Riot Games permabannar League of Legends-toppspelare

Medlem

Förstår inte vad det är med MOBA-spelen som gör att folk beter sig som svin, visst att man sett folk/har själv fått mindre rage anfall i tex. BF3 osv. men MOBA-spelen är det ju mer regel än undan tag att bli påhoppad.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jösses, rekord på tummen upp och ner?

Som andra sagt, moba spelen måste ha bland den värsta communityn.

Medlem

Är inte mer än rätt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

De borde borde ge 1 års ban för varje svordom någon säger. Skulle vara kul att se hur drastiskt antalet spelare skulle minska.

Inaktiv

Åtta gånger innan han åkte ut? Får hoppas att dom inte är lika snälla med resten av spelarna.

Verkar ju helt galen

Medlem
Skrivet av Galming:

rätt åt honom, och efter 8 varningar så borde han ju förstått att detta skulle hända förr eller senare

Perma ban den idioten, han gör för stor skada på företaget !

Medlem

Inte mer än rätt fortsätter man med sådant beteende trots upprepade varningar så ska det bli stora banhammaren oavsett om man spelare på elit-nivå eller inte.

Man kan vara hur passionerad man vill om allt men det är mycket sällan det hjälper överhuvudtaget att vara ett rövhål.

Medlem
Skrivet av phi:

Sjukt kul att spela LoL eller HoN när man som jag inte har en jävla aning om vad man håller på med och ser hur svordomarna, förolämpningarna och mordhoten bara forsar fram i chatten Då vet man att nu har man lyckas förstöra hela dagen för någon stackars nörd som tar spelet på allt för stort allvar. Man sitter ju bara och asgarvar åt allt och spelar bara ännu sämre med flit.

Skadeglädje när den är som bäst.

Fan vad guld, har aldrig brytt mig så mycket om moba spel, men du gjorde ju att man blev lite sugen. Att få skäll av arga spelare är kanske det roligaste som finns

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Förstår inte vad det är med MOBA-spelen som gör att folk beter sig som svin, visst att man sett folk/har själv fått mindre rage anfall i tex. BF3 osv. men MOBA-spelen är det ju mer regel än undan tag att bli påhoppad.

Spelar du BF3 eller CS så kan du logga in, spela och lämna när du vill. Överlag bland A-RTS spelen så är du fast i ca 45min och kan inte avbryta. Det + att om du är dåligt och går och dör hela tiden blir motståndarna mycket starkare. Om du inte klickar rätt så dör din medspelare osv. Finns säkert hundratals små saker till som gör att A-RTS spelarna blir som dom blir. Alla är inte dryga dock.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Förstår inte vad det är med MOBA-spelen som gör att folk beter sig som svin, visst att man sett folk/har själv fått mindre rage anfall i tex. BF3 osv. men MOBA-spelen är det ju mer regel än undan tag att bli påhoppad.

Hela konceptet och upplägget främjar det beteendet.
I BF eller SC så kommer du ytterst sällan om aldrig i en situation där en enda annan person kan förstöra hela din match genom att inte vara tillräckligt bra. Personen handikappar inte bara laget utan stärker på det motståndarlaget via xp och guld i ett moba.
Dör Karl52673 i (insert BF3 karta) så gör inte det din spelupplevelse sämre. Visst du kanske förlorar matchen till slut men personens inverkan på matchutgången och din njutning av matchen är minimal. Jämför där i LoL t.ex där du hanterar din position helt ok. Teamfighterna börjar och du inser just hur stark deras AD carry har blivit av att Håkan 58 som instalockar support teemo har sprungit upprepade gånger in i feindens torn.
Lägg därtill mängden information som krävs för att få kontinuerlig framgång, vilket skapar en känsla av "Jag vet bäst för jag vet mycket" attityd hos många.
Ytterligare en sak som inte hjälper är om någon dör har den personen ytterst lite annat att göra under de 15-70 sekunderna att göra än att hitta någon att lägga skulden på.
Där kommer vi in på gamla hederliga mänskliga beteendet att "Det var inte mitt fel att jag dog, Garen är OP. Det var inte mitt fel att jag dog, du feedade dem. Det var inte mitt fel att du dog, du följde inte efter mig. Det var inte mitt fel att jag dog, supporten sätter inte upp wards."

Finns en hel del grejer till förutom dessa som främjar negativt beteende.

Medlem

Finns en väldigt simpel anledning varför jag inte spelar MOBA spel. Till stor del av spelglädjen. Den finns bara inte i dessa spel utan alla värkar ta de seriöst och inte som ett underhåll aka spel.

För min del inte någon större förlust då mina dagar är bara av att slippa alla dräggen som befinner sig i dessa spel.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Mytacism:

Förstår inte vad det är med MOBA-spelen som gör att folk beter sig som svin, visst att man sett folk/har själv fått mindre rage anfall i tex. BF3 osv. men MOBA-spelen är det ju mer regel än undan tag att bli påhoppad.

Hela konceptet och upplägget främjar det beteendet.
I BF eller SC så kommer du ytterst sällan om aldrig i en situation där en enda annan person kan förstöra hela din match genom att inte vara tillräckligt bra. Personen handikappar inte bara laget utan stärker på det motståndarlaget via xp och guld i ett moba.
Dör Karl52673 i (insert BF3 karta) så gör inte det din spelupplevelse sämre. Visst du kanske förlorar matchen till slut men personens inverkan på matchutgången och din njutning av matchen är minimal. Jämför där i LoL t.ex där du hanterar din position helt ok. Teamfighterna börjar och du inser just hur stark deras AD carry har blivit av att Håkan 58 som instalockar support teemo har sprungit upprepade gånger in i feindens torn.
Lägg därtill mängden information som krävs för att få kontinuerlig framgång, vilket skapar en känsla av "Jag vet bäst för jag vet mycket" attityd hos många.
Ytterligare en sak som inte hjälper är om någon dör har den personen ytterst lite annat att göra under de 15-70 sekunderna att göra än att hitta någon att lägga skulden på.
Där kommer vi in på gamla hederliga mänskliga beteendet att "Det var inte mitt fel att jag dog, Garen är OP. Det var inte mitt fel att jag dog, du feedade dem. Det var inte mitt fel att du dog, du följde inte efter mig. Det var inte mitt fel att jag dog, supporten sätter inte upp wards."

Finns en hel del grejer till förutom dessa som främjar negativt beteende.

Förstår vad du menar, men tycker ändå att det inte är nått som stämmer..
Ta tex. WoW (eller vilket annat MMORPG som helst antar jag) du sitter i en instance/BG/Raid/Arena med någon som konstant klantar sig, det är samma princip (en klantar sig och förstör för alla) men ändå hoppar inte alla på stackarn och kastar skit över allt.

Visst, Henke1234 kanske inte får gå med i raiden nästa gång men man trycker inte ner stackarn på samma sätt.

Ond cirkel kanske, folk har blivit skitkastade när dom var newbs eller när dom failar och därför ska dom kasta på andra?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Moderator | Testpilot
Skrivet av MugiMugi:

Finns en väldigt simpel anledning varför jag inte spelar MOBA spel. Till stor del av spelglädjen. Den finns bara inte i dessa spel utan alla värkar ta de seriöst och inte som ett underhåll aka spel.

För min del inte någon större förlust då mina dagar är bara av att slippa alla dräggen som befinner sig i dessa spel.

Palla vara så negativ. Gameplayet är kul, det finns en MUTE KNAPP så du slipper läsa deras dregel, och det är kul att spela med vänner om ni spelar med varandra (då menat också att alla är "lika bra")


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Den jag brukar höra mest är "go play lol"

Medlem

Som nån annan sa nyss så är MOBA spel annorlunda då en klantskalle i ens lag gör fiendelaget så pass mycket starkare.

Ta bara en av alla gånger jag körde Company of Heroes med kompisar: Denna gång var två nybörjare med som sades "har kört det innan". Gissa vem som blev satt med dem?? Blev överkörda. Bytte fraktioner nästa match o blev överkörda igen....jag gav instruktioner o de fnissade o sa ja....fattade sen att de inte begrep ett jäkla dugg. En satt med krypskytten i basen i 30 sekunder....noobstämpel i pannan på sånt!

När det var kört (jag höll min front men inte de två...) så skrev jag nåt om att det handlade om att förnedra mig som blev satt med nybörjarna.
Klandrade mig själv som inte sa till efter första matchen. Trodde naivt/dumt nog att de två nybörjarna kanske var bättre med Allies....

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Mytacism:

Förstår inte vad det är med MOBA-spelen som gör att folk beter sig som svin, visst att man sett folk/har själv fått mindre rage anfall i tex. BF3 osv. men MOBA-spelen är det ju mer regel än undan tag att bli påhoppad.

Hela konceptet och upplägget främjar det beteendet.
I BF eller SC så kommer du ytterst sällan om aldrig i en situation där en enda annan person kan förstöra hela din match genom att inte vara tillräckligt bra. Personen handikappar inte bara laget utan stärker på det motståndarlaget via xp och guld i ett moba.
Dör Karl52673 i (insert BF3 karta) så gör inte det din spelupplevelse sämre. Visst du kanske förlorar matchen till slut men personens inverkan på matchutgången och din njutning av matchen är minimal. Jämför där i LoL t.ex där du hanterar din position helt ok. Teamfighterna börjar och du inser just hur stark deras AD carry har blivit av att Håkan 58 som instalockar support teemo har sprungit upprepade gånger in i feindens torn.
Lägg därtill mängden information som krävs för att få kontinuerlig framgång, vilket skapar en känsla av "Jag vet bäst för jag vet mycket" attityd hos många.
Ytterligare en sak som inte hjälper är om någon dör har den personen ytterst lite annat att göra under de 15-70 sekunderna att göra än att hitta någon att lägga skulden på.
Där kommer vi in på gamla hederliga mänskliga beteendet att "Det var inte mitt fel att jag dog, Garen är OP. Det var inte mitt fel att jag dog, du feedade dem. Det var inte mitt fel att du dog, du följde inte efter mig. Det var inte mitt fel att jag dog, supporten sätter inte upp wards."

