Nästa Mass Effect 3-dlc: "Stor potential för tårar"

Robot
Nästa Mass Effect 3-dlc: "Stor potential för tårar"

Bioware tror att stora känslor kommer flöda i nästa story-dlc till Mass Effect 3.

#bioware, #mass-effect-3, #mass-effect-4-1


Medlem
Nästa Mass Effect 3-dlc: "Stor potential för tårar"

Spännande! Låter ju lovande om man går på de orden

Medlem

Den dagen, den sorgen..

Medlem

Har bara kört grundspelet ca 4timmar, måste orka spela igenom det. Så mycket annat som lockar mer :/

Medlem

Ryktet om citadel har blossa och falnat ganska många ggr nu på bsn, vissa säger att det är files till leviathan eftersom det faktiskt ligget i levi filesen(orkar inte förklara mer eftersom det är på djup fil nivå) men anyways, personligen hoppas jag på ngt riktigt stort och med lite hopp så kanske KANSKE detta dlc är ngt till Puzzle theory(Succesful refuse för de som undrar )

Medlem

Men det är ju högst osannolikt (tyvärr...) men med 8 writers( faktiskt 9 nu !) så borde det bli någorulunda bra iaf vad det än är

Kan det vara priset som framkallar tårarna?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kanske en epilog? Med tanke på att slutet utspelar sig på Citadel så kanske Bioware vill göra något som extendar slutet på något sätt? Kanske får vi spela som en annan karaktär.

Medlem

Mass Effect 3 har framkallat tillräckligt med tårar från mig... Av ilska.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

tårar? de tänker alltså rädda slutet?

Medlem
Skrivet av generalfil:

Men det är ju högst osannolikt (tyvärr...) men med 8 writers( faktiskt 9 nu !) så borde det bli någorulunda bra iaf vad det än är

Du har aldrig hört uttrycket "ju fler kockar desto sämre soppa" eller?

Medlem

Ge Harbinger DLC. Annars får det fan va. Älskar att kolla på biowares officiella forum hur jävla butthurt alla är som gick på Omega DLCt. Folk klagar och är sura. Själv kollade man det på Youtube.

Aaah.. Skadeglädje.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av generalfil:

Men det är ju högst osannolikt (tyvärr...) men med 8 writers( faktiskt 9 nu !) så borde det bli någorulunda bra iaf vad det än är

Du har aldrig hört uttrycket "ju fler kockar desto sämre soppa" eller?

Jo men man kan ju alltid hoppas :3

Medlem

Jag gillade Omega DLCn, ser inte vad som är illa med det. Det var längre än vad jag förväntade mig och man fick ett annat intryck av Omega samt Aria och dess "samhälle".


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Jag gillade Omega DLCn, ser inte vad som är illa med det. Det var längre än vad jag förväntade mig och man fick ett annat intryck av Omega samt Aria och dess "samhälle".

Jag tyckte Omega dlc:t var riktigt ointressant.. som mest frammanade det en axelryckning. Inte dåligt.. bara "jaha"


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

jag har bara köpt Leviathan-DLC:et hittills och det var för det var på rea. Jag har påbörjat en ny omgång i första spelet och känner att jag först måste ta mig till ME3 innan jag ens vill köpa några nya... men motivationen är så låg. Känns så meningslöst att spela en ny omgång när ens handlingar inte har någon större påverkan ändå... Om jag ska köpa DLCna får det nog bli på rea...

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

jag har bara köpt Leviathan-DLC:et hittills och det var för det var på rea. Jag har påbörjat en ny omgång i första spelet och känner att jag först måste ta mig till ME3 innan jag ens vill köpa några nya... men motivationen är så låg. Känns så meningslöst att spela en ny omgång när ens handlingar inte har någon större påverkan ändå... Om jag ska köpa DLCna får det nog bli på rea...

Extended cut ger ju mer inblick, om det nu är originalslutet du menar


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag önskar att det gick att modda så att communityn kunde bli kreativ angående slutet istället. Sorry som drar upp allt det här angående slutet igen.

När alla DLCs är ute och allt sånt där kanske jag ger det ett ytterligare försök.

Medlem

Kan då säga att slutet på ME2s DLC "overlord" kändes i själen

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av DarkZide8:

jag har bara köpt Leviathan-DLC:et hittills och det var för det var på rea. Jag har påbörjat en ny omgång i första spelet och känner att jag först måste ta mig till ME3 innan jag ens vill köpa några nya... men motivationen är så låg. Känns så meningslöst att spela en ny omgång när ens handlingar inte har någon större påverkan ändå... Om jag ska köpa DLCna får det nog bli på rea...

Extended cut ger ju mer inblick, om det nu är originalslutet du menar

Extended Cut var ju bara mer av samma skit. Att alla blir

gröna Jesus-cyborgs eller Shepard blir en Reaper är allithop lika fånigt och urkorkat

och är dessutom ingetting som reflekterar över vad jag har gjort upp till den punkten heller. Nej, de kunde lika gärna ha skippat Extended, gjorde en inte ett dugg mer nöjd.

phi
Medlem

Alltså, jag vet inte om det bara är jag men det känns ju jäkligt konstigt att spela DLC's till ME3 efter slutet på spelet.

Shepard är ju ute ur bilden så varför ska jag spela DLC's med honom?

Medlem
Skrivet av phi:

Alltså, jag vet inte om det bara är jag men det känns ju jäkligt konstigt att spela DLC's till ME3 efter slutet på spelet.

Shepard är ju ute ur bilden så varför ska jag spela DLC's med honom?

"Continue his legacy"

var väl den idiotiska anledningen.

Medlem

Härligt att Sam Hulick håller på, han och Jack Wall gör fantastisk musik.

Måste tillägga att musiken är extremt bra genom trilogin. Clint Mansells "Leaving Earth" är den enda låten som lyckats framkalla en tår hos mig i ett spel.

Skrivet av phi:

Alltså, jag vet inte om det bara är jag men det känns ju jäkligt konstigt att spela DLC's till ME3 efter slutet på spelet.

Shepard är ju ute ur bilden så varför ska jag spela DLC's med honom?

Fast så kan det ju inte fungera. Man kan ju inte släppa ett spel som inte har ett slut förrän du har köpt alla DLC. Då hade ju världen exploderat i ilska.

Samt att lira som en annan karaktär, känns som det är gjort för ett nytt ME.

Medlem
Skrivet av phi:

Alltså, jag vet inte om det bara är jag men det känns ju jäkligt konstigt att spela DLC's till ME3 efter slutet på spelet.

Shepard är ju ute ur bilden så varför ska jag spela DLC's med honom?

DLCna utspelar sig under perioden INNAN du attackerar Illusive Mans bas varav bevarar storyn till den punkt du väljer att köra igenom slutet igen om du så önskar.

Om DLCna utspelade sig efter slutet så är det en annan femma.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av ohem:
Skrivet av DarkZide8:

jag har bara köpt Leviathan-DLC:et hittills och det var för det var på rea. Jag har påbörjat en ny omgång i första spelet och känner att jag först måste ta mig till ME3 innan jag ens vill köpa några nya... men motivationen är så låg. Känns så meningslöst att spela en ny omgång när ens handlingar inte har någon större påverkan ändå... Om jag ska köpa DLCna får det nog bli på rea...

Extended cut ger ju mer inblick, om det nu är originalslutet du menar

Extended Cut var ju bara mer av samma skit. Att alla blir

gröna Jesus-cyborgs eller Shepard blir en Reaper är allithop lika fånigt och urkorkat

och är dessutom ingetting som reflekterar över vad jag har gjort upp till den punkten heller. Nej, de kunde lika gärna ha skippat Extended, gjorde en inte ett dugg mer nöjd.

Nej, de kunde inte ha skippat det, din åsikt är inte över huvud taget av värde för dem när majoriteten accepterade Extended Cut.

Medlem

"Tårar"?? Snacka om hybris.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av ohem:
Skrivet av DarkZide8:

jag har bara köpt Leviathan-DLC:et hittills och det var för det var på rea. Jag har påbörjat en ny omgång i första spelet och känner att jag först måste ta mig till ME3 innan jag ens vill köpa några nya... men motivationen är så låg. Känns så meningslöst att spela en ny omgång när ens handlingar inte har någon större påverkan ändå... Om jag ska köpa DLCna får det nog bli på rea...

Extended cut ger ju mer inblick, om det nu är originalslutet du menar

Extended Cut var ju bara mer av samma skit. Att alla blir

gröna Jesus-cyborgs eller Shepard blir en Reaper är allithop lika fånigt och urkorkat

och är dessutom ingetting som reflekterar över vad jag har gjort upp till den punkten heller. Nej, de kunde lika gärna ha skippat Extended, gjorde en inte ett dugg mer nöjd.

Nej, de kunde inte ha skippat det, din åsikt är inte över huvud taget av värde för dem när majoriteten accepterade Extended Cut.

Eh, det är inte bara jag som ogilla Extended Cut. Fint att du tycker att min åsikt inte har något värde bara för jag inte tillhör majoriteten, ett land där du är statsminister är säkert allting toppen.

Inaktiv

Stort potential för tårar... jag gissar att de dagen innan release kommer avslöja att det är Hepler som skrivit manuset.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av ohem:
Skrivet av DarkZide8:

jag har bara köpt Leviathan-DLC:et hittills och det var för det var på rea. Jag har påbörjat en ny omgång i första spelet och känner att jag först måste ta mig till ME3 innan jag ens vill köpa några nya... men motivationen är så låg. Känns så meningslöst att spela en ny omgång när ens handlingar inte har någon större påverkan ändå... Om jag ska köpa DLCna får det nog bli på rea...

Extended cut ger ju mer inblick, om det nu är originalslutet du menar

Extended Cut var ju bara mer av samma skit. Att alla blir

gröna Jesus-cyborgs eller Shepard blir en Reaper är allithop lika fånigt och urkorkat

och är dessutom ingetting som reflekterar över vad jag har gjort upp till den punkten heller. Nej, de kunde lika gärna ha skippat Extended, gjorde en inte ett dugg mer nöjd.

Nej, de kunde inte ha skippat det, din åsikt är inte över huvud taget av värde för dem när majoriteten accepterade Extended Cut.

Eh, det är inte bara jag som ogilla Extended Cut. Fint att du tycker att min åsikt inte har något värde bara för jag inte tillhör majoriteten, ett land där du är statsminister är säkert allting toppen.

Den stora majoriteten har nu accepterat slutet och kommer inte bojkotta framtida BioWare-spel eller på andra sätt protestera mot det, därför är övrigas åsikt inte av värde FÖR DEM("dem" syftar på BioWare och inte mig...).

Medlem
Skrivet av luftman:

Kan då säga att slutet på ME2s DLC "overlord" kändes i själen

Ajfan.. måste spela igenom det då.
Det buggade sig rejält för mig och gjorde sparfilerna korrupta så jag sket i det


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar