Dragon Age III inspireras av Skyrim

Robot
Dragon Age III inspireras av Skyrim
Medlem
Dragon Age III inspireras av Skyrim

Man får se, man får se. Men jag hoppas verkligen Dragon Age III blir något exceptionellt!

Medlem

Bara inte striderna är lika tråkiga som i Skyrim.

Medlem

Öppnare värld med DA: Origins stil vore så nice

Medlem

Bring on DA3 så kan vi glömma att tvåan någonsin existerat!!!!

Medlem

Synd att de inte kan inspireras av DA1 istället....


signatur

Dont force your weakness upon me!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Friberg:

Bara inte striderna är lika tråkiga som i Skyrim.

Eller hur! Tänk om Skyrim hade haft ett stridssystem i lite mer klassisk skola (NWN, BG eller varför inte första Dragon Age).

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Friberg:

Bara inte striderna är lika tråkiga som i Skyrim.

Eller hur! Tänk om Skyrim hade haft ett stridssystem i lite mer klassisk skola (NWN, BG eller varför inte första Dragon Age).

Vad som helst är nästan bättre än det som finns i Skyrim.

Medlem

Inspiration från sina egna spel Hoppas att det blir riktigt bra den här gången.. som Origins.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Friberg:

Bara inte striderna är lika tråkiga som i Skyrim.

Eller hur! Tänk om Skyrim hade haft ett stridssystem i lite mer klassisk skola (NWN, BG eller varför inte första Dragon Age).

Huh? Varför skulle dom ha det? Tror du att TES: Skyrim är det första Elder scrolls spelet? Varför skulle man drastiskt ändra stridssystemet bara sådär? Då kunde det lika gärna heta något annat


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag älskar skryms strider! Känns som man har riktig kontroll över karaktären när var arm har en dedikerad musknapp ...jag tycker inte Dragon Age striderna va så roliga dock, känner mig aldrig riktigt delaktig i dem.

Medlem

...fan. "open world" leder nästan alltid till dålig ( presentation) story, då spelutvecklarna aldrig vet vilken ordning spelaren gör storyn. Varför måste man alltid härma allt populärt. Skyrim är bra på sitt sätt och DA.O är bra på ett helt annat sätt. Vill jag ha ett spel som skyrim, då kör jag skyrim.

Medlem

Vad alla klagar på Skyrims strider helt plötsligt? Själv kan jag inte komma på något Open World-RPG med såpass "rörligt" stridssystem.
Witcher/Witcher 2 har det kanske, men där spelar man som Geralt och endast Geralt, samt att världen inte är lika öppen.
Lite av samma gäller ju för Fable-serien så... yep.
Gothic-serien och Risen är ju mer Open-World... men ärligt talat föredrar jag Skyrims strider framför Piranha Bytes spaggettirörelser.

On topic: Kan däremot tycka att Dragon Age 3 borde ta mer inspiration från DA1 än Skyrim. Men EA har väl blivit lite avundsjuka på Zenimax och Bethesda så de vill väl tvinga Bioware att skapa en kassako istället för ett genuint bra spel.

Medlem
Skrivet av Warwick:

Jag älskar skryms strider! Känns som man har riktig kontroll över karaktären när var arm har en dedikerad musknapp ...jag tycker inte Dragon Age striderna va så roliga dock, känner mig aldrig riktigt delaktig i dem.

Håller med om att du har bra koll på striderna och i 1:a person ser det väl ok ut men i 3:e person ser det mer ut som ett handgemäng mellan två överförfriskade apor.
Kanske var det därför man införde cinematic take downs.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Fast dem har ju redan sagt detta 6 ggr... 7 är det magiska talet eller?

Medlem

Ja, ta gärna samtidigt inspiration av Skyrim's Mod-community! Där har vi saker som de bör kika på ordentligt.

Medlem

"eller att det var något som inte funkade så bra för dem och som vi skulle kunna ta i en ny riktning"

Kanske skulle ta och titta först och främst på eran tidigare fadäs och kolla om ni kan rädda serien öht..?

Klantarslen..

Medlem

Vore nice med lite utforskande och förhoppningsvis inte lika linjärt som tidigare.

Medlem

dom har mycket att bevisa nu efter skitspelet dragon age 2, back to basics i say mer som Origns men det kommer aldrig hända.

Medlem

bioware gör sina så här, dao=grymt, da2=ok, da3=måste va grymmare, för det går upp o ner

Medlem

Älskar Skyrim, men nej, låt er inspereras av Dragon Age 1!!!!!
Har ni inte lyssnat på vad fansen säger.
Jag älskar Dragon Age 1, jag vill ha mer av den kakan, lite mer stuff, lite större, lite bättre grafik, osv, men håller innom samma ramar.
Ska ni göra ett Skyrim liknande spel, skapa en ny IP för det då.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Älskar Skyrim, men nej, låt er inspereras av Dragon Age 1!!!!!
Har ni inte lyssnat på vad fansen säger.
Jag älskar Dragon Age 1, jag vill ha mer av den kakan, lite mer stuff, lite större, lite bättre grafik, osv, men håller innom samma ramar.
Ska ni göra ett Skyrim liknande spel, skapa en ny IP för det då.

Tror du missade innehållet i artikeln.

Nu är det ju bara mer "utforskande" som de vill ha in i serien. Tycket det var på tiden då spelen varit ganska linjära på just den biten.

Testpilot

Det bästa med skyrim är den sömlösa världen som sträcker sig åt alla håll .
Dragon age 1 hade ju en begränsad värld med bara vissa areor man kan gå till och 2an ännu värre så skall de inspireras får de se till att göra en sån värld.

Problemet som jag ser det är att de jobbar i Frostbite motorn och den har väl inte stöd för den typen av inladdning av areorna utan laddskärmar ?

phi
Medlem

Så länge det bara handlar om utforskandet av den stora öppna världen så är det lugnt. Något annat från Shitrim vill jag inte se i DA3.

Inaktiv
Skrivet av Warwick:

Jag älskar skryms strider! Känns som man har riktig kontroll över karaktären när var arm har en dedikerad musknapp ...jag tycker inte Dragon Age striderna va så roliga dock, känner mig aldrig riktigt delaktig i dem.

Iden är att med ett stridssystem som i DA så byter man inlevelse mot taktiskt djup. Olika spelare gillar, givetvis, olika så det är bra att båda finns.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Det bästa med skyrim är den sömlösa världen som sträcker sig åt alla håll .
Dragon age 1 hade ju en begränsad värld med bara vissa areor man kan gå till och 2an ännu värre så skall de inspireras får de se till att göra en sån värld.

Problemet som jag ser det är att de jobbar i Frostbite motorn och den har väl inte stöd för den typen av inladdning av areorna utan laddskärmar ?

Skyrims värld är inte så öppen som man tror, många celler är delade. Framförallt är ju alla städer och grottor egna kartor med laddningsskärmar.

Medlem

Gillade inte skyrim, tyckte inte storyn höll i huvudtaget, och karaktärerna kändes inte levande. Vilket det behövs i ett rollspel för mig, sen blir det alltid lite enformigt i sådana här spel.

CFW
Medlem

Bara de inte inspireras av DA2...

Testpilot
Skrivet av abflex:
Skrivet av Harakiri:

Det bästa med skyrim är den sömlösa världen som sträcker sig åt alla håll .
Dragon age 1 hade ju en begränsad värld med bara vissa areor man kan gå till och 2an ännu värre så skall de inspireras får de se till att göra en sån värld.

Problemet som jag ser det är att de jobbar i Frostbite motorn och den har väl inte stöd för den typen av inladdning av areorna utan laddskärmar ?

Skyrims värld är inte så öppen som man tror, många celler är delade. Framförallt är ju alla städer och grottor egna kartor med laddningsskärmar.

Det har du rätt i , dock är ju de öppna areorna utan laddningsscener .. största grejen är ju att man inte blir inträngd i en korridor där man måste gå utan man kan närsom kuta rakt ut i naturen utan att följa vägar och annat.
Det vill man ju se i DA3 också.

Medlem

att man inte satstar på multiplay är en gåta för mig som nwn 1 och en bra editor

12
Skriv svar