Company of Heroes blir film

Robot
Company of Heroes blir film

Eller snarare är film, trailern är redan här och premiären är planerad till våren.

#nyhetstips, #thq


Ish
Medlem
Company of Heroes blir film

Problemet är att de lika gärna kunde ha döpt den till något annat.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ma perché..?


signatur

Imperator

Medlem

Älskar krigsfilmer, ser väl rätt okej ut i trailern.
Dock finns det sekvenser som ger mig oroliga vibbar runt filmen tyvärr.
Vi får väl se.

Medlem

Hoppas den kan bli lika bra som Band of Brothers fast i filmformat

Medlem

Känns som ett skämt! Tom Sizemore gotta eat.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Vad är det som utmärker sig för att vara baserat på just det här spelet?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Spelet var riktigt bra, mycket på grund av att det var annorlunda. Men jag ser inte hur filmen kan bli så mycket annorlunda än alla andra "en liten grupp amerikaner dödar en massa fiender"-filmer som det redan finns i mängder av.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan tillägga att Tom Sizemore är med i en till krigsfilm som komma skall
http://www.imdb.com/title/tt1393010/
Grace & Danger heter den

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totte1015:

Hoppas den kan bli lika bra som Band of Brothers fast i filmformat

Ja, de försökte ju iaf med trailer-klippningen och musikvalet. Väldigt mycket Band of Brothers över det. Har dock svårt att tro att det blir i närheten lika bra.


signatur
Medlem

Gud vad jag saknar en storskalig ww2 krigsfilms produktion ala Saving Private Ryan. Så jäkla klent på den fronten och det mesta som släpps är amatör skräp.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Första reaktionen var, "åh nej, back to the battle of the bulge"..
Men den verkar ju välgjord och är helt såld på CoH så kommer självklart se den

Och tack för tipset Mindrax, helt missat Grace & Danger..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Skulle vilja få någon episk film i klass med Vinterkriget, Das Boot eller Stalingrad.

Vinterkriget - http://www.imdb.com/title/tt0098437/?licb=0.8510958051774651
Das Boot - http://www.imdb.com/title/tt0082096/
Stalingrad - http://www.imdb.com/title/tt0108211/

Plutonen, Full Metal Jacket, We were Soldiers, Saints of Soldiers, Thin red line, Cross of Iron med flera osv är med förebilder för bra filmproduktioner.

Medlem
  1. text

Intressant
Älskar krigsfilmer så varför inte

CoH meets wolfenstein, kom igen!
Snälla?!

Medlem

Gillar krigsfilmer men denna verkar lite b, är för nördig när det gäller rätt krigsmaterial så stör mig på att tyskarna inte har rätt stridsvagnar (verkar vara modifierade T-34or), men har klart förståelse att alla inte kan ha samma budget som stephen spielberg kan tilläga att jag vet om att i band of brothers så har de byggt om andra tanks med men det är mycket snyggt gjort

Medlem

Det här ser bara B ut om THQ har lagt pengar på detta blir jag fan less.

Medlem

Får både Saving Private Ryan, och Band of Brothers vibbar från trailern. Synd bara att det inte är fler "kända" skådisar i filmen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Hoppas att Steven Spielberg och Tom Hanks gör en till krigsfilm snart. En med stor budget då.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vad är det som utmärker sig för att vara baserat på just det här spelet?

Det kommer ju bli en krigsfilm. I andra världskriget miljö. Det har ju knappast gjorts förut. Eller hur var det nu?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Känns som en halvkass film som de givit en känd titel för att locka några extra tittare.

Jag är skeptisk. Det är inte första gången IGN postar skämt material och en del saker får mig att tvivla på den.

Det finns ingen entry på IMDB om en Company of Heroes film, och en film som kan visa upp en trailer bör finnas med som post production eller filming.
Neal McDonough är dessutom mitt i filmningen av RED 2 för tillfället.
Och slutligen wtf på CGn av bombplanen vid 1:48.

Säger inte att den är fejk, men jag är minst sagt skeptisk.

Medlem

Definitivt ingen riktig spelfilm
Såg ju ut att vara tagna scener från filmer/serier och kvaliten skriker lågbudget.
Kanske en promotion film inför Company of Heroes eller något liknande som någon online miniserie inför spelet

Medlem

Eh... känns jäkligt tveksamt.

Medlem

1:32 och 1:42 är väl nazisten som får skallen inslagen av Donny i Inglorius Basterds

Är det Uwe Boll som regisserar???

Medlem

Vissa scener ser riktigt grymma ut och andra halvkass. Blir intressant, ska bli kul att se Neal "Buck" McDonough igen iallafall!

Finns ju inte med på imdb. fake?

Inaktiv

Är det på riktigt så är jag imponerad, speciellt om man jämför med andra spel som blivit filmer.

Varför blir man alltid sugen på WW2 filmer när det är snö ute?
Perfekt under julledigheten, får nog köpa mig en box eller nåt.

Vet att jag under en jul kollade igenom Band Of Brothers med min storebror o det var iskallt o snöigt hela tiden, det var fan magiskt. Blir tårögd bara jag hör intron

dat feel
http://youtu.be/7uTAIpU0sa0

Medlem

Väldigt roligt eftersom Company of Heroes i princip är så nära en dataorspels klon av Band of Brothers som du kommer utan att ta namnet också!

Så de skall göra en film baserat på ett spel som är baserat på en film Yay!

Skiker B-film så man får ont i örnen, men det kan ändå bli bra. Mitt problem är att jag inte har någon känslomässig anknytning till de millimeterstora soldaterna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om någon hade skrivit "Den fan-producerade filmen har premiär.." så hade jag inte tvekat en sekund på det. Ser onekligen väldigt b ut.

12
Skriv svar