Mortal Online har gått och blivit med free-to-play

Robot
Mortal Online har gått och blivit med free-to-play

Svenskutvecklade onlinerollspelet Mortal Online går numer att spela utan att betala ett jota, men med en något lägre förmågogräns och oförmåga att plundra den fetaste looten.

#nyhetstips, #star-vault, #mortal-online


Moderator | Testpilot
Mortal Online har gått och blivit med free-to-play

"gott och blivit med"... Tycker det bara låter fel.. Hade ju varit en grej om spelet får en uppföljare eller något som blir F2P (låter som du snackar om graviditet) men det här.. Meh.

Dock var det ganska kul och fick min uppmärksamhet så bra gjort


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"gott och blivit med"... Tycker det bara låter fel.. Hade ju varit en grej om spelet får en uppföljare eller något som blir F2P (låter som du snackar om graviditet) men det här.. Meh.

Dock var det ganska kul och fick min uppmärksamhet så bra gjort

Haha, finns alltid flera sidor på mynten tänker jag mig. Jo, jag hajar hur du resonerar, åt båda hållen.

Men se det som att mamma Mortal Online fått sig en liten bebis, en free-to-play-bebis med begränsad förmåga, sämre loot och oförmåga att stjäla. I ett led till blir det som att premium-spelare kan stjäla från free-to-play-nissar.

Lättare än att sno godis från ett barn


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Gör F2P rätt eller gör det inte alls.
Trött på dessa "Du kan spela spelet men du kommer enbart vara en andra klassens medborgare" F2P versioner

Inaktiv

Klart att man är andar klassens medborgare om man är en free-leecher!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Spelade det här i beta och tyckte det var bra då trots det 'skelettstadie' det då befann sig i.

Medlem
Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Gör F2P rätt eller gör det inte alls.
Trött på dessa "Du kan spela spelet men du kommer enbart vara en andra klassens medborgare" F2P versioner

Så du tror på allvar att dom ska släppa ett MMO helt som F2P? Du missar två saker:
1. MMO kräver extremt mycket jobb,
2. MMO kräver EXTREMT mycket jobb

Så vad föredrar du, att utvecklarna faktiskt får lite pengar för sitt jobb eller att du ska spara 100kr i månaden? Förstår inte hur folk kan vara så snåla. Sen är de väl hur bra som helst med en sån här "F2P": Du får prova på nästan allt, men vill du ha det sista är det bara att paya. Bättre än det mesta som erbjuds...

Medlem

Hur är spelet egentligen? Finns det nåt slags endgame eller är det mer fritt spelande som gäller? Dvs folk bestämmer sig för att ta över fort och plundra byar när de är snuskigt starka?

Och hur många spelare har spelet idag...på ett ungefär, tyckte jag hörde att spelet är rätt tomt


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Jag skall iaf ta och ladda ner det, gratis är gott!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Det här spelet är svårt att börja med, lite som Eve Online, om ni ska testa så kan jag rekommendera att joina en guild så de kan hjälpa dig med hur det fungerar.

Inaktiv

Man går ju och längtar efter ett ordentligt sandbox mmorpg i stil med Star Wars Galaxies (pre combat revamp) men detta såg inte ut att vara rätt kanditat för mig. Det såg faktiskt rätt värdelöst ut. Jag är så trött på alla jävla theme park mmorpg som kommit nu på sistone...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av helmesjo:
Skrivet av Skjuludde1:

Gör F2P rätt eller gör det inte alls.
Trött på dessa "Du kan spela spelet men du kommer enbart vara en andra klassens medborgare" F2P versioner

Så du tror på allvar att dom ska släppa ett MMO helt som F2P? Du missar två saker:
1. MMO kräver extremt mycket jobb,
2. MMO kräver EXTREMT mycket jobb

Så vad föredrar du, att utvecklarna faktiskt får lite pengar för sitt jobb eller att du ska spara 100kr i månaden? Förstår inte hur folk kan vara så snåla. Sen är de väl hur bra som helst med en sån här "F2P": Du får prova på nästan allt, men vill du ha det sista är det bara att paya. Bättre än det mesta som erbjuds...

Jag är i hans camp här. Det finns flera mmo som, trots 1 och 2 är f2p utan att spelare delas in i första och andra klassens medborgare. Ta t.ex. Atlantica online, det är f2p och du kan köra från start till slut och delta i precis samma content som en betalande medlem, få tag i precis samma grejer men du måste jobba Grymt mycket hårdare för att nå dit. Nyckelorden för en Bra f2p-modell är Bekvämlighet och Kosmetik; inte att klippa bort innehåll eller begränsa spelupplevelsen.
Eller ännu nyare, gw2. Köpkostnad men ingen månadskostnad och det är i allra största grad ett mmo. Hur går det runt tro? Jo, shop med kosmetiska prylar, boosters och uppgraderingar till ditt konto du antingen kan köpa för pengar Eller större mängder av guld. Det finns bättre och sämre f2p modeller och den här tillhör enligt mig den senare.

Medlem

Det här spelet lämpar sig inte för bekvämlighet eller kosmetik, jag ser det mer som att man ger folk en chans att testa och se om de gillar det.
Det finns såvitt jag vet inte några spel som liknar MO och det är verkligen inte för alla, därför är det många som tvekat eftersom de inte velat riskera att betala för något som de kanske inte alls gillar.

1
Skriv svar