Spelmagasinet, Umeå

Medlem
Spelmagasinet, Umeå

Hejsan! Jag driver ett ungdomsföretag som heter Spelmagasinet och jag håller på med en marknadsundersökning. Jag skulle gärna vilja att ni skulle kunna svara på denna enkät jag gjort
[http://www.enkät.se/surveyStart.php?pid=6917&mpid=ce7559c0573...]
Det går snabbt att svara på och skulle vara mycket tacksam och hjälpsamt om ni svarade på dessa frågor. Tack på förhand!

Kommer två gånger att du ska trycka på "starta enkät" tills du är vid frågorna.

Medlem

Lite fattigt med alternativ, jag skulle ha velat ha med "kanske" t ex. Samt så undrade man om det är online-tidning eller i pappersform.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det jag undersöker här är om "gamers" är villiga att betala en speltidning och om det är väldigt få så blir det ju online-tidning för att inte få så mycket utgifter. Tack för åsikten!

Vore kul att få se en sammanställning av svaren här sen, när det är klart. Jag tror att det dessvärre är skitsvårt att starta upp en speltidning i pappersformat nuförtiden, det känns som internet tagit över när det gäller läsande om spel. Men det är klart, jag är ju lite partisk också.

Medlem
Medlem

Jo, som Sebastian säger, så är det nog svårt att starta upp något idag - speciellt om det är i pappersformat.

Det finns redan så många sajter där man kan få information gratis, så att ta betalt är svårt. Om det dessutom är tryckt så har det flera nackdelar, som gör att det har svårt att hävda sig mot nätet.

PC Gamer har lyckats bra, men så har dom funnits ett bra tag på marknaden också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jo, som Sebastian säger, så är det nog svårt att starta upp något idag - speciellt om det är i pappersformat.

Det finns redan så många sajter där man kan få information gratis, så att ta betalt är svårt. Om det dessutom är tryckt så har det flera nackdelar, som gör att det har svårt att hävda sig mot nätet.

PC Gamer har lyckats bra, men så har dom funnits ett bra tag på marknaden också.

Jo, PC Gamer är rätt mycket kult. Mer av en familjemedlem än något jag verkligen läser.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar