Namn på spelprojekt.

Medlem
Namn på spelprojekt.

Hejsan kära FZ-medlemmar. Nu är det så här att jag som projektarbete i min utbildning valt att göra ett enkelt plattformsspel i Unity 3D Game Engine.
Spelet kretsar kring ljus och mörker, och man spelar som en liten spöklik krabat som ramlat ner i en kolsvart grotta. För att kunna se något måste denne plocka upp och placera lysande kristaller i s.k. "Crystal Sockets". Kristallerna fungerar även som spelets huvudkomponent i pussel, och kan användas som nycklar, vikter m.m.
Något som jag även valt är att spelaren inte ska ha något interface att gå efter, samt att spelkaraktären varken kan prata eller få hjälp utav andra spelkaraktärer, då han är helt ensam i denna grotta (så när som på ett litet antal mystiska fiender som han på ett eller annat sätt måste undvika). Alltså är det enda som spelaren får som ledsagning det visuella, via små ikoner och symboler som bakats in i grafiken runt om i grottan.

Spelet ses från ett top-down perspektiv, och flörtar lite med gamla Zelda-spelen men har en mörkare framtoning.

Så, nu vet ni lite vad det rör sig om, men nu återstår frågan: Vad ska spelet/projektet heta?

Tack på förhand!

Medlem

Inside Crystal Mountain


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det är ett bra namn, kanske lite väl beskrivande dock. Har själv funderat på Lumen, vilket är latin för ljus... men är inte säker någonstans.

Medlem

Vet inte vad du hade tänkte dig för tema men kanske Achluophobia - fobi för mörker - kan funka ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Xzander:

Det är ett bra namn, kanske lite väl beskrivande dock. Har själv funderat på Lumen, vilket är latin för ljus... men är inte säker någonstans.

Sant men jag har en förkärlek för simpla, förklarande namn. Det kan till och med låta lite fjantigt men endå vara helt seriöst!
Big Boss (metal gear solid) eller varför inte Mount Doom från sagan om ringen är två praktexempel!

Men Lumen funkar ju också, eller något som jag tror kan bli en snyggare logga är ju "Lux"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Parzec:

Vet inte vad du hade tänkte dig för tema men kanske Achluophobia - fobi för mörker - kan funka ?

Oh, den gillas starkt! Man tackar!

Skrivet av Soulless:
Skrivet av Xzander:

Det är ett bra namn, kanske lite väl beskrivande dock. Har själv funderat på Lumen, vilket är latin för ljus... men är inte säker någonstans.

Sant men jag har en förkärlek för simpla, förklarande namn. Det kan till och med låta lite fjantigt men endå vara helt seriöst!
Big Boss (metal gear solid) eller varför inte Mount Doom från sagan om ringen är två praktexempel!

Men Lumen funkar ju också, eller något som jag tror kan bli en snyggare logga är ju "Lux"

I see you, just de två exempel du ger är ju klockrena. Kanske en funderare ändå! Lux har jag också tänkt på, men även fast det är ett snyggt ord och har en passande betydelse så känns det ändå som ett namn som många istället förknippar med "lyx", eller i värsta fall tvålen "Lux" haha.

Fler förslag välkomnas, det börjar trilla ner en och annan polett nu!

Edit: Fick en idé om att man skulle kunna använda ett svenskt ord som ändå låter bra på engelska, just för att kanske få med en liten hint om att ju spelet faktiskt blir svenskutvecklat!

phi
Medlem

Lumen tycker jag låter klart bäst hittills. Kort, simpel och lätt att komma ihåg.

Medlem

Svenska namn är coola
Förslag:
Glimmer (Funkar på engelska, kan associeras till glimmer av hopp etc, man vill väl ut? )

Medlem

Haha, kom att tänka på just ordet "glimmer" igår kväll innan jag somnade! Dock är det ju lite likt glitter, vilket kan tas som ett spel menat för små flickor (inga fördomar här inte).

Just nu är Lumen det ord som trots allt känns bäst i både mage och mun, just av de anledningar phi tog upp. Men än kan jag inte riktigt bestämma mig...

Medlem
Skrivet av phi:

Lumen tycker jag låter klart bäst hittills. Kort, simpel och lätt att komma ihåg.

Fast då tänker man på hon i Dexter.

1
Skriv svar