The War Z äntrar beta

Robot
The War Z äntrar beta

50 procent större värld vilket innebär hela Colorado, nya karaktärer, klanfunktionalitet och mer därtill.

#the-war-z


Medlem
The War Z äntrar beta

Helt okej spel imo Synd att servarna krånglar nu efter uppdateringen bara.

Medlem

Är det nått att ha eller skall man vänta tills det patchet klart?

Kommer även slå till på Dazy när det kommer.

Medlem

Gör er själva en tjänst och lira DayZ istället.
Zombies.nu kör en moddad version av DayZ (ja vet, mod på mod!) vilket kallas för DayZero.
Mycket förbättringar samt nya vapen/fordon/kläder m.m..

Medlem

Aldrig i hela mitt underliv att jag spelar Dayz när ja kan spela
Warz

Medlem

Det var ganska mycket skitsnack från utvecklarna av det här när de hävdade att det hade haft lång utvecklingstid och inte var en DayZ-kopia när det i själva verket bara var ett panikmoddat WAR Inc...och en DayZ-kopia.

Men det har helt klart en plats och publik.

Medlem

Jag gillar det, behöver mer kärlek för att bli bättre men det tror jag nog det kommer få. Meeeeen vad jag hatar Bandits gahhhhhhh!!!!!!

Medlem

Är det värt att köpa? Även om man vill spela själv ibland också?

Medlem
Medlem
Skrivet av Styrman:

Är det nått att ha eller skall man vänta tills det patchet klart?

Kommer även slå till på Dazy när det kommer.

Tja det är en beta...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vad jag har hört är det lättare att spela än Day Z, Lite mindre irritationsmoment. Men å andra sidan är det mycket mer 'PvP med zombiedekor' än DayZ, dvs hotet från de Zombies som finns är obefintligt och det handlar mest om att gömma sig för andra spelare.

Medlem

Dayz är så helvetes mycket bättre, ursäkta min franska.. Men som någon annan skriver är en en panikmoddad warinc och efter man spelat DayZ så känns känslan i warz så tråkigt och Deatchmatch aktig, Usch nej. Längtar till dayz standalone och sitter och spelar namalsk och så vidare atm.

The what? Blandar ihop alla de här "ZZZ"-spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ahris:

Vad jag har hört är det lättare att spela än Day Z, Lite mindre irritationsmoment. Men å andra sidan är det mycket mer &#039;PvP med zombiedekor&#039; än DayZ, dvs hotet från de Zombies som finns är obefintligt och det handlar mest om att gömma sig för andra spelare.

Det var länge sedan jag spelade DayZ men det var ju enbart läskigare att möta Zombies där för att det laggade och betedde sig så underligt när man skulle slå ihjäl dem

Spelar WarZ nu och tycker att det är kul, mest pga renare spelkänsla, men blir helt klart orolig när alla skriver dessa scam-varningar.

Har de fixat zombies i DayZ så att de inte springer sådär zig-zag? Var säkert 5 månader sedan jag spelade DayZ sist.

Är det tillräckligt fixat för att det ska vara värt att återvända eller bör man vänta in standalone?

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av doie331:

Dayz är så helvetes mycket bättre, ursäkta min franska.. Men som någon annan skriver är en en panikmoddad warinc och efter man spelat DayZ så känns känslan i warz så tråkigt och Deatchmatch aktig, Usch nej. Längtar till dayz standalone och sitter och spelar namalsk och så vidare atm.

Du ska inte ens säga att det är "bättre".. fär det är SÅ pass mycket bättre att det inte går att jämföra på något vis.

Det är en skam när folk jämför The War Z mot DayZ.

War Z är en scam, dom är endast ute efter snabba pengar, vilket dom fått pga dom lurat folk att köpa deras spel istället för DayZ, och dom har lyckats.

Väntar bara på att skiten ska dö så vi slipper alla dessa nyheter.

Den där kommentaren får du en feting tumme upp för ska du veta!

