Vilka djur visas på kartan i Far Cry 3

Medlem
Vilka djur visas på kartan i Far Cry 3

Kommer inte ihåg vad det heter men finns det något sätt att få reda på vad djuren på kartan heter. Skulle vilja ha en större ryggsäck.

Nu kanske det inte är så stor idé för ska man på djurjakt blir man ju nedskjuten av militära infödingar i massflock eller uppäten av annat djur. Spelutvecklarna gör en stor värld men hindrar free roming så gott de kan


signatur

Det var detta...

Det är väll samma bilder på kartan som där det står vad man behöver för skinn. Är så jag brukar kolla jämför bilderna hehe


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

njaa vet inte om det finns nån lista ingame över vad dom heter, men det e busenkelt att lista ut vad som e vad på ikonerna, de enda jag inte viste direkt var hund och dingo, ser båda ut som en varg/räv/hundsak,men hundikonen ser mer ut som en shäfer i profil och dingon är lite mer lik en räv.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Dingon hoppar medans hunden står. I övrigt är det rätt straight forward, och man bör lösa det mesta med väldigt basic kunskap om djur..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hade lite prob att hitta Dingo då de inte befann sig på det område de skulle enligt kartan, men jag hittade denna sida som har en bild med alla djurens områden.
Sidan i sig som innehåller lite tips:
http://guide4games.com/index.php/guide/2662-far-cry-3-animals...

och enbart bilden:
http://guide4games.com/images/Far_Cry/far-cry-3-animals-locat...

såg nyss att de även tagit med djur man INTE behöver farma för craftingen (ammo, loot och plånboken). Kan vara till quests senare för annars vet jag inte varför man ens ska behöva bry sig om att det simmar Moray Eels högst upp på kartan :3

Medlem

De har nog bara markerat ut alla djur de hade lista på. Den är dock heller inte komplett.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Även om den inte är komplett så spelar det ingen roll då all djur som behövs för uppgraderingarna finns markerade. Man behöver inte ens ta över alla outposts för att få tillgång till alla Rare quests.

Men för den som vill hitta alla djur i spelet får nog leta mer (achievements etc).
Djur-guiden las upp den 27 november men har inte uppdaterats sedan jag var där första gången den 29-nov (troligen för det behövs för de flesta spelarna).

Medlem

Jag ser inte hur djurguiden skulle behövas för de flesta spelarna. Det enda som skulle kunna vara lite svårt att skilja på är dingo och hund. Resten är allmänkunskap.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hmm uppenbarligen pratar vi om två skilda saker.
Jag pratar om bilden som visar vilka djur som finns i vilka områden.
Hur djuren i sig ser ut och beter sig är inget jag poängterat, men att veta var de ska finnas från början på en konstgjord ön i ett spel hör inte till allmänkunskap.
Ubisoft ville väl efterlikna verkliga förhållanden så mycket som möjligt men de har inte lyckats på alla ställen.
Sedan kan du inte veta hur folk använder informationen och det är ju upp till var och en.

Medlem

Jag syftade också på bilderna som visar var de befinner sig. Att se skillnad på t.ex en tiger och en leopard borde inte vara så svårt, och heller inte en gris och en tiger.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag syftade också på bilderna som visar var de befinner sig. Att se skillnad på t.ex en tiger och en leopard borde inte vara så svårt, och heller inte en gris och en tiger.

Nej nej självklart inte. Eller, iaf tycker inte jag det heller. Men bilden använde jag t.ex. för att hitta björnar innan jag hade låst upp radartornet i området, och också för att dubbelkolla att Dingo var det som skulle spawnas på området jag var på, även fast jag inte hittade en enda efter ca 30 mins sökande med hunter buffen =o

Medlem

Det verkar som att djuren roamar ganska stora områden.

Jag tycker det är nice att de inte har en egen helt statisk zon, att de blandas upp lite gör att det känns mer levande. Dingo hittade jag också ganska sent, men tog ändå saker som de kom.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Lättare nu när man kan se efter vad sjuren på kartan har för namn. Är inte riktigt haj på djur.

Så var det ännu en start up video från min kanal.

Hur lång tid det tar att Starta Far Cry 3 från 4 RAID SSD (Från Windows skrivbord+Metro)


signatur

Det var detta...

Medlem

Och vad har det i denna tråd att göra..? Fiska views på youtube?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av stormense:

Hur lång tid det tar att Starta Far Cry 3 från 4 RAID SSD (Från Windows skrivbord+Metro)

https://www.youtube.com/embed/Ug_YMc8vQTA

Är Windows 8 långsammare än win7? Gillar inte Metro UI, så om inte Microsoft gör gränssnittet till en valbar funktion vid installation så kommer jag inte uppgradera.

Jag gjorde ett par (två) tester nu och fick mitt <Starta UPlay>---<starta spelet>----<ladda sparning> test till 1:23:58 som bäst på min mekanisk disk (ingen raid etc).
Sämsta tiden var på 2:08 för att den fastnade på "Downloading Online Data" och "Friends list".
Det som tar tid är alla satans Ubisoft online dynga tyvärr.

Medlem

Windows 8 är snabbare än Windows 7 överlag. Sen om det varierar i vissa sammanhang vet jag inte.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Jisses ska man behöva raida ssd´s nu. Vadå är inte en SSD snabb nog?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Raid för större disk. Har nu en hel 700 GB partition istället för massa små partitioner. Kör Steam, Origin och Uplay från den samt Office. Hastigheten påverkas inte nämnvärt eftersom SATA-2 bussarna delar på en kanal på moderkortet.
Jag har Windoes 8 på en egen SSD.

Intressant att Far Cry 3 startar lika fort på mekanisk som SSD. Hade Black Messa på en mekansik disk innan och otroligt sega laddningar vid scenbyten. Nu går det blixtsnabbt.

Skrivet av Stag:

Windows 8 är snabbare än Windows 7 överlag. Sen om det varierar i vissa sammanhang vet jag inte.

Håller fullständigt med. Och jag stör mig inte på Metro. Startar datorn och skriver de första bokstäverna på programmet jag vill starta när Metro laddats klart och sedan är Metro väck. Inga kortkommandon, bara börja skriva direkt, mycket smidigt.


signatur

Det var detta...

Men varför mäter du då tiden och nämner raid om det inte är nån skillnad :p?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar