Far Cry 3 - Multiplayer

Robot
Far Cry 3 - Multiplayer

På samma sätt de tänkte nytt med World in Conflict sätter Massive Entertainment sin prägel på Far Cry 3:s multiplayerpangande.

#far-cry-3, #ubisoft, #ground-control, #world-in-conflict, #left-4-dead


Medlem
Far Cry 3 - Multiplayer

Få spelare har att göra med att dom flesta inte ens kan spela multiplayer då det av någon anledning endast fungerar för vissa. Jag är en av dom drabbade och lyckas ALDRIG joina eller skapa något multiplayergame.

Medlem

Behövs verkligen en separat recension för MP? Kunde inte det bakats in i den "riktiga" recensionen? Det är ju inte precis som att detta är ett eget spel eller så fantastiskt revolutionerande att det kräver en egen recension...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Något som kunde varit värt att nämna är att det dessutom finns en map editor som folk kan göra MP-maps i, visst för att majoriten av banorna där är kassa så finns det ändå en del bra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Propy:

Behövs verkligen en separat recension för MP? Kunde inte det bakats in i den "riktiga" recensionen? Det är ju inte precis som att detta är ett eget spel eller så fantastiskt revolutionerande att det kräver en egen recension...

Läs första stycket.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Propy:

Behövs verkligen en separat recension för MP? Kunde inte det bakats in i den "riktiga" recensionen? Det är ju inte precis som att detta är ett eget spel eller så fantastiskt revolutionerande att det kräver en egen recension...

Alltid ska då folk gnälla.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inget köp. Pga fel teknik/design val (även alldeles för tramsigt i mitt tycke).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Har då haft väldigt skoj i FC3 multiplayer! dock är det ju singleplayer som är det bästa imo

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Propy:

Behövs verkligen en separat recension för MP? Kunde inte det bakats in i den "riktiga" recensionen? Det är ju inte precis som att detta är ett eget spel eller så fantastiskt revolutionerande att det kräver en egen recension...

Läs första stycket.

aha! Jag gjorde faktiskt det, men tydligen missade jag det totalt. Men det var ju precis innan lunchen. Nu är jag mätt och läser betydligt bättre

Men jag håller ändå fast vid att det känns överflödigt med en ny recension bara för MP. Men ni gör som ni vill.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Propy:

Behövs verkligen en separat recension för MP? Kunde inte det bakats in i den "riktiga" recensionen? Det är ju inte precis som att detta är ett eget spel eller så fantastiskt revolutionerande att det kräver en egen recension...

Alltid ska då folk gnälla.

Vad gör du nu då?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Han gnäller inte, han snarare suckar åt att hur Crew än gör är det alltid någon som ska klaga.

Jag undrar dock över 3/5? Det låter ju nästan genomgående som att det är en bra MP, är inte 3/5 lågt då?

Att det är lite spelare är ju inte MP-konstruktionens fel just nu skulle jag säga, utan snarare att folk nog vill spela SP först. Om ni tyckte MP var bra borde det ju ha fått 4/5!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Propy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Propy:

Behövs verkligen en separat recension för MP? Kunde inte det bakats in i den "riktiga" recensionen? Det är ju inte precis som att detta är ett eget spel eller så fantastiskt revolutionerande att det kräver en egen recension...

Alltid ska då folk gnälla.

Vad gör du nu då?

Påpekar att du gnäller för absolut ingenting. Det är ju deras val om det vill göra en separat recension eller inte, samt att du var smått "blind" och inte såg vad det stog i första stycket också.

Nu behöver vi ju inte tjafsa om det, men bara så du hänger med

Skrivet av Stag:

Han gnäller inte, han snarare suckar åt att hur Crew än gör är det alltid någon som ska klaga.

Jag undrar dock över 3/5? Det låter ju nästan genomgående som att det är en bra MP, är inte 3/5 lågt då?

Att det är lite spelare är ju inte MP-konstruktionens fel just nu skulle jag säga, utan snarare att folk nog vill spela SP först. Om ni tyckte MP var bra borde det ju ha fått 4/5!

2/5 = Ok
3/5 = Bra
4/5 = Mycket bra


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har bara för vana att översätta det till procent, och i detta läget är det ju då 60%. Tyckte inte det fanns så mycket negativt alls i recensionen, därför jag anser att det skulle vara lite högre. Det kanske rent av behövs en större skala..? Nåja, diskussion för annan plats och annan tid.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Propy:

Behövs verkligen en separat recension för MP? Kunde inte det bakats in i den "riktiga" recensionen? Det är ju inte precis som att detta är ett eget spel eller så fantastiskt revolutionerande att det kräver en egen recension...

