Peter Molyneux ångrar sig – ska göra fler spel

Robot
Peter Molyneux ångrar sig – ska göra fler spel

"Jag utannonserade inte under några omständigheter att jag ska gå i pension eller att jag kommer kasta mig själv utför närmsta bro efter mitt nästa spel", säger den legendariska speldesignern.

#22-cans, #project-godus-2, #curiosity


Medlem
Peter Molyneux ångrar sig – ska göra fler spel

jag tycker han ska slänga sig framför tåget lol.

Medlem
Skrivet av Zero303:

jag tycker han ska slänga sig framför tåget lol.

Jag tycker du ska överväga vad du egentligen skriver på internet.
Vidrigt.

Medlem

Tjena vad han pratar mycket...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om man vill ha nöjda kunder så ska verkligheten överträffa dikten, men i Molyneux fall så är det ofta tvärtom. Om han bara slutade att lova så himla mycket så kommer de som spelar att bli positivt överraskade i stället för besvikna.

Medlem

Han är ärlig och verkar vara en annorlunda människa iaf


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv
Skrivet av Zero303:

jag tycker han ska slänga sig framför tåget lol.

Fram och tillbaka, kanske är det dags för Mr. Molyneux att slänga in handduken?

Medlem

Det var det väl ingen som trodde på heller eller?

Jag har lärt mig att <3 Molyneux för man vet aldrig riktigt vart man har han. En farbror barbro i Spelvärlden


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av electric8:

Han är ärlig och verkar vara en annorlunda människa iaf

Vänta lite här... läste jag Molyneux och ärlig i samma mening?


signatur

PC-veteran, spelat på PC sedan 2008.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tjena vad han pratar mycket...

Eller så har FZ dille på att berätta exakt allt som han säger, oavsett vad.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Hipshot:

Tjena vad han pratar mycket...

Eller så har FZ dille på att berätta exakt allt som han säger, oavsett vad.

Han pratar väl lika mycket för det?
Men visst, det är ju helt onödigt att skriva om honom egentligen, presentera spelen när de kommer ut i stället.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av x RastafaR x:
Skrivet av electric8:

Han är ärlig och verkar vara en annorlunda människa iaf

Vänta lite här... läste jag Molyneux och ärlig i samma mening?

Anledningen till alla "löften" är ju för att hans fantasi inte är begränsad av hårdvara. Det är personer som Peter som för utvecklingen framåt men för all del om man inte vill det så kan man ju alltid köpa ett av alla dessa AAA-spel. Bra spel men inte direkt lika innovativa som de man kan finna hos oberoende utvecklare.

Medlem

Alltså denna tomte! All respekt till hans tidigare alster men han borde vara tyst och fokusera på att göra spel istället, fan va snabba vändningar, ihåliga löften och annat snack! Lite väl mycket attention-getter just nu.

Skrivet av Floppydick:

Lite väl mycket attention-getter just nu.

http://mohairandmore.com/angora_goats/images/Angora-Kid-Goats-and-Louise-c.jpg

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Hipshot:

Tjena vad han pratar mycket...

Eller så har FZ dille på att berätta exakt allt som han säger, oavsett vad.

Han pratar väl lika mycket för det?
Men visst, det är ju helt onödigt att skriva om honom egentligen, presentera spelen när de kommer ut i stället.

Du sammanfattar vad jag tycker.

Väldigt mycket snack på den gubben och allt han säger behöver ju hela tiden upprepas, syftet är ju hype och gratis reklam.

Vore bättre han fokuserade på göra sina spel istället, folk är ju redan trötta på spelen innan de lanseras.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Floppydick:

Alltså denna tomte! All respekt till hans tidigare alster men han borde vara tyst och fokusera på att göra spel istället, fan va snabba vändningar, ihåliga löften och annat snack! Lite väl mycket attention-getter just nu.

Hur länge kan man leva på gamla meriter och massa skitsnack?

Bäst förut datumet har gått på den gode Peter.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Floppydick:

Alltså denna tomte! All respekt till hans tidigare alster men han borde vara tyst och fokusera på att göra spel istället, fan va snabba vändningar, ihåliga löften och annat snack! Lite väl mycket attention-getter just nu.

Hur länge kan man leva på gamla meriter och massa skitsnack?

Bäst förut datumet har gått på den gode Peter.

Hur länge? Tills han visar mig att han inte längre kan göra bra spel för även om han lovar mer än han kan hålla så har han knappast gjort dåliga spel. Jag är rätt så säker på att en av anledningarna till dessa brutna "löften" är utgivaren, Kickstarter ger han en helt annan möjlighet. Kolla på deras videos och se med egna ögon hur passionerad Peter fortfarande är istället för att läsa en massa citat.

Medlem

Gå och lägg dig

Medlem

Jag har varit med sedan popolus och alltid uppskattat spelen han har lobbat fram under åren, men _alla_ spel han varit med och producerat har haft samma problem och det är att de fungerar som ett tuggummi. Efter ett tag tappar Peters spel smaken och man spelar klart bara för att man måste klara det. Han är definitivt en visionär och har introducerat många koncept till spelvärlden, men han har aldrig (enligt mitt tycke) skapat en produkt som varit komplett.

Nä Peter, ord är billiga och handling kostar.. du är en visionär som alltid lovat för mycket och aldrig lyckats leva upp till dina egna ord och det är delvis det och delvis spelens faktiska kvaliteter som gjort att du är en av de kända namnen inom spelbranschen.

Jag kan tänka mig att hans nästa spel blir roligt och kanske häftigt till en början men sedan tappar tuggummit smaken..

Medlem

Tanken på pensionering är avskyvärd för mig

Bullshit, läs fattig istället.

Kickstarter i all ära men det blir intressant och se hur många skepp som går till botten där inga spelproduktioner ens kommer att startas och där även en del finansiärer kommer få så sina tillgångar förverkade.

Kickstart = Stor spark i röven!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Floppydick:

Alltså denna tomte! All respekt till hans tidigare alster men han borde vara tyst och fokusera på att göra spel istället, fan va snabba vändningar, ihåliga löften och annat snack! Lite väl mycket attention-getter just nu.

Hur länge kan man leva på gamla meriter och massa skitsnack?

Bäst förut datumet har gått på den gode Peter.

Hur länge? Tills han visar mig att han inte längre kan göra bra spel för även om han lovar mer än han kan hålla så har han knappast gjort dåliga spel. Jag är rätt så säker på att en av anledningarna till dessa brutna "löften" är utgivaren, Kickstarter ger han en helt annan möjlighet. Kolla på deras videos och se med egna ögon hur passionerad Peter fortfarande är istället för att läsa en massa citat.

Såja, det blir nog bra, skall du se.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar