Julkalendern, lucka 5 – Dödsspelen

Robot
Julkalendern, lucka 5 – Dödsspelen

Vi tar struptag om den eviga frågan om hur farliga våldsamma spel egentligen är.


Medlem
Julkalendern, lucka 5 – Dödsspelen

det är nog rätt både och skulle jag tro det beror nog på person till person om man blir våldsam och inte

Medlem

Och hårdrock gör dig till djävulsdyrkare.

Medlem

Efter man har dött typ sådär 200gånger på ett ställe i ett spel.. Då kan man bli rätt så "arg"

Medlem

Onda ögat vid 03:10 var ju klockrent :).

Medlem

Gillar utropen doublekill, multikill och godlike blandat med lätt psykotiskt skratt (själv skrattade jag högt)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag minns när jag var liten och skulle spela på min Commodore 64 med kassettband (med 80% piratkopierade spel så klart) och varje spel tog typ 46 minuter att ladda in och när spelet väl var färdigladdat så buggade det ur. DÅ blev man arg och det stackars tangentbordet fick ta emot en del knytnävar. Men det var då det. Jag har nog aldrig gjort något liknande sen dess. Nu kanske man svär lite istället. Men det gör väl alla.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Är det en vanlig yrkesskada att se gombas i sin omgivning inom spelbranschen? ^^

Du har ett tag kvar till tomte 2012 Calle!

Medlem

Personligen blir jag mer våldsam av sportspel som FIFA och football manager än våldsspel

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eruanion:

Är det en vanlig yrkesskada att se gombas i sin omgivning inom spelbranschen? ^^

Du har ett tag kvar till tomte 2012 Calle!

Beror på hur mycket svamp som förtärts!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Eruanion:

Är det en vanlig yrkesskada att se gombas i sin omgivning inom spelbranschen? ^^

Du har ett tag kvar till tomte 2012 Calle!

Beror på hur mycket svamp som förtärts!

Vågar man spela StarCraft 2 mot dig?


signatur

Have a good time!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Brain:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Eruanion:

Är det en vanlig yrkesskada att se gombas i sin omgivning inom spelbranschen? ^^

Du har ett tag kvar till tomte 2012 Calle!

Beror på hur mycket svamp som förtärts!

Vågar man spela StarCraft 2 mot dig?

Tur att det inte finns LAN-stöd...


signatur
Medlem
Skrivet av ludwan:

Personligen blir jag mer våldsam av sportspel som FIFA och football manager än våldsspel

Samma här, det har hänt att en handkontroll flugit in i väggen när man spelat mot ai'n i FIFA, men aldrig när ja spelar något våldsamt eller så

Medlem
Skrivet av Securion:

Och hårdrock gör dig till djävulsdyrkare.

I motsats mot de norska black metal nissarna som brände ner kyrkor från 1000-talet?

Medlem

Alltid jobbigt med brist på Hubba bubba när det är dags att sparka stjärt och tugga tuggummi :/

Medlem

Tumma upp om du någon gång slitit en SNES-kontroll i två bitar under ett vredesutbrott.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Tumma upp om du någon gång slitit en SNES-kontroll i två bitar under ett vredesutbrott.

Detta är inte YouTube.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Rocky Dennis:

Tumma upp om du någon gång slitit en SNES-kontroll i två bitar under ett vredesutbrott.

Detta är inte YouTube.

Oj förlåt, kommentarsfältsattityden måste ha förvirrat mig.

Medlem

Hade rätt om att dagens lucka handla om spel.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Allting man lägger ner sin själ i & investerar mycket tid åt kan ju locka fram ilska i alla färger när hobbyn tar mer än den ger. Normalt funtade människor blir ändå inte farliga ens när hobbyn får dem att se rött. Det vet alla som någonsin sysslat med den testosteronfyllda men allmänt hälsosamma hobbyn sport, vilket totalt utesluter varenda självupptagen latte-journalist som skriver de där förbannade spelvåldskrönikorna.

Vänta bara på chockbeskedet när det avslöjas att en runda Battlefield 3 bränner mer kalorier än bastusex, å helt plötsligt ska det nu skrivas tiostegsguider hur just Du kan bli bättre spelare & alla glömmer bort hur farligt det är ^^

Medlem

Haha bäst!

Värsta är att nu ser en forskare detta eller en förälder och tar detta 100% allvar och tror att han faktiskt har sådana problem på riktigt för det får ju alla som spelar spel!

1
Skriv svar