Alltid ska då folk gnälla.

Vad gör du nu då?

Varför kommenterar du ens, du får ju mer material att läsa som användare vilket är syftet du är här från första början?
Make no sense to me at all..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stag:

Jag har bara för vana att översätta det till procent, och i detta läget är det ju då 60%. Tyckte inte det fanns så mycket negativt alls i recensionen, därför jag anser att det skulle vara lite högre. Det kanske rent av behövs en större skala..? Nåja, diskussion för annan plats och annan tid.

Översätt inte vår femgradiga skala till en tiogradig genom att multiplicera med två. Blir heltokigt. Betyget gäller för hela spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stag:

Jag har bara för vana att översätta det till procent, och i detta läget är det ju då 60%. Tyckte inte det fanns så mycket negativt alls i recensionen, därför jag anser att det skulle vara lite högre. Det kanske rent av behövs en större skala..? Nåja, diskussion för annan plats och annan tid.

Översätt inte vår femgradiga skala till en tiogradig genom att multiplicera med två. Blir heltokigt. Betyget gäller för hela spelet.

Med tanke på att det verkar som jag inte var den enda som misstolkade det så skulle det kanske vara passande med en liten fotnot om att betyget gäller hela spelet och inte bara MP-delen. Eller att när man delar upp recension i två delar (mp&sp) att de får två olika betyg istället.

Medlem

Precis, då blev det en helt annan sak.

Om betyget gäller hela spelet så måste ju det nämnas, för nu ser det ut som att MP får 3/5.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nu så kommer jag antagligen att bli hatad här inne på fz men tycker att multiplayer i medal of honor och andra spel är bättre men sen är det ju ett stort plus att man kan göra egna banor och på så sätt. Far cry 3 enligt mig är ett super bra spel singleplayer men om man ska spela multiplayer så finns det bättre alternativ!

Medlem
Skrivet av SwempZ:
Skrivet av Propy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Propy:

Behövs verkligen en separat recension för MP? Kunde inte det bakats in i den "riktiga" recensionen? Det är ju inte precis som att detta är ett eget spel eller så fantastiskt revolutionerande att det kräver en egen recension...

Alltid ska då folk gnälla.

Vad gör du nu då?

Varför kommenterar du ens, du får ju mer material att läsa som användare vilket är syftet du är här från första början?
Make no sense to me at all..

men ok, inga problem. Då kan de väl skriva en recension om varje del i spelet eftersom man får mer att läsa. Låter det bra?

Jag tycker att en recension ska recensera hela spelet på en plats. om det inte går får man väl komplementera den senare. Hade det varit en tidning som man betalat för så hade jag inte uppskattat att läsa en recension uppdelad på flera nummer.

Och flera blev ju förvirrade av betygen.

Men som sagt det är upp till fz.

och vadå "varför kommenterar du". När ska man kommentera då? varför kommenterar du?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Moderator | Testpilot
Skrivet av Propy:
Skrivet av SwempZ:
Skrivet av Propy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Propy:

Behövs verkligen en separat recension för MP? Kunde inte det bakats in i den "riktiga" recensionen? Det är ju inte precis som att detta är ett eget spel eller så fantastiskt revolutionerande att det kräver en egen recension...

Alltid ska då folk gnälla.

Vad gör du nu då?

Varför kommenterar du ens, du får ju mer material att läsa som användare vilket är syftet du är här från första början?
Make no sense to me at all..

men ok, inga problem. Då kan de väl skriva en recension om varje del i spelet eftersom man får mer att läsa. Låter det bra?

Jag tycker att en recension ska recensera hela spelet på en plats. om det inte går får man väl komplementera den senare. Hade det varit en tidning som man betalat för så hade jag inte uppskattat att läsa en recension uppdelad på flera nummer.

Och flera blev ju förvirrade av betygen.

Men som sagt det är upp till fz.

och vadå "varför kommenterar du". När ska man kommentera då? varför kommenterar du?

Du är på en nyhetssajt där man skriver recensioner på spel. Du klagar och.. jag vet inte vad för att just den här nyhetsajten gör en recension. Du kommer säkert oftast hit för att läsa nyheter OCH recensioner. Du får en recension och du börjar klaga.

Förstår du "problem"/"Det roliga" i det hela?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag kom att trötta på spelet, efter knappt tre dagars spelande.

