"Det spelar ingen roll om Project Eternity floppar"

Robot
"Det spelar ingen roll om Project Eternity floppar"

Obsidian-utvecklaren Chris Avellone säger att det inte gör något om Project Eternity inte säljer, eftersom fansen redan betalat för kalaset.

#project-eternity, #obsidian-entertainment


Medlem
"Det spelar ingen roll om Project Eternity floppar"

Hoppas det blir något vettigt av detta.

Vi vet ju egentligen ingenting om det här spelet...men ändå så finns det förhoppningar.
Det blir vad det blir.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Rubriken är lite missledande. Men gör de ett spel som floppar både försäljningsmässigt och hos förköparna så lär det ju knappast bli fler liknande projekt. Inte för Obsidian iaf.

Medlem
Skrivet av torylva:

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"

tror han menade att det spelar ingen roll om det Säljer dåligt eller inte för de som ville ha spelet har redan köpt det. Tvivlar starkt på att Obsidian skulle tycka det du påstod

Medlem
Skrivet av torylva:

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"

Det är just därför man inte har bidragit med pengar...man vet inte vad man får.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tror ju inte det var så han mena fast det kanske lät så. Skulle tro han menar att Folket som ville ha detta spel får vad dom vill ha så kvittar det om resterande inte vill ha det för fanbasen är förhoppningsvis nöjd och då är dom nöjda för de har inte förlorat nått och förhoppningsvis gjort ett bra spel.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Castor.T:

Det är just därför man inte har bidragit med pengar...man vet inte vad man får.

Tänk hur många fina Kickstarter-projekt som aldrig hade blivit av om alla resonerade så.

Antagligen. Till saken hör det till att dessa projekt ligger mig inte lika nära hjärtat som för många andra,


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det värsta som kan hända vore i så fall att spelet är sjukt buggigt vid release och som följd säljer dåligt, vilket medför att de aldrig fixar buggarna och spelserien begravs igen.
Det är dock föga sannolikt, tror nog det kan sälja hyfsat och är det inte hemskt buggigt så kan de nog göra en fin vinst på det iaf, för att inte tala om att uppföljare som regel säljer bättre, dvs ett Project Eternity 2 har ännu bättre möjligheter att göra vinst.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Castor.T:

Det är just därför man inte har bidragit med pengar...man vet inte vad man får.

Tänk hur många fina Kickstarter-projekt som aldrig hade blivit av om alla resonerade så.

Antagligen. Till saken hör det till att dessa projekt ligger mig inte lika nära hjärtat som för många andra,

Å andra sidan så slipper man också förlora pengar på fantasiprojekt som aldrig blir verklighet, tyvärr finns goda möjligheter att "spendera" hela summan "på spelutveckling" så när projektet misslyckas så "finns inga pengar" att ge tillbaka till de som kickstartat.
Å andra sidan, friskt vågat och hälften vunnet, du har fortfarande bättre chans att få utdelning för dina pengar på kickstarter än du har på nätpoker och lotter ^^

Medlem
Skrivet av torylva:

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"

Du missförstår tydligen vad han menar. Självklart bryr han sig om att spelet blir bra däremot behöver han inte bry sig om det säljer mer än vad det redan gjort. Detta är den stora fördelen med Kickstarter, de enda du behöver lyssna till är de som donerat vilket innebär de som vill spela ditt spel. Chris pratar om just detta i sin intervju med TB och jag håller till fullo med. Jag bryr mig bara om en sak, att spelet blir ett bra spel sedan är det väl kul om det säljer men om det är något jag märkt så är det att spel jag gillar oftast säljer betydligt mindre än de titlar jag anser vara mediokra.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av torylva:

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"

Du missförstår tydligen vad han menar. Självklart bryr han sig om att spelet blir bra däremot behöver han inte bry sig om det säljer mer än vad det redan gjort. Detta är den stora fördelen med Kickstarter, de enda du behöver lyssna till är de som donerat vilket innebär de som vill spela ditt spel. Chris pratar om just detta i sin intervju med TB och jag håller till fullo med. Jag bryr mig bara om en sak, att spelet blir ett bra spel sedan är det väl kul om det säljer men om det är något jag märkt så är det att spel jag gillar oftast säljer betydligt mindre än de titlar jag anser vara mediokra.