Finns en hel del grejer till förutom dessa som främjar negativt beteende.

Förstår vad du menar, men tycker ändå att det inte är nått som stämmer..
Ta tex. WoW (eller vilket annat MMORPG som helst antar jag) du sitter i en instance/BG/Raid/Arena med någon som konstant klantar sig, det är samma princip (en klantar sig och förstör för alla) men ändå hoppar inte alla på stackarn och kastar skit över allt.

Visst, Henke1234 kanske inte får gå med i raiden nästa gång men man trycker inte ner stackarn på samma sätt.

Ond cirkel kanske, folk har blivit skitkastade när dom var newbs eller när dom failar och därför ska dom kasta på andra?

Jag har aldrig raidat så kan säga föga om det.
Men under den relativt korta tiden som jag spelade WoW, resto shaman, och gjorde ett par dungeons och heroics så fick jag utstå en hel del skit var gång jag missade en heal eller inte var helt felfri konstant igenom.
Däremot kan jag tänka mig som i dungeons och heroics (tack vare dungeon findern åtminstone) att du är inte helt körd om en person lämnar. Tvärtom kan det vara positivt då ni kan ta in en ny snubbe, förhoppningsvis bättre, och fortsätta där ni slutade.
Samt även om jag kan mycket väl tänka mig att det är jobbigt om en och samma person misslyckas gång på gång för er så gör hans misslyckanden inte att ni förlorar, utan att ni förhindras att vinna. Hans misslyckanden gör inte raiden starkare.
Dessutom. Om du förlorar flera gånger i rad pga (i din mening) andra så blir det oerhört frustrerande oerhört snabbt. Jag väljer hellre att säga mina väl valdra ord till min kudde men ibland är det svårt. Speciellt då den felande personen ifråga aktivt trollar eller douchar sig. (2/12/3 shen som försöker sno blå från Anivia. eller röd från AD carry)
Det är den oerhört goda mixen av ingredienser som gör att MOBAs skapar giftigt beteende till en högre grad än andra genrer.

Medlem

En kaxig amerikan? Ovanligt.

phi
Medlem
Skrivet av Krycka:
Skrivet av phi:

Sjukt kul att spela LoL eller HoN när man som jag inte har en jävla aning om vad man håller på med och ser hur svordomarna, förolämpningarna och mordhoten bara forsar fram i chatten Då vet man att nu har man lyckas förstöra hela dagen för någon stackars nörd som tar spelet på allt för stort allvar. Man sitter ju bara och asgarvar åt allt och spelar bara ännu sämre med flit.

Skadeglädje när den är som bäst.

Fan vad guld, har aldrig brytt mig så mycket om moba spel, men du gjorde ju att man blev lite sugen. Att få skäll av arga spelare är kanske det roligaste som finns

Då måste du testa det. Har du tråkigt någon kväll så dra med en polare som aldrig spelat t.ex LoL tidigare, kör skype eller lana och sprätta några iskalla tillsammans och kvällen är räddad.

Bara vetskapen om att det sitter någon finnig tonåringsnörd och skriver saker som "you fucking noob, I'm gonna rape you, your mom, your sister and your dad and then I'm gonna kill you all with a fucking a chainsaw and fuck your corpses!" följt av diverse andra sjuka grejer i 30 min till.

Det är ju helt underbart.

Medlem

Så härlig att det krävs så många varning och tillslut en ett års avstängning från LOL-scenen för att man ska förstå att man har gått förlångt - för många gånger.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av SiMaCool:

Tycker att det var helt rätt av Riot Games att banna honom.
dock blir jag lite irriterad på alla som gnäller här om att man borde ta bort chattfunktionen och att alla som spelar LoL är irriterande ryssar suger osv osv.
visst man måste ju hålla med om att i de flesta games så hamnar man i ett lag med 4 andra gnälliga trettonåringar, som gnäller, svär osv, men när man väl hamnar i ett lag med 4 trevliga spelare som vill samarbeta för att kunna vinna, och genom att komma med tips och konstruktiv kritik få medspelarna att spela bättre, då finns det inget roligare spel än LoL!

De flesta matcher jag spelar så är ryssarna oftast ganska hyfsade. Polackerna är dem man bör se upp för. Varje gång jag ser några skriva Kurwa i mitt lag så har matchen gått åt fanders efteråt haha.
Jag behöver bara lite lättsamma spelare i mitt lag Som man kan skämta med och som inte tar normal blind pick hyperseriöst.

Ja det är ju oftast polacker som är de som förstör mest imo, varför jag skrev ryssar var för att jag såg att någon hade skrivit om ryssarna som förstör spelet eller nåt lite längre upp i kommentarerna.

12
Skriv svar