Inaktiv

wic hade väldigt mkt spelkänsla .. tror inte dom klarar göra om den bedriften

Medlem

Jag måste personligen säga att Coop multiplayer delen var ett riktigt bakslag efter att jag spelat Singleplayer, jag har aldrig förstått spel som bygger på en open world vill trycka in flera spelare i små A till B banor med obegränsade fiender tills målet är uppnått.

Det är varken underhållande eller svårt, när jag körde SP så fantiserade jag om hur kul detta skulle bli i Coop, jaga djur tillsammans, sitta i bilen när den ena kör som en galning, plötsligt flyger vi ut från ett berg.

Eller smyger oss på camps, spottar dem från olika håll och kryper ner och plockar dem en efter en.

Gör lite sidemissions/main-story missions. Explorar världen, letar efter relics/secrets, utforskar grottor.

Craftar, delar med sig av materials/pengar etc.

Men nej, vad fick jag? En arkadshooter där man är tvungen att gå från A till B i väldigt små maps. Antingen skyddar jag en båt, eller ett hus, letar efter små objekt att "laga" ett tåg, eller spränga en bro.

Det enda som möjligtvis var lite roligt var competitive-modes där man fick spela "mot-varandra" det var det enda som var någon slags utmaning.

Deathmatch delen har jag dock inte provat, kan tänka mig att små maps har en större mening där än i "Coop".

Jag är besviken över MP-delen och önskar uppriktigt att jag aldrig köpte det och istället fortsatte spela igenom SP-delen på mitt nerladdade/crackade Farcry3.

Men från ett perspektiv gällande endast SP-delen, så var det värt varendaste öre. Hade dock velat ha mer kontakt med Vaas, det var en spännande karaktär.

Medlem

Folk klagar. Sen så klagar folk över folk som klagar. Och så är en ond spiral igång.

Om folk inte hade börjat klaga från början hade det inte hänt. Dock så hade det aldrig FORTSATT om folk inte hade klagat på de som klagar. Båda delar är helt onödiga.

Edit: Sedan klagar folk (sådana som jag) över hur folk klagar över folk som klagar. HAH!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Folk klagar. Sen så klagar folk över folk som klagar. Och så är en ond spiral igång.

Om folk inte hade börjat klaga från början hade det inte hänt. Dock så hade det aldrig FORTSATT om folk inte hade klagat på de som klagar. Båda delar är helt onödiga.

Edit: Sedan klagar folk (sådana som jag) över hur folk klagar över folk som klagar. HAH!

Så du klagar över folk som klagar på andra som klagar, sen editerar du ditt inlägg där du även är medveten om att du klagar på de som klagar på de som klagar. Och ingenstans under detta insåg du att det var fel och tog bort ditt inlägg.

Medlem

Stooort plus på Nelfie. Man gör en riktigt nice värld med skitfina funktioner osv, sen pressar man in coopen i en snitslad bana med on the rail non-step fiender.. Blä.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Efter en hel del meckande och tid fick jag igång singelplayer, helt underbart spel när det funkar och efter senaste patchen kunde jag även lira multiplayer. Tycker faktiskt multiplayer är riktigt roligt

Medlem
Skrivet av siZe:

Har då haft väldigt skoj i FC3 multiplayer! dock är det ju singleplayer som är det bästa imo

Vad har du för rigg? P-versionen flöt på bra men den köpta krashar ofta. Multiplayer har jag jag läst på Ubisofts forum att det krashar ännu oftare. Men du har väll tur eller monster-rigg. Själv har jag I7 3,6 Ghz och ett GTX 590 dubbel GPU.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Apministern:

Folk klagar. Sen så klagar folk över folk som klagar. Och så är en ond spiral igång.

Om folk inte hade börjat klaga från början hade det inte hänt. Dock så hade det aldrig FORTSATT om folk inte hade klagat på de som klagar. Båda delar är helt onödiga.

Edit: Sedan klagar folk (sådana som jag) över hur folk klagar över folk som klagar. HAH!

Så du klagar över folk som klagar på andra som klagar, sen editerar du ditt inlägg där du även är medveten om att du klagar på de som klagar på de som klagar. Och ingenstans under detta insåg du att det var fel och tog bort ditt inlägg.

Visst insåg jag att det var fel. Därför jag editerade. Anledningen till att jag inte tog bort det var för att då skulle ju aldrig du skriva!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Gillar konceptet att recensera SP och MP för sig. Slår vad om att majoriteten av de som lirar CoD t.ex inte ens rört SP. Iaf 80% av de som jag känner struntar i SP.
Två recensioner gör att man kan läsa om det man själv tycker är intressant och vill fokusera på.

12
Skriv svar