Medlem

Om ni inte redan följer denna snubben så gör det. Helt underbart att kolla på hans DayZ eskapader. Han hjälper Bambis (noobs) och är allmänt härlig person. Riktigt ballt. Ska tillägga att jag personligen inte fastna för DayZ men är ingen hardcore stridssimulator spelare
http://www.youtube.com/watch?list=UUxbivvwPkudpfWrLQHGHQyw&v=...

Jag tycker dock om ThewarZ att spela pga att det är "nerdummat" Men mycket roligare att kolla på DayZ

Medlem

Haha äre bara jag som alltid viljat ha ett zombie spel som War Z som är Walking dead liknande? Fyfan va underbart och stolt jag är måste jag få säga. Är extremt glad för detta kan inte uttrycka det i chatten :)!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av cear:
Skrivet av Ahris:

Vad jag har hört är det lättare att spela än Day Z, Lite mindre irritationsmoment. Men å andra sidan är det mycket mer &amp;#039;PvP med zombiedekor&amp;#039; än DayZ, dvs hotet från de Zombies som finns är obefintligt och det handlar mest om att gömma sig för andra spelare.

Det var länge sedan jag spelade DayZ men det var ju enbart läskigare att möta Zombies där för att det laggade och betedde sig så underligt när man skulle slå ihjäl dem

Spelar WarZ nu och tycker att det är kul, mest pga renare spelkänsla, men blir helt klart orolig när alla skriver dessa scam-varningar.

Har de fixat zombies i DayZ så att de inte springer sådär zig-zag? Var säkert 5 månader sedan jag spelade DayZ sist.

Är det tillräckligt fixat för att det ska vara värt att återvända eller bör man vänta in standalone?

Det har inte hänt jättemycket men kartan Namalsk ger en lite nyare spelupplevelse. Är ganska säker på att Rocket lägger allt krut på standalone och jag är ganska övertygad om att det kommer att bli något mycket bättre.

Medlem

Btw alla ni som tänker spela eller ska spela War Z rekommendarar denna låt när ni spelar! Väldigt stort rekommendation ifrån mig till er hoppas ni blir nöjda!

http://www.youtube.com/watch?v=ST2H8FWDvEA


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:

Btw alla ni som tänker spela eller ska spela War Z rekommendarar denna låt när ni spelar! Väldigt stort rekommendation ifrån mig till er hoppas ni blir nöjda!

http://www.youtube.com/watch?v=ST2H8FWDvEA

Ohhhhhhhh hatar den In a good way hur den nu går till haha..... Så creepy

Avstängd
Skrivet av tavener:

Är det värt att köpa? Även om man vill spela själv ibland också?

värt att köpa

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av cear:
Skrivet av Ahris:

Vad jag har hört är det lättare att spela än Day Z, Lite mindre irritationsmoment. Men å andra sidan är det mycket mer &amp;amp;#039;PvP med zombiedekor&amp;amp;#039; än DayZ, dvs hotet från de Zombies som finns är obefintligt och det handlar mest om att gömma sig för andra spelare.

Det var länge sedan jag spelade DayZ men det var ju enbart läskigare att möta Zombies där för att det laggade och betedde sig så underligt när man skulle slå ihjäl dem

Spelar WarZ nu och tycker att det är kul, mest pga renare spelkänsla, men blir helt klart orolig när alla skriver dessa scam-varningar.

Har de fixat zombies i DayZ så att de inte springer sådär zig-zag? Var säkert 5 månader sedan jag spelade DayZ sist.

Är det tillräckligt fixat för att det ska vara värt att återvända eller bör man vänta in standalone?

Det har inte hänt jättemycket men kartan Namalsk ger en lite nyare spelupplevelse. Är ganska säker på att Rocket lägger allt krut på standalone och jag är ganska övertygad om att det kommer att bli något mycket bättre.

Tack för infon! Much appreciated.
Kollade precis på en länk som nån postade här med Frankie som springer runt o hjälper folk. Skön video helt klart. Finns ju mycket mer att göra i DayZ. Saknar dock inte alls inventory't... Riktigt oskönt gjort.

Medlem

Tycker det är spännande att läsa att alla tycker det är scam med The War Z.

Har spelat DayZ och gillade det skarpt, och har spelat The War Z sen det släppets och jag är helnöjd.

