Luftmans Musik-Kalender: #4

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #4

Dagens Tema:
Sonic the Hedgehog - Mega Drive eran

Nu är vi inne på en spelserie som haft sina upp och nedgångar, men av någon anledning alltid haft konstant bra musik och eftersom serien enligt mig har för mycket bra låtar att jag bara skulle kunna välja en går helt enkelt inte... Så jag valde att dela upp Sonic spelen i 3 kategorier, idag kör vi 16-bitars eran, då många anser att Sonic var som bäst!

Favoritlåt(ar):

Sonic and Knuckles: "Sky Sanctuary"

Generations Remixen:

Jag var egentligen inte så stort fan av låten, men när jag hörde generations remixen blev jag totalt förälskad i den, nu är det en av mina absoluta favoriter i serien, om inte till och med min absoluta favorit.

Sonic CD: "Quartz Quadrant Bad Future" (USA Versionen)

Idag så har jag faktiskt två stycken låtar som favoriter, varför jag väljer båda är därför jag tycker Sky Sanctuary står sig bättre utanför spelet än vad denna Sonic CD låt gör, men när det kommer till vilken av dom som är mest atmosfärisk så vinner Quartz Quadrants dåliga framtids-låt med hästlängder.
För er som inte har spelat Sonic CD: Den här låten spelas i framtidsdelen av en bana och i framtiden så har hela planeten tagits över och blivit industrialiserad ... snacka om perfekt låt till detta alltså.

Mer bra låtar:

Sonic & Knuckles: "Flying Battery Zone Act 1"

Tycker den här låten är väldigt hektisk och häftig.

Sonic CD: "Sonic Boom"

Väldigt catchy låt, vet inte vad som är coolast, låten eller det animerade introt!

Sonic the Hedgehog: "Green Hill Zone"

Generations Remixen:

Odödlig klassiker, någon skulle strypa mig om jag inte länkade denna.

Sonic 2: "Aquatic Ruin Zone"

Också en väldigt cool låt som för mig är väldigt mystisk och intressant. Alla som har spelat Sonic 2 borde få andningsproblem när dom hör den här låten, if you know what I mean !

Sonic CD: "Boss Theme"

Snacka om creepy...I like it.

Kul fakta:

- Michael Jackson sägs ha varit inblandad i produktionen av musiken till Sonic 3.

- Sonic CD fick ett separat soundtrack för USA versionen som då är helt annourlunda och mycket mörkare än den Europeiska/Japanska versionen.

Kolla in nästa Tisdag för mer Sonic musik och kolla även in alla andra dagar för mer musik i allmänhet.
Kommentera gärna!

#blogg

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #4

Just ja, jag råkade nämna ett färgglatt spel med väldigt lite realism, förlåt FZ det ska aldrig hända igen

Medlem
Skrivet av luftman:

Just ja, jag råkade nämna ett färgglatt spel med väldigt lite realism, förlåt FZ det ska aldrig hända igen

Vad nu? Det är inget fel med Sonic, och musiken är grym!

Medlem
Skrivet av Räven:
Skrivet av luftman:

Just ja, jag råkade nämna ett färgglatt spel med väldigt lite realism, förlåt FZ det ska aldrig hända igen

Vad nu? Det är inget fel med Sonic, och musiken är grym!

Haha kul att någon håller med

1
Skriv svar