Planetside 2 problem och även andra spel men samma problem

Medlem
Planetside 2 problem och även andra spel men samma problem

Hej!
Då ja tryckt på play now i spel klienten så laddar det, och sedan får ja fel meddelandet: planetside2.exe har slutat fungera. Windows söker efter en lösning på problemet. Fast jag startar om spelet så hjälper det inte.
Vad kan jag göra? (detta problem har nångon dykt upp även i andra spel, minns dock inte vilka och dom har börjat fungera pånytt efter en stund)

Tack på förhand:Joel

Medlem

Min kompis har samma problem som dig, han löser det genom att starta om datorn varje gång det händer!

Medlem

Vad har du för hårdvara?

Medlem

Har du uppdaterat drivrutiner och Directx?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Testa att starta om steam (om du har laddat ner spelet genom steam). Annars brukar det fungera att starta om datorn också.

Medlem

I5-2400, Gtx 560ti,och o specifiserat MSImoderkort. Drivrutinerna är uppdaterade, och DirectX likaså

Medlem

ett till problem är att jag inte KAN starta om datorn =P om jag stänger av den så måste jag bära ut den på trappan så den ska starta pånytt. Annars får jag bara ett streck i rutan då windows startas texten skall komma xd

Medlem

Eh.. Okej.

Låter som att du bör städa datorn och kanske skaffa lite bättre kylning till burken.
En ominstallation kanske hade varit bra också..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Något är jävligt fel om det där händer. Dags för en rengöring och omformatering.

Medlem

Datorn är bara ett halvt år gammal men har stått på världens trångaste och dammigaste plats (tack mamma), går omformatering på garanti,månne? Och den har 3 fläktar plus dom två på GPUn och processor fläkten

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Datorn är bara ett halvt år gammal men har stått på världens trångaste och dammigaste plats (tack mamma), går omformatering på garanti,månne? Och den har 3 fläktar plus dom två på GPUn och processor fläkten

Rensa alla fläktar från damm, fast inte med dammsugare helst

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av TontteJooi:

Datorn är bara ett halvt år gammal men har stått på världens trångaste och dammigaste plats (tack mamma), går omformatering på garanti,månne? Och den har 3 fläktar plus dom två på GPUn och processor fläkten

Rensa alla fläktar från damm, fast inte med dammsugare helst

Luft på burk är bra, gärna "för elektronik".
Borde finnas på Biltema eller Clas Ohlson..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

hur är det med tryckluft? har

Skrivet av Mytacism:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av TontteJooi:

Datorn är bara ett halvt år gammal men har stått på världens trångaste och dammigaste plats (tack mamma), går omformatering på garanti,månne? Och den har 3 fläktar plus dom två på GPUn och processor fläkten

Rensa alla fläktar från damm, fast inte med dammsugare helst

Luft på burk är bra, gärna "för elektronik".
Borde finnas på Biltema eller Clas Ohlson..

Hur är det med tryckluft ur kompressor? (har endast tillgång till en kompressor som ger 20 bar och munstycke som skulle blåsa ut hjärnan (i kombination med ovannämnda kompressor) om man satte vid örat)

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

hur är det med tryckluft? har

Skrