Bioware om SWTOR: "Vi lyssnar på spelarna"

Robot
Bioware om SWTOR: "Vi lyssnar på spelarna"

The Old Republics free-to-play-restriktioner har irriterat många spelare. Men Bioware lovar att de lyssnar på sina spelare – och gör förändringar i nästa patch.

#star-wars-the-old-republic


Medlem
Bioware om SWTOR: "Vi lyssnar på spelarna"

Som det känns just nu måste man ju nästan betala för att kunna spela. Testade och tyckte det var lite mycket man inte kunde göra. Jag köpte collectors edition för typ 1400kr, tycker vi borde få nån form av specialare.......

Medlem

Fastnade aldrig för detta spel. Kom till lvl 15 eller nåt som Sith Warrior, tröttnade sen >_>...


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Bioware borde ha lyssnat "innan" de släppte spelet. Fanns ju många orostecken som blev sanna för många. Det blir nog svårt att styra upp ett sjunkande skepp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag spelar fortfarande och har subscription!

Medlem

va nice för dom som inte kan Subcriba,
jag själv körde F2P i ca 1 vecka, sen skaffade jag subscription.

Väldigt nice spel, jag tycker Klass questerna gör det roligt.
om jag får säga det, så är d ett annorlunda mmo.. inte som alla andra.

Peace Out!


signatur

//Peace out

Inaktiv

Tycker det fungerar fint som F2P, dock har jag inte sett något revolutionerande eller speciellt som gör att jag vill betala för det, men visst kanske preferred status en dag, blir väl $5 = 33sek..

Dock lvl 8 än bara så är kvar i noobområdet

Inaktiv

Jag testade free to play men slutade på grund av sämre XP. Det var också för mycket att gå hit och dit.

Sedan var det svårt, jag försökte att få ner en snubbe i Jedi Knight berättelsen som var lvl. 16 - själv var jag lvl 15. Jag försökte flera gånger men det gick inte.

...annars var det helt okej, men verkligen inte värt att betala för.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Vi som beta-testade och kritiserade (konstruktivt) spelet blev snabbt överröstade av WoW-fanbois, och sen blev spelet som det blev... (ännu en WoW-klon som failar stenhårt)

Är på tok för sent nu att fixa det, så en generös F2P modell är nog det enda som kan få spelet att gå i några år till.

Medlem

Hade fortfarande hellre fått ett Kotor3

Medlem
Skrivet av Magg0t:

Som det känns just nu måste man ju nästan betala för att kunna spela. Testade och tyckte det var lite mycket man inte kunde göra. Jag köpte collectors edition för typ 1400kr, tycker vi borde få nån form av specialare.......

Du får 1000 cartel coins (ca 80 kr) och en heroes banner x)
Inte mycket men det är i alla fall något

Medlem

Jag förstår att det kostat mycket pengar och utveckla och hålla igång ett mmo med röst skådespel, jag gillar spelet och än har jag inte riktigt börjat känna av restriktionerna. Skulle dock ha önskat möjligheten att ha flera spelkaraktärer så du kan testa flera klasser som f2p

. Sen verkar det vara rätt mycket restreaktioner när man kommer högre upp i nivåerna, och sammanlagt tror jag inte att det är vägen och gå om man ska slåss på f2p marknaden där man har bra mycket större spel som är helt utan restriktioner.

Medlem

Om dem nu lyssnar på spelarna eller communityn snackade med en kille som var beta testare innan de vart F2P då de skulle testa saker och så dem påpekade mycket av dessa restricted sakerna men dem lyssnade inte.

Kör själv F2P gillar spelet men skulle vara ännu bättre om dem kunde tabort en del så som character slots o låsa upp alla gubbar istället som man kan vara vissa klasser har bara 3 du kan välja på vissa 2.

En F2P spelare får inte så mycket att testa o känna på alla klasser utan då måste dem antingen göra nytt acc eller tabort en gubbe eftersom 2 styckna är max.

Medlem

hur i hela friden kan ni ge minus för Robbis??

Medlem

De lyssnar knappast.

När någon som förbokade "digital deluxe" edition, och har haft några månaders betald sub måste:
-ta bort- 6 karaktärer och bara ha kvar sin "main" för att kunna spela med en kompis som ville testa nu när det gick "F2P" (andvänder den termen väldigt löst)

Och har enligt SWTOR's hemsida (account tabben) fått dryga 600 Cartel Coins pga föredetta betald sub + digital deluxe, men inte får svar från support angående att personen i fråga -inte- har fått sina cartel coins.

