Luftmans Musik-Kalender: #6

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #6

Dagens Tema:
Red Alert

För att upprepa gårdens fiasko (0 kommentarer på inlägget) så ser jag till att idag göra ett mycket mer kontroversiellt inlägg. Hur kan jag göra ett kontroversiellt inlägg om en grym serie som Red Alert? Scrolla ner och läs själva!

Favoritlåt:

"Soviet March"

- Jag kan redan höra fanboysen rage:a i ilska: "En låt från Red Alert 3!? Det spelet sög ju ! Varför valde du inte Hell March!?"
Jag håller väl med om att RA3 var långt ifrån lika bra som RA2, men jag gillade fortfarande 3:an, tyckte det var ett roligt spel som inte tog sig så seriöst. (Precis som det mesta i C&C-serien)
Den här låten återspeglar spelets stämning otroligt bra, eftersom kampanjen är mer fokuserad kring Sovjet och spelet i sig är väldigt skämtsamt... Precis som den här låten!

Mer bra låtar:

"Hell March 2"

- Trots att det inte är min favoritlåt så kan jag ändå inte undgå att den är riktigt bra! Helvetes Marschen nummer 2 tycker jag också är den bästa av dom tre.

"Shock and Awe"

- En till bra låt från RA3, väldigt fartfylld och nästan smått stressande. (Inser just nu att jag kommer bli hängd för att jag länkar TVÅ stycken låtar från RA3 ... hjälp!)

Kul fakta:

- Om man stoppar vatten i frysen så blir det is. (Sorry, idétorka)

Kika in imorgon så ska jag ta tag i en låt från ett spel jag aldrig spelat, men som är en av mina favoriter ändå. Detta spel har även skapat ett välkänt och gammalt internet-meme...

#blogg

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #6

Trögt med kommentarer :/

1
Skriv svar