Far Cry 3, byta språk HJÄLP!

Medlem
Far Cry 3, byta språk HJÄLP!

Hej, köpt mitt Far Cry, det går inte hur jag än försöker att byta språk på fanskapet, spelets subtitles är svenska.

Mitt UPlay är engelskt, installerade spelet engelskt även fast svenska fanns, hur gör jag för att fixa detta? försökt ladda ner 3parts programmet som tvångsbyter språk utan några resultat, hjälp, jag vill inte läsa "Titta laddar slickar mamma vänner dö vapen" när laddningsskärmen är igång.

Inaktiv

Är du säker på att du valde engelska båda gånger? Jag vill minnas att jag blev frågad om språket två gånger och valde engelska båda gånger. Mitt operativsystem är på engelska så det skulle kunna vara det men annars vet jag inte.

Avstängd

Du kan ändra språk på eller stänga av undertexterna under "video" i "settings" om jag inte minns fel

Går väll att välja subtitle språk i menyn? Diggar att ha svensk text. Känns lite som när man tittar på film


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

valt engelska båda gångerna grollo,
Jag har stängt av undertexterna och testat med olika språk, bara när någon pratar är det engelska, men menyerna å annat är fortfarande svenska, jag har aldrig varit så kass på det svenska språket som när ett FPS spel är på svenska, ord som man aldrig använder under sin livstid finns med.

Hörde Sweclockers varning att INTE ha svenska som språk haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kan vara så att spelet känner av språket på operativsystemet, och automatiskt ställer in subtitles efter det.
Men borde iaf finnas nånstans det går att ändra till valfritt språk.

Nån som kommer ihåg Black & White med svenska röster och ingen möjlighet byta språk innan det kom en stor patch med engelska röster i?

https://www.youtube.com/watch?v=4ZDB0xIYBUw

fyfan....

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot

Hade samma problem och det för att jag lät default svenska vara kvar då installern startade.

1: Avinstallera spelet (den frågar om du vill behålla saves/inställningar)
2: Installera , var NOGA med att alltid välja engelska , den frågar 2ggr .
3: Välj även engelska då spelet patchas till senaste version.

Fixat!
.

Medlem

Jag valde inte språk någonstans och fick engelska, och automatiskt off på subtitles. Gjorde jag något fel som lyckades direkt?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hade exakt samma irriterande problem, men enkelt att åtgärda!

Man behöver inte installera om något.

Gå till följande i Registret (regedit) (OBS Tag backup på registret innan du ändrar om du är osäker)

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/wow6432Node/Ubisoft/Far Cry 3/

Dubbelklicka på Language, skriv in English

Dubbeklicka på SKU skriv in US

Klart!

1
Skriv svar