Så kan jag ju knappast tycka att de lyssnar på folk

En sak de lyssnade på ( hade inget annat val än att "lyssna") var angående Quickbar slots och warzone matcher. (7 st warzones i veckan är fortfarande för lågt)

Resten, nope, det bryr sig inte riktigt, Bioware/EA anser fortfarande att Subscriber = "Preferred målgrupp" , när i sjävla verket det som är på listan som "Preferred" borde vara deras nya målgrupp.

Värt att notera, jag ligger som "preferred" då jag äger Digital Deluxe. Men har ju i princip alla restriktioner som finns i alla fall

Medlem

Om de lyssnar, - så är det som när man efter ett tag (år) lyssnat på sitt fruntimmer, man nickar och ler och säger javisst ett antal gånger... men i själva verket har man bara hört ca hälften....

Medlem

Jag spelar gärna detta singleplayer spel offline när det väl blir möjligt att göra det...

Medlem

- OM man lyssnat och enbart gör ett spel för Spelarna...
så skulle inga patchar behövas.

- OM man vill göra ett spel som fungerar, då lyssnar man,
man ändrar och fixar till dessa saker innan lanseringen.

- OM Man lyssnat så skulle ej dessa restriktioner funnits och
man skulle inte sabbat spelet genom att utgå ifrån att
Spelarna skall betala.

- Om de gjort som så,; Att kunnat spela spelet som
sådant. och man skulle tagit betalt för saker som i sig ej
behövs men som folk vill ha, för att öka XP, Utrymmen,
Banken, karaktärsantal ( 5/6 som man borde fått ifrån
start / så man kan spela alla karaktärer, dvs. 6+ ->)
man kunde utnyttja reklam, i spelet och externt.
etc, m.m. o.s.v.

- Alternativen är många, men som det är nu är F2P-spelet skapat att generera pengar åt bolaget enbart för och i vinstsyfte, inte gjort för spelets eller Spelarna skull...
Därför suger det fläskpung i dagsläget, Trots att spelet är bra,
det är stort, (skulle kunna vara större) har många alternativa spelsätt (skulle dock kunna vara fler) och har bra historier...

- Ett spel skall dra till sig spelare, inte skrämma iväg dem,
Man kan och skall ha betalt för sitt arbete, men man får inte börja med vad sakerna skall generera för inkomster, innan
man ens har spelare, eller ett komplett spel för den delen.

- Dessutom tror jag de missuppfattat ursprunget och
helheten med Vad en Beta testare är till för.
De skall säkerställa spelets kvalité, vilket man inte gör om
man Missar basal återkoppling,
En beta testares roll är att kontrollera och återkoppla,
komma med idéer och prova dessa i spelet, Om man t.ex.
lanserar ett spel som ej går att konfigurera, Grafiken ej går
att ändra, eller att saker är onödigt komplexa och
omständliga, o.s.v. om de ej gör detta eller ingen tar hand om deras input, så försvinner vitsen med Beta testare.

- sagt det förut, sparka de chefer som är ansvariga, plocka in någon som vet hur man ger spelarna vad de vill ha, men samtidigt kan ta betalt för de russins som finns och man kan ta betalt för...

Medlem

Hur många "Vi lyssnar"-nyheter ska vi behöva ta del av?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag gillade spelet från början, köpte en fet collectors, spelade ett bra tag, tröttnade lite då polarna slutade spela. Tog upp SWTOR spelandet igen nu då F2P introducerades och efter 2 veckors glatt spelande blev det till att prenumerera igen.
Jag är en av de som gillar spelet helt enkelt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Där har ni Fragzone. Världens lyckligaste NPC, är f2p spelare i Swotor.

Medlem

SWTOR är ett bra spel.
Jag älskar Star Wars men sluta spela efter en månad..

Varför?
Jag kunde inte va en Commando och ha en Blaster Rifle som mitt main vapen, för Commandos är fokuserad på Assault Cannon

Jag ville va en Jedi Healer, men för att va det som måste jag va "Ranged" dps/healer som i stort sätt tar bort all det roliga med att ha ett lasersvärd när du levlar.

Det låter som små saker, men för mig handlar det om att ha en rolig upplevelse när du levlar din karaktär, men ack och ve så tyckte jag Bioware satte för många begränsningar på sina klasser.

Medlem

Fan va nice, 2 bars var det enda som höll mig tbx på att börja igen.

Nu kan man spela detta finfina spel igen utan problem!

Medlem

Inte min kopp av te som man säger, tror nog Swtor är bland dem sämsta mmo's jag lirat, med tanke på hur ofantligt många miljoner dem satsade.

Fast jag har rätt många krav på nya mmo's, och inget av dem fanns med eller var extremt dåligt gjorda.

Medlem

Jag tycker inte att det var nåt större fel på spelet i sig.. storyn var iaf intressant som agent, men anledningen att jag slutade spela var att det helt enkelt kändes uttjatat med WoW-mekaniken


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar