SOE:s Smedley går hårt åt Planetside 2-fuskare

Robot
SOE:s Smedley går hårt åt Planetside 2-fuskare

Tänker jaga upp dem alla och drar sig inte från att kalla dem skitstövlar och dumhuvuden.

#planetside-2, #soe


Medlem
SOE:s Smedley går hårt åt Planetside 2-fuskare

Haha-
Bra dock, avskyr fuskare

Medlem

Så ska de tas! Fortsätt så!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

This guy, should get an award!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

Ska klippa hans toung... ska göra kaos med han!

Inaktiv

hoho shit hårda ord

Blir väl så när folk betalar efter hand som man spelar, då måste man vara hård mot fuskare. Betalar man innan så behöver man inte bry sig så mycket.

Va? Dice? Nejdå nämn inte dom i samband med det här serru.

Medlem

fränt ... sånt vill vi se !!!


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Fint, har trots det bara mött på 2 fuskare/hackers på mina ca 50 timmar i spelet.

Medlem

Gillar spelet, och gillar Smedleys stil. Ingen nåd åt fuskare!

Medlem

Personligen tycker jag dessa uttalanden känns oprofessionella och barnsliga men det är trevligt att de tar i med hårdhandskarna iaf.

Folk jublar ingame när de lite då och då skickar ut servermeddelanden om att playerXXX har bannats för fusk, vilket uppmanar folk att fortsätta använda /report samt förhoppningsvis sätter lite skräck i de som fuskar

Medlem

Har lust o ladda ner aimbots bara för att jävlas.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vet inte riktigt jag låter som Smedly just gjort sig skyldig till olaga hot, hoppas killen polisanmäler honom.

Medlem
Medlem
Skrivet av Katana:

Personligen tycker jag dessa uttalanden känns oprofessionella och barnsliga men det är trevligt att de tar i med hårdhandskarna iaf.

Folk jublar ingame när de lite då och då skickar ut servermeddelanden om att playerXXX har bannats för fusk, vilket uppmanar folk att fortsätta använda /report samt förhoppningsvis sätter lite skräck i de som fuskar

Det ger bra PR.

Dock blir kissfaktorn ganska hög som sagt.

Medlem
Skrivet av whitez74:

Helt rätt!

Hur kan det vara rätt att hota folk?

Medlem

fuska inte så har du ju inte det problemet eller hur?

Medlem

Det här är ju tyvärr ett problem med free to play spel. Finns ingen monetära investering från början så man kan skapa x antal konton och fuska på.

Visst blir jobbigt när de börjar banna ip ranges.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Det klagas mest på fuskare i ps2 forumet så nu kanske det blir bättre.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av whitez74:

Helt rätt!

Hur kan det vara rätt att hota folk?

Va fan menar du?? Dessa människor ska utrotas ifrån mmo-scenen och det med basta!

Sen är det ingen som hotar "någon" med en fysisk-tillrättavisning......

Medlem

Jag tänker bara ... "habub"

ELF
Medlem

GamersFirst gjorde ju så här en gång i All Points Bulletin. De tog fram den stora bannhammaren. Det slutade med att folk blev globalt permabannade i Punkbuster.
G1 visade stolt upp screenshots från ett forum där folk beklagade sig över att de inte längre kunde andra spel som använder sig av Punkbuster.
G1 fick många applåder på APB- forumet för det


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av whitez74:

fuska inte så har du ju inte det problemet eller hur?

Vad har man inte problem med om man inte fuskar att folk hotar en?

Medlem

Smed är go han , alltid kul att se hans tweets

Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av whitez74:

Helt rätt!

Hur kan det vara rätt att hota folk?

Va fan menar du?? Dessa människor ska utrotas ifrån mmo-scenen och det med basta!

Sen är det ingen som hotar "någon" med en fysisk-tillrättavisning......

Så man har rätt att skriva ut något som kan tolkas som ett direkt hot väldigt enkelt när man skriver på det sättet som Smedley skiver. Det är inte okej ur en laglig synvinkel att komma med sådana utalanden eller en etisk vinkel heller för den delen..

Medlem

Aldrig fuskat i ett multiplayer spel!

Medlem

"vi måste inte dubbelkolla någonting. Använd du det... Vi hittar dig, vi hittar din familj. Vi kommer ta dig!"

Skulle ju kunna tolkas som att dom bannar alla som blir reportade?
Känns ju säkert och bra


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv

"Hitta en ny hobby eller bli bra på spelet" - denna kommentar sammanfattar allt som behöver sägas till nollor som fuskar i spel. Kan inte för mitt liv begripa vad som är roligt med att gamea mot andra om man inte kan klå dem fair n' square.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av whitez74:

Helt rätt!

Hur kan det vara rätt att hota folk?

Självklart är det inte rätt att hota folk, han blev helt enkelt lite het på gröten fast med god anledning.

Att folk fuskar gynnar inte någon och är en så extremt tråkig utgift för spelföretag som dem måste leva med. Både konsument och utgivare så som utvecklare blir negativt påverkade av dessa äckliga människor som är så patetiskt dåliga på spel att de måste fuska eller för att de helt enkelt inte är mogna i skallen.

Det John Smedley vill förmedla är de går all in och visar 100% dedikering till sina fans, vilket jag ger tummen upp för!

Medlem

Sony har antagligen en hel del resurser att hantera det här med sedan deras databaser blev hackade.
Spelar ingen roll hur Smedley uttrycker sig, jag tror han kan backa upp det med handling och man kommer inte spara på krutet eftersom fuskare nog är ett av de allvarligare hoten mot ett f2p-spel.

12
Skriv svar