök semesterkassan.. Skönt!

Medlem

dåligt att sätta directx11 som absolut minimum, lär inte sälja speciellt mycket då en average gamer har en sketen burk med vista fortfarande.

Medlem
Skrivet av bleak:

GTX 460 börjar känns utdaterat ..

I feel ya bro :<

Medlem

inge gtx 680 så blir inge TXAA för mig, men mina 2 st EVGA 580 i SLi bör duga ^^ resten är juh ofc på en gaming rig ^^

123
Skriv svar