Det var dock inte Chris... en liten detalj Men båda representerar spelet så det spelar ingen roll *vem* det är som uttalar sig.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Castor.T:

Det är just därför man inte har bidragit med pengar...man vet inte vad man får.

Tänk hur många fina Kickstarter-projekt som aldrig hade blivit av om alla resonerade så.

Antagligen. Till saken hör det till att dessa projekt ligger mig inte lika nära hjärtat som för många andra,

Å andra sidan så slipper man också förlora pengar på fantasiprojekt som aldrig blir verklighet, tyvärr finns goda möjligheter att "spendera" hela summan "på spelutveckling" så när projektet misslyckas så "finns inga pengar" att ge tillbaka till de som kickstartat.
Å andra sidan, friskt vågat och hälften vunnet, du har fortfarande bättre chans att få utdelning för dina pengar på kickstarter än du har på nätpoker och lotter ^^

Jo på det sättet är det skitbra, blir det inget så har man kvar pengarna.
Men det finns så jävla lite att gå på när man ska bedömma dessa projekt, handlar mest bara om folk med gamla meriter ska göra nåt spel. Det är inte alls säkert att resultatet kommer vara gudabenådat.

Kul dock om de får till bra spel som folk vill ha i slutändan.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av torylva:

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"

Du missförstår tydligen vad han menar. Självklart bryr han sig om att spelet blir bra däremot behöver han inte bry sig om det säljer mer än vad det redan gjort. Detta är den stora fördelen med Kickstarter, de enda du behöver lyssna till är de som donerat vilket innebär de som vill spela ditt spel. Chris pratar om just detta i sin intervju med TB och jag håller till fullo med. Jag bryr mig bara om en sak, att spelet blir ett bra spel sedan är det väl kul om det säljer men om det är något jag märkt så är det att spel jag gillar oftast säljer betydligt mindre än de titlar jag anser vara mediokra.

Det var dock inte Chris... en liten detalj Men båda representerar spelet så det spelar ingen roll *vem* det är som uttalar sig.

Glömde helt av att TB även intervjuat en av de som är med om detta projekt. Menade hans intervju med Star Citizens Chris, tack för påpekandet ;).

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jo på det sättet är det skitbra, blir det inget så har man kvar pengarna.
Men det finns så jävla lite att gå på när man ska bedömma dessa projekt, handlar mest bara om folk med gamla meriter ska göra nåt spel. Det är inte alls säkert att resultatet kommer vara gudabenådat.
Kul dock om de får till bra spel som folk vill ha i slutändan.

Det är absolut sant, när det gäller Kickstarter så investerar du dina pengar baserat på fagra löften och, i bästa fall, gamla meriter hos utvecklarna. Själv har jag ännu inte satsat på något projekt ännu då ekonomin är svag, men Star Citizen var lockande måste jag säga.

Å andra sidan så är det ett bra sätt för mindre spel att få en chans, de som inte överlever dagens "AAA hets". Tids nog får man hoppas att de inser att de med fördel kan konvertera sina PC spel till konsol (och inte tvärt om) och släppa dem på Xbox Live/PSN.
Tror nog konsolspelare skulle kunna "satsa" en hel del också, men det lär dröja innan en utvecklare ens vågar nämna det i en kickstarter, många Pc spelare skulle nog misstolka det som "konsolport"

CTI
Medlem

Har FZ anställt folk från aftonbladet?

Dålig rubrik & artikel, känns bara som FZ jagar snabba klick på artikeln.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem
Skrivet av torylva:

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"

Flopp ≠ dålig produkt.

Ta Shawshank Redemption som exempel. Floppade kommersiellt på bio när den kom men klassas nu som en av de bättre filmerna någonsin.

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av torylva:

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"

Flopp ≠ dålig produkt.

Ta Shawshank Redemption som exempel. Floppade kommersiellt på bio när den kom men klassas nu som en av de bättre filmerna någonsin.

