Nintendo Wii U levereras färdigpatchad i vår

Robot
Nintendo Wii U levereras färdigpatchad i vår

Den obligatoriska systemuppdateringen alla tidiga Wii U-ägare påtvingas kommer finnas med direkt i konsolen från och med nästa år.

#nintendo


Medlem
Nintendo Wii U levereras färdigpatchad i vår

Det tar så lång tid för Nintendo själva att tanka ner patchen och skeppa den med?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

MFC
Medlem

Priceless.

<3 Nintendo (ironi)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Fast den är ju inte obligatorisk?!
Jag spelade i 2 dagar utan internet på min konsol. Fungerade hur bra som helst att spela både ZombiU, Nintendoland och New Super Mario Bros U.

Den blir ju bara "obligatorisk" om man kopplar upp sig mot nätet

Medlem

Spelat Wii U i 2 dagar utan uppdateringen, gjorde den dock igår kväll vilket tog ca 15min. Inga timmar här inte!

Medlem

Wow vad farligt att ladda ner en uppdatering. Det tar max en timme att göra detta.

MAn kan knappast kräva att Nintendo ska ta tillbaka alla konsoller de redan packat ner och skeppat bara för att slänga på en uppdatering. Det får folk själva göra.

När jag köpte min PS3 slim så var jag också tvungen att uppdatera den. Knappast ngt nytt.

Medlem

Internet i ett Nintendo, skulle inte tro det va!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av radiuz:

Spelat Wii U i 2 dagar utan uppdateringen, gjorde den dock igår kväll vilket tog ca 15min. Inga timmar här inte!

Det är skillnad på internet och svenskt internet Jag tror inte uppdateringen är sånt stort problem här, men i länder med dåligt internet så kanske det går snabbare att vänta till i vår än att påbörja uppdateringen?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av radiuz:

Spelat Wii U i 2 dagar utan uppdateringen, gjorde den dock igår kväll vilket tog ca 15min. Inga timmar här inte!

Det är skillnad på internet och svenskt internet Jag tror inte uppdateringen är sånt stort problem här, men i länder med dåligt internet så kanske det går snabbare att vänta till i vår än att påbörja uppdateringen?

Exakt. Bor på teneriffa och har 4.5 mbit download, ni som skryter om att det tar 15 min och säger att det är la ingen big deal räkna ut hur många timmar det skulle ta för mig.

Medlem

Varför är patchar sån jättegrej för Nintendo?
Det är ju hela tiden på PS3 och Xbox.

Bättre dom bygger ut sitt system så det klarar anstormning.
Dom e visst lite gröna på det här med online.

Medlem

De hade uppdateringar även på wii så det här är inget nytt. Förstår inte heller vad folk gnäller över. Speciellt när man kan spela och göra annat under tiden uppdateringen laddas ner. Det är bara när den installeras man inte kan göra ngt med den. Hemskt att låta konsollen vila i några minuter.

1
Skriv svar