Elder Scrolls Online – djupdyk i karaktärsporträtt

Robot
Elder Scrolls Online – djupdyk i karaktärsporträtt

Teamet bakom det allt mer intressanta onlinerollspelet presenterar karaktärer och händelser från Tamriel. De börjar med alliansledaren Jorunn the Skald-King.

#the-elder-scrolls-online


Medlem
Elder Scrolls Online – djupdyk i karaktärsporträtt

Sen när blev det intressant? o.O


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Är faktiskt väldigt taggad på detta

Medlem
Skrivet av Proximately:

Sen när blev det intressant? o.O

Personligen sedan Jesse Cox gjorde sin video efter sitt besök hos Zenimax

Medlem

Detta blir bra grejjer!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Proximately:

Sen när blev det intressant? o.O

Personligen sedan Jesse Cox gjorde sin video efter sitt besök hos Zenimax

Ja typ.

Var väldans skeptisk, men med mer fakta började intresset väckas. Tror det åtminstone inte blir dåligt.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Personligen sedan Jesse Cox gjorde sin video efter sitt besök hos Zenimax

Länk:
http://www.youtube.com/watch?v=SLp0ykvotEI

Undrar dock vad som var intressant i den videon. Låter i princip som en "World of Warcraft"-klon med öppen PvP. Låter definitivt inte som Elder Scrolls. Deras "nya innovativa idéer" kommer inte att fungera i praktiken, t.ex. deras phaseidé som kommer att uppmuntra till elitism av uppenbara skäl.


signatur

Have a good time!

Medlem

Tycker faktiskt spelet verkar lovande, sätter nog inte mig i MMO-träsket igen dock.

Medlem

Klart allting låter bra i alpha-stadiet, då har de ju inte tvingats tagit bort saker eller gjort dem mindre revolutionerande för att få acceptabel prestanda/tillförlitlighet.

Misstänker dock att det kan vara bra att investera i 64 GB i RAM, helst någonting liknande grafikkortet också med tanke på hur mycket olika spelare/monster/vapen/rustningar/spells man kan råka ha på skärmen samtidigt.

Annars så blev man lite sugen på att springa runt och kötta ner folk och fä med någon Dunmer eller Argonian. Helst med spjut förstås.

Medlem

Tyckte det lät rätt mysigt - det enda som jag hakade upp mig på var det där angående val för att välja server eller 'del av servern' kanske är bättre att säga. Känns som om det ändå blir lätt att välja fel av diverse anledningar - man vet ju inte riktigt var man hamnar ändå i början.

Dock så är det ju möjligt att de gör det enkelt att reparera sådant senare

Medlem

Bilden i artikeln påminner välidgt mycket om laddningsbilden till WvWvW i GW2

Medlem

GE MIG BETA NU NU NU NU!

Medlem

Jag är inte ett fan av mmo uppföljare (Starwars t.ex.). Det är som Tetris, när det gjordes om till Tetris 2 så spåra det ur, fixa inte något som redan funkar.

Inaktiv
Skrivet av Brain:
Skrivet av Skjuludde:

Personligen sedan Jesse Cox gjorde sin video efter sitt besök hos Zenimax

Länk:
http://www.youtube.com/watch?v=SLp0ykvotEI

Undrar dock vad som var intressant i den videon. Låter i princip som en "World of Warcraft"-klon med öppen PvP. Låter definitivt inte som Elder Scrolls. Deras "nya innovativa idéer" kommer inte att fungera i praktiken, t.ex. deras phaseidé som kommer att uppmuntra till elitism av uppenbara skäl.

För mig är det striderna som är intressanta, det är inte roligt när alla karaktärer (spelare inkluderat) är som spöken (dumma sådana).

Istället använder NPCs olika strategier baserat på hur spelaren slåss. Striderna har mer tyngd; man kan blockera och undvika.

Ungefär som GW2, fast med mer känsla och action.

tka
Medlem

Ett Elderscrolls utan moddningsmöjlighet är inget Elderscrolls.

Kan de verkligen locka Elder Scrolls fans till det här? Jag är skeptisk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Längtar galet mycket!!!!!!!

1
Skriv svar