Har väldigt svårt att se att någon av dessa projekt skulle bli en dålig produkt. Snarare tror jag raka motsatsen, utvecklarna har helt fria händer och kan ägna sig åt att göra ett bra spel än att försöka övertyga en utgivare som knappast vet vad ett bra spel är.

Medlem

awww kickstarter aint it wonderfull

Inaktiv
Skrivet av torylva:

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"

Förstår att du tycker det (och alla minustummar är felriktade) med den rubriken som sattes.
Läser man artikeln anar man något annat, att det är endast för fansen som faktiskt har betalat sin produkt.

Men skriver man en rubrik aftonbladetstyle så blir det såhär.

Medlem

Lät väldigt.. Otreveligt, men jag förstår hur han menar ^^

Medlem

Med flopp menar han ju inte att han inte bryr sig om spelet inte blir bra, det är ni som hör det.

Deras mål är att göra ett spel dom vill göra och inte sätta sig i skuld eller liknande. Eftersom det redan är betalt så har spelet redan inte floppat och kommer inte sätta dom i skuld eller gå back.

Självklart, såklart.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av torylva:

Fruktansvärt dålig attityd för en spelskapare IMO...
"Ha, ni har redan betalt för det ändå. Ifall ni nu tycker det var dåligt, sucks to be you!"

fast inte alls, det är juh bra att dom har den inställningen. då kan dom ju fokusera på att göra ett spel som dom vill göra istället för ett spel som ska sälja

Medlem

Bra med kickstarter, Lägg risken på konsumenterna så utvecklarna kan undvika förluster samtidigt som de kan inkassera all vinst från försäljningen.

Låter väldigt smart och rättvist.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Bra med kickstarter, Lägg risken på konsumenterna så utvecklarna kan undvika förluster samtidigt som de kan inkassera all vinst från försäljningen.

Låter väldigt smart och rättvist.

Ser ingen skillnad mellan att betala en årsavgift för DLC och Kickstarter, får man tillbaks pengarna om man inte är nöjd över det som släpps till spelet?

Folk donerar pengar till de större projekten från de mer kända utvecklarna för att dessa vet hur industrin fungerar, de vet vad som krävs för att lyckas och dels för att många tröttnat på allt BS som DRM (oftast ett krav för att stödja ett projekt) och sedan så har vi hela den här biten med att spel idag "fördummats" för att nå en större marknad. Just denna "fördumning" har lett till många spelserier förändrats så mycket att de känns som helt olika spel.

Medlem

Konstigt formulerat. Förstår att folk blir upprörda då det är lätt att misstolka, men tror inte de menar något illa med det. Om man sitter och utvecklar spel hoppas jag för deras eget bästa att de faktiskt älskar sitt jobb och faktiskt vill utveckla bra spel, och inte sitter där och gnäller och är sura och utvecklar/jobbar med något de inte vill göra.

Tror nog att de menar att de kan köra all-out nu och inte oroa sig så himla mycket över saker och ting.

Medlem

brukar inte lira såna här spel
ser spelet ut som på bilden kanske man ska testa
tvivlar på sån grafik dock

Medlem

Kommer nog inhandlade när det kommer för att BG 2 är nog ett av dem bästa rollspelen som finns.

Medlem

Till er som tror att de menar att de skiter i spelet så kan jag rekommendera att lyssna eller läsa diverse intervjuer med alla dessa utvecklare. Där framgår det med all tydlighet att de verkligen bryr sig om sina spel.

Detta är en återgång till hur det var innan, när utvecklare gjorde spelen för att de ville spela dom, inte för att i första hand tjäna en massa pengar.

När jag skrev ovan att utgivare inte vet vad som är bra spel så menar jag att de inte förstår varför spel är bra bara att de säljer bra. Som en gamer bryr jag mig bara om en sak, att spelet är bra, inte att det säljer bra.

Medlem

Läser folk ens artiklarna nu för tiden innan de börjar kommentera? Att bara läsa FZs sensationsrubrik som inte har något med själva artikeln att göra ger inte så jävla mycket.

12
Skriv svar