Att dom skulle samla ihop pengar och dra känns ganska långsökt.. Men man kan ju ha fel.

Det är som att säga att APB var scam med...


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Medlem

Tog och köpte det nu och håller på och installerar. Ska bli spännande och se hur det är

Inaktiv

Jag har spelat alphan i några timmar och jag måste säga att det är som de flesta befarar. Det är ett panikmoddat war inc med zombies... Jag skulle inte rekommendera det här till någon. Jag tycker att det är fruktansvärt dåligt. Ett bra spel börjar man redan i tidig alpha ana ifall det har potential eller inte och jag har inte hittat något positivt alls någonstans. Det är bara ett douchebag-paradis. De som handlat de fetaste founder-titlarna är de som har mest makt. Och de ligger å kampar å kollar efter nykomlingar och har ihjäl dem direkt. Jag fick droppen på en av de som hade assault rifles och lyckades hugga ihjäl denne med en kniv. Det låter ju kanske roligt, att man får akta sig och tänka som om man vore i ett riktigt zombieapokalyps, och det skulle det kunna vara också... MEN, den taskiga animeringen, den fula världen och den allmäna stelheten gör så att det blir tråkigt riktigt fort. Man orkar liksom inte börja om när man väl dött. Jag skiter i detta och skaffar DayZ när det kommer som stand alone.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Varför skulle man inte vilja tjäna pengar på spelet?
Dom har ju officiellt gått ut och sagt att dom trodde att spelet var mer färdigt för alpha stadiet men det var det ju bevisligen inte.

Jag tillhör dom som köpte stora paketet och det gjorde jag av en anledning. Jag tror/tycker att spelet har potential.
Sen har jag inte spelat War Inc.. och det kan säkert vara så att dom "snott" motorn. Men det är ju lite som att säga att MoH serien har snott motorn ifrån BF3 etc etc..

Ranta kan ju alla göra.

Och det går inte att missa att om man läser mellan raderna så verkar det vara som så att det är DayZ spelare som hyser agg mot War Z.

Om man nu gillar DayZ så kan man väl fortsätta gilla det och vara glad över att man slipper "slött" folk som gillar lite mer casual play.

PS. Jag gav ditt inlägg Tummen upp.


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Letalis:

Tycker det är spännande att läsa att alla tycker det är scam med The War Z.

Har spelat DayZ och gillade det skarpt, och har spelat The War Z sen det släppets och jag är helnöjd.

Att dom skulle samla ihop pengar och dra känns ganska långsökt.. Men man kan ju ha fel.

Det är som att säga att APB var scam med...

Nej, då APB var oändligt mycket bättre än The War Z

Utvecklarna av The War Z har ljugit sedan dag 1, dom försöker mjölka så mycket pengar det bara går, dom tar hutlösa summor för spelet (upp till 500kr) och DayZ Mod är gratis, och Standalone kommer att kosta max 150kr, vilket är betydligt mindre än även billigaste The War Z, sen att man kan köpa vapen utanför spelet, det är så obvious att det enda dom är ute efter är att tjäna pengar.

Dom lovade att det skulle bli BETA under Halloween, "nu" kom den istället, för dom inte har någon aning om vad dom håller på med, det är ett PISS team bakom The War Z, och det vet alla, dom har utvecklare som sitter och fuskar på servrar förstör för folk istället för att fixa spelet.

The War Z hade aldrig varit möjligt utan DayZ&#039;s succé, var det ett sammanträffande att dom "annonserade" ett likadant spel som DayZ?

DayZ Mod = En Mod
The War Z = Ett Spel

Dom visste att DayZ standalone inte skulle hinna komma på ett tag, vad gör dom? Dom drar ihop ett team illa kvickt, tar War Inc motorn rakt av, gör lite nya modeller (zombies), gör en player model, lite apocalypse prylar.. lägger ut det i världen, tar ett par bilder och säger Tja, vi känner oss nu tvingade att annonsera vårt spel tidigare än planerat pga DayZ Modden, här har ni några bilder av spelet som vi hållt på med i FLERA år..

"Scenario"
Folk testar DayZ Alphan i Somras, spelet är buggigt som fan för det precis släppts, folk tycker fuck det här..

