När brinner bocken?

Flakmonkey
När brinner bocken?

Den här tiden på året är det en tradition för vårt övervakningsgäng att bevaka bocken i Gävle för att se när (om) den brinner ner. I år går det också att beta en liten slant på när detta kommer ske och den som är närmast tar hela potten. Jag skulle behöva lite tips från er om detta, tiden går ner på minuten så ju mer exakt du kan vara desto bättre.

Eventuell vinst tillfaller mig och läggs på något kul spel

#blogg

Medlem
När brinner bocken?

He he, kommer det in lite deg så kan vi göra en deal Simon, Comeon baby light my fire blir soundtracket.

Medlem

De har väl redan gripit två stycken som höll på att försöka ?

Tycker det är synd att den stackars bocken inte får vara i fred =(


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Dränk bocken i någon brandsäker vätska och sen /trolla alla som försöker sätta fyr på den?

Flakmonkey
Skrivet av JimmyJazz:

He he, kommer det in lite deg så kan vi göra en deal Simon, Comeon baby light my fire blir soundtracket.

Hmm en deal säger du. Lär ju inte bli så mycket i potten, men med tanke på alla reor kan man ju få bra spel för en spottstyver så kanske kan vi komma överens om något

Skrivet av Parzec:

De har väl redan gripit två stycken som höll på att försöka ?
Har för mig det. Men det bästa försöket eller vad man nu vill kalla det var ju de som planerade att lyfta bort hela prylen med en helikopter

Tycker det är synd att den stackars bocken inte får vara i fred =(

Skrivet av xermalk:

Dränk bocken i någon brandsäker vätska och sen /trolla alla som försöker sätta fyr på den?

Har för mig att den varit brandsäkrad sedan 90-talet men det har inte hjälpt alla år.skam den som ger sig helt enkelt

Medlem

Kanske kan göra en i metall istället, målad med halm-färg. Kan man ju återanvända den också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av JimmyJazz:

He he, kommer det in lite deg så kan vi göra en deal Simon, Comeon baby light my fire blir soundtracket.

Hmm en deal säger du. Lär ju inte bli så mycket i potten, men med tanke på alla reor kan man ju få bra spel för en spottstyver så kanske kan vi komma överens om något

Skrivet av Parzec:

De har väl redan gripit två stycken som höll på att försöka ?
Har för mig det. Men det bästa försöket eller vad man nu vill kalla det var ju de som planerade att lyfta bort hela prylen med en helikopter

Tycker det är synd att den stackars bocken inte får vara i fred =(

Skrivet av xermalk:

Dränk bocken i någon brandsäker vätska och sen /trolla alla som försöker sätta fyr på den?

Har för mig att den varit brandsäkrad sedan 90-talet men det har inte hjälpt alla år.skam den som ger sig helt enkelt

Sen 2006 om man ska tro Wikipedia dock.

Medlem

Den var väl insprayad i något för ett bra tag sedan, men så slutade dom med det för att brandskyddet var farligt, sedan så fixade dom väl ett nytt brandskydd och det är det som dom har nu.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Flakmonkey

Ah

Skrivet av Steffe@Swec:

Sen 2006 om man ska tro Wikipedia dock.

Ah det är säkert rätt och riktigt Hursom så har det ju inte hjälpt alla år iaf. Vill man få något att börja brinna så går det nog att lösa.

Medlem

Brandsäkrad sen 2006? *på med foliehatten* låter nästan som att de inte riktigt försöker på den biten.

Skall inte vara allt för svårt att fixa så att det tar väldigt lång tid innan den börjar brinna.
Lägg stråna i flamsäker vätska en månad i förväg, samt dra sprinkler system alternativt de där automatiskt utlösande brandsläckarna som man kan ha i bilen.

Det i kombination med kamera/rörelse detektering borde gjöra att den står kvar. Men då blir det inte like mycket nyheter om bocken.

Medlem

Det skulle kosta en massa också, jag tror dom inte vill lägga ned 40 000 på ett säkerhetssystem, utan om den brinner får den brinna ned.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

2012-12-12 23:56 verkar det som det blev till slut.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Flakmonkey

Mmm, den som vann missade med en kvart

Inaktiv

Flamskydd är extremt miljöfarligt dessutom. Det är bättre att (som nämnts tidigare) göra bocken av metall eller av något annat ämne som inte brinner upp lika lätt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

I svensk media står det "Får massiv uppmärksamhet utomlands" och sedan när man kollar runt i utländsk media så ser man inte ett spår...

Själv har jag inte förstått vad allt handlar om. En stor bock i halm. Någon futtade eld på den. Ok. Vad är det intressanta?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag hittade faktist en artikel om bocken i Gavle i en lokal dagstidning i Kouchi, Japan.
Dagstidningen heter Kouchi shinbun. Jag har bildbevis om nagon vill se.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar