Planescape: Torment-uppföljare bekräftad

Robot
Planescape: Torment-uppföljare bekräftad

Nyp dig i armen och skäll som en rabiesjycke – det är faktiskt sant! Kultklassikern Planescape: Torment får. En. Uppföljare. Andlig sådan, visserligen, men who's picky?

#planescape-torment, #project-eternity, #wasteland-2, #inxile-entertainment


Medlem
Planescape: Torment-uppföljare bekräftad

Underbart!

Skrivet av slander:

Underbart!

En tidig julklapp?

Medlem

Och jag har inte ens en aning om vad Planetscape är, tänker mest på ett MMO FPS spel (Planetside... någonting tror jag).


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av slander:

Underbart!

En tidig julklapp?

Hah, man kan ju drömma!

CFW
Medlem

Härlig rippel-effekt av alla framgångsrika pc-specifika kickstarterprojekt, måhända?

Skulle vara härligt om det här fenomenet öppnade ett och annat öga även hos de stora förläggarna; pc-spelarna finns därute och vi vill ha plattformsexklusiva spel som gör sig bäst på biffiga datorer med mus/tangentbord (the way God intended).

Medlem

Väntade bara på "So we started this kickstarter...", men det kom aldrig?! Ska det återupplivas en gammal klassiker utan crowdfunding?! Spänningen är olidlig.

Skrivet av mosoloa1:

Och jag har inte ens en aning om vad Planetscape är, tänker mest på ett MMO FPS spel (Planetside... någonting tror jag).

Inget att skämmas över! Man kan inte veta allt om allt. Men ifall du gillar traditionella datorrollspel så har du ett sjujäkla äventyr som bara ligger och väntar på dig, lyckost!

Medlem

Jag har fortfarande mitt Planescape: Torment ståendes i hyllan


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag har fortfarande mitt Planescape: Torment ståendes i hyllan

Jag med

Medlem

I den längre intervjun på eurogamer kan man läsa:

"Will it be funded via Kickstarter as Wasteland 2 was? "No comment," answered McComb."

EDIT: Visst ja, glömde säga WOOHOO!!! :D:D:D

Medlem

Hoppas de kan få till det utan att använda sig av planescape-settingen! Har stor förståelse med att det inte löste sig med WotC - de verkar verkligen inte lätt att ha att göra med när det gäller att licensiera deras produkter.

Fortfarande ett av de bästa cRPG's som någonsin gjorts. Letade faktiskt fram skivorna för ett tag sedan för en genomkörare igen

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag har fortfarande mitt Planescape: Torment ståendes i hyllan

Jag har flera (cd utgåvan från -99, flera på dvd och digitalt från GoG), måste gardera inför framtiden

phi
Medlem

Jag är mållös. Ett nytt planescape? På riktigt alltså?

Medlem

Vilket sammanträffande, jag började spela torment får ett par dagar sedan

Medlem

Jävligt nice, även om jag hellre hade sett dom vänta på Chris Avellone och satt han som lead designer på detta också

Medlem

Wihoo!


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Det här är den bästa nyheten, någonsin.

Medlem

För dem som står som frågetecken inför detta är det bara att surfa in på http://www.gog.com/gamecard/planescape_torment betala, ladda hem och njuta ^^

Helt klart ett av världens bästa spel med en värld som fortfarande fascinerar =D

Medlem

Ta mina pengar, NU!

Medlem

Rätt ointressant utan Planescape som de inte fick rättigheterna till.

edit: Ni borde f.ö rätta artikeln Det är alltså inte en uppföljare till Planescape Torment som man ska göra, eftersom man bara har rättigheteterna till Torment. Planescape är själva settingen i Planescape torment, som man då alltså inte kommer få använda.


signatur
PaZ
Medlem

Uppföljaren är ju till spelet Planescape: Torment, även om den inte kommer att utspela sig i samma setting. Därav uttrycket "spirituell uppföljare". Sådana kan (med rätt människor bakom) ofta bli betydligt mer lyckat än "riktiga" uppföljare som utförs av helt andra personer än originalspelet. För mig var inte Planescape-settingen så viktig, men respekterar givetvis att den var det för andra Torment-fans.

Skrivet av vurt:

Rätt ointressant utan Planescape som de inte fick rättigheterna till.

edit: Ni borde f.ö rätta artikeln Det är alltså inte en uppföljare till Planescape Torment som man ska göra, eftersom man bara har rättigheteterna till Torment. Planescape är själva settingen i Planescape torment, som man då alltså inte kommer få använda.

Medlem

Har hittils aldrig spelat en s.k "spirituell uppföljare" som varit bättre eller ens likvärdigt bra som originalet tyvärr, tänker direkt på te.x Bioshock som jag inte tycker är ens i närheten av System Shock 1-2. Men visst, man kommer nog säkert prova det åtminstone


signatur
Medlem

Nyheten känns ju tyvärr inte lika ljuv som man kunde hoppats.. Inxile har inte precis visat för mig att dom kan RPGn. Sen känns det rätt konstigt att inte ha rättigheterna till settingen. Planescape settingen var ju knappast oväsentlig, storyn var speciell men det känns inte som om den skulle varit lika intressant utan den rika bakgrunden som Planescape erbjöd. Jag känner mig väldigt tveksam tyvärr..

Medlem

Meh Planescape vilket överskattat spel, Resident Evil spelen har ju mycket bättre dialog och...

Argh! Vad fan är det som pågår?! Var är jag?! Hjälp! Jag verkar vara fast i någonslags labyrint!

Bah svävande fruntimmer alltså, inget sinne för humor :/.

Skrivet av mosoloa1:

Och jag har inte ens en aning om vad Planetscape är, tänker mest på ett MMO FPS spel (Planetside... någonting tror jag).

Du vet väl att det heter Planescape?

Medlem
Skrivet av abflex:

Det här är den bästa nyheten, någonsin.

Verkligen! Som jag, och många med mig, har väntat på det här


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av mosoloa1:

Och jag har inte ens en aning om vad Planetscape är, tänker mest på ett MMO FPS spel (Planetside... någonting tror jag).

Inget att skämmas över! Man kan inte veta allt om allt. Men ifall du gillar traditionella datorrollspel så har du ett sjujäkla äventyr som bara ligger och väntar på dig, lyckost!

Härligt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jaaaaaaaaaaaa!

1
Skriv svar