Assassins Creed 3 Grafik

Assassins Creed 3 Grafik

Tjääna. Så jag sitter och lirar min favorit serie med ett
nvidia 670 kort
12 gig ram,
amd 965 processor
w7 64-bitars

Grafik inställningarna är ju inte så många (som alltid i AC) men när jag kommer till

Boston för första gången med Heythan

och har fraps igång har jag mellan 40-22 fps beroende vilket håll jag kollar åt med allt på fullt

drar ner AA till low och shadows till low och får inte en sketen frame högre? (har även startat om)
ända som hjälper är att dra ner envirement detail ett hack då ligger jag på runt 30 som lägst

Blir lite nervös för hur det ska gå när det blir över 100 pers på skärmen

Känns som jag ska kunna maxxa allt utan AA som jag gjort på Hitman och Far Cry 3

Händer det nåt om ni drar ner shadows & AA??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Låter konstigt, testa att installera om spelet.

Medlem

Skummt, flyter fin fint för mig och jag har ett GTX 670 med, allt max 1920x1080. Testa ominstallera drivers / spelet

Skrivet av Thunde:

Låter konstigt, testa att installera om spelet.

Men det konstiga är väll bara att det inte händer nått när jag sänker.?
Eller är det konstigt att jag bara får 22 fps när jag maxar?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Kör 1920x1200 och beta drivisarna till hitman. Ska testa o installera om

Har märkt lite ryck i vissa video sekvenser både här och i hitman btw...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Det är troligen processorn som är flaskhalsen. Däremot så är AC3 inte så värst bra optimerat så det hjälper inte heller. =/


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

De med Geforce 580 GTX (inkl mig) hade problem med AC3.. krascha hela tiden

(Lösningen: klocka till 1100 så gick allt som smort)


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Thunde:

Låter konstigt, testa att installera om spelet.

Men det konstiga är väll bara att det inte händer nått när jag sänker.?
Eller är det konstigt att jag bara får 22 fps när jag maxar?

Så blev det för mig i Dishonored, fick dåligt fps även om jag sänkte till lägsta, men när jag installerade om fungerade allt bra igen.

Kan vara din processor också, 3.5ghz+ brukar vara bra för nya spel, är massor av nya spel som kräver mer av processorn än av grafikortet. Men AC3 är dåligt optimerat och full av buggar, steams forum är fullt av folk som har problem med det :/

Har prollen lite klockad (automatiskt på mitt Asrock moderkort) men ska testa en ominstallation

tack alla snälla


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

hm..funkade inte - ominstallerat och nya beta drivisar :/

Inte ens i nvidias kontrollpanel om jag väljer allt tjafs av


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Den automatiska överklockningen kan vara det som orsakar problem. Vissa spel gillar inte sånt, men trodde dock inte att AC3 var ett av de.

Precis den plats och tidpunkt du nämner är dock en som är väldigt tungdriven av någon anledning. Jag hade ca 25-30 fps där, men vid senare besök på samma plats runt 45. Jag tror att det reder upp sig när du flyttar dig bort från det området första gången, att platsen helt enkelt är "buggad" i sammanhanget.

Jag hade inga problem alls att driva över 150 pers på skärmen samtidigt senare, något som förvånade mig, men på ett positivt sätt såklart!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Har lallat runt och gjort de 3 små uppdragen runtikring samma område när man börjar klättra i utsiktstorn för att öppna kartan. Hoppas det blir bättre senare då

Ska testa ta bort oc


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Spelade AC3 med mitt 660ti på 2560x1440 med allt maxad förutom AA (körde bara med FXAA eftersom AA drar så mycket kraft och inte behövs lika mycket när man spelar med högre upplösning) utan några som helst problem. Jag såg aldrig min fps, men kände inte av några märkbara hack eller nedslöningar.

Så du borde kunna lira på rätt bra med din gpu, något är på tok.

Medlem

Processorn kan som sagt vara flaskhals också.

Samt, som jag skrev ovan, så verkar just den platsen vara mer trögdriven än många andra, trots att den egentligen inte borde vara mer krävande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

hade inte med överklockning o göra iaf...

Och även om den flaskhalsar så kan jag ju inte sänka AA eller shadows

Menar du att just början på Boston är trögdriven eller hela staden?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Början, första sekvensen. I alla andra sekvenser, 2-12, så har det flutit på bra för mig.

Edit: Boston är lite trögare än andra platser dock, så det kan hända att det fungerar bättre på övriga platser.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

funkar bättre på andra platser och godtar att nya motorn kanske är lite muppig

är nu tillbaka i Boston med Connor och ändrar jag AA från max till min så tjänar jag 5 fps
Så får väll leva med att ställa ner 4 av 5 grafik options fast man kan köra Far Cry på ultra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Har du laddat ned patchen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

sorry men snor tråden, har också kommit till samma ställe som trådskaparen o måste fråga:

När manklättrar blir man alltid guidad exakt hur man ska klättra? Så var det ju under "tutorialuppdraget", (ej animustutorialen) fick inte ta ett enda litet steg på teatern innan den skulle visa var jag skulle härnäst.

O varför kan man inte döda civila?

1
Skriv svar