Plötsligt..

Kommer en utvecklare och annonserar ett eget spel inte mod, som varit under utveckling i flera år, i samma stil som DayZ

Vad tror folk? Dom tror detta måste vara mycket bättre än DayZ eftersom dom hållt på i flera år, lätt att jag köper det istället för DayZ

Men Hammerpoint ljög, dom hade inte ens börjat med spelet och det är 10 gånger sämre än DayZ på alla vis.

Folk har sagt detta från dag 1, ändå lyssnar folk inte och köper skiten för 500kr.. dom får fan skylla sig själva

När spelet "en vacker dag (om ens någonssin)" blir färdigt och blir recenserat, det kommer få max 3/10 medans DayZ får 9/10 om inte 10/10

Just ja, får inte glömma det heller, under en längre tid nu har det varit känt att Brad Pitt ska vara med i en ny Zombie film som heter.. *drumroll*.. World War Z

Sammanträffande att dom döpte spelet till The War Z? Nej.

PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR

The War $

(Btw, dom som votar ner detta inlägg har UPPENBART betalat för spelet, jag njuter)

Jag har inte köpt det men jag ser i ditt inlägg att du verkligen älskar DayZ. DayZ var kul i ungefär tre timmar och är något man kan lira lite då och då när man inte har något bättre för sig. Spelet blev väldigt enformigt pga brist av några som helst mål. Det blir heller inte bättre av att standalone-versionen fortfarande använder den handikappade Arma 2-motorn. Motorn fungerar kanon för Arma, men faller pladask om den används i ett spel som DayZ. Dock erbjuder standalone lite mer frihet för utvecklarna, men det kommer fortfarande kännas som att lira modden. Se bara på Bohemias försök till helikopter simulator med Real Virtuality 3. Det gick ju åt helvete helt och hållet då det var exakt som att spela Arma. Hade motorn haft så stora möjligheter som DayZ-fans hoppas på så hade man även använt motorn till Carrier Command, men där använde man en helt annan motor då Real Virtuality 1 till 3 har samma gemensamma brister. Det är stelt och sättet som motorn är uppbyggd på är för avancerat för spelaren, något som inte hör hemma i ett spel som DayZ, och det är något som dom inte kommer kunna ändra på heller så länge man inte skriver om motorn från grunden. Jag hoppas verkligen att RV4 som driver Arma 3 är bättre på det, och jag tycker det är riktigt synd att DayZ inte använder den motorn i stället. Men men. Nu tänker jag inte döma ut DayZ innan jag har spelat det, men folk som förväntar sig något helt nytt och revolutionerande lär bli ganska besvikna. En motor som har fungerat på exakt samma sätt i över 10år kommer inte att förändras pga att ett litet team som gjort en mod får rättigheterna att använda motorn. Kolla bara in Iron Front: Liberation 1944. Helt självständigt, men skulle likaväl kunna vara en mod till Arma 2, allt pga hur motorn är uppbyggd.

Inaktiv

[quote=zhrooms] WALL OF TEXT/quote]

Ja, WarZ utvecklarna har ljugit samt rider på DayZ´s framgångar och m.m.

MEN.

Scam eller inte, om folk tycker om tjänsten som erbjuds och är beredd att betala för det så låt dem då göra det då. Du behöver inte alltid advocera dina starka åsikter på internet. Om man köper ett spel utan att göra någon research som att titta på några gameplay klipp på youtube och sedan känner sig blåst. Då har dom lärt sig en läxa.

Personligen har jag haft många roliga timmar i både WarZ & DayZ. Spelranchen kopierar varandra hela tiden så jag har inga större problem med det. Om det nu skulle visa sig att utvecklarna drar med lotten så har jag i alle fall fått valuta för pengarna.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

The War Z är ett spel !

DayZ ett annat -.-"

Snälla, orka o fan jämföra allt med allt...

Jag spelar WZ och DZ, och gillar båda pga dess olika egenskaper

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Jag gillar det, behöver mer kärlek för att bli bättre men det tror jag nog det kommer få. Meeeeen vad jag hatar Bandits gahhhhhhh!!!!!!

IM a "Megabandit" !

12
Skriv svar