Konstigt ljud från Xboxet

Medlem
Konstigt ljud från Xboxet

Har en X360 slim och på senare tid har jag börjat spela lite mer xbox. men den har börjat ge lite konstigt ljud när den börjar läsa av skivorna och även medans jag spelar, så antar att det är något med dvd-läsaren? Och ibland har jag väldigt svårt att starta spelet över huvudtaget. Den säger "unrecognized disc" och brukar då behöva öppna/stänga dvd-läsaren ett flertal gånger, eller starta om konsollen.. Har precis köpt AC3 och skivan har inte en enda repa men den kan inte läsa den. Men ibland så försvinner problemet och har inget problem alls..? Konsollen är typ 2 år.. dags att köpa ny eller?

Medlem

Stämmer bra att det är DVD läsaren som börja haverera.
Har du den regad kolla då på xbox support sidan om garanti.
Tog 5 arbetsdagar för mig att få den hämtad,skickad på lagning och tillbaka. Fick dock en ny hemskickad. De är väldigt snabba i sin returhantering.

Medlem

Tack för ditt svar. Ok, ja jag gick upp på xbox hemsidan o reggade min 360. Har garanti på den till 23e jan. Men det känns så bökigt att skicka 360n o allt det där. Tog det verkligen bara en dag?`På deras support sida står det att det kan ta 2-3 veckor.

Medlem

Nej det är ganska smidigt. Du felanmäler, UPC hämtar, du har en tracking du kan följa allt.Sedan levererar UPC till din dörr.'
Inte en arbetsdag utan 5 tog det för mig.De säger ca 2-3v men det tar inte den tiden.
Men har du råd att köpa en ny så går ju det fortare.
Själv har jag faktiskt varit i kontakt med de i 3 fall angående 360n och jag tycker det gått smidigt alla gånger ( kanske jag haft tur ?)

Om du vill vara säker på att det är DVD läsaren så kan du ta ur HDn och prova utan den ( dock tippar jag på DVDn )

Medlem

Kan inte göra det då det är 4 GB versionen, men det är DVDn. Det låter så bara när den läser av skivan.
Ok, låter bra det. Väntar lite och får se hur länge den håller. Alt så köper jag en ny.. Finns ju en bra deal nu med en 250 GB + 2 spel för 1500 kr.

Men som jag har läst på olika forum så är det rätt vanligt att dem går sönder rätt ofta? Många har tydluigen haft många.. Varför är det så dåligt livslängd på konsoller?

Inaktiv

Min xbox låter förjävligt men bara enbart när jag spelar Halo 4. Då går fläkten upp i varv som om det vore döden du kanske har något liknande problem bara?

Medlem

Nja, för mig är det inte fläkten, utan DVD-läsaren och den håller på varje gång jag spelar spel eller tittar på film fr en DVD.

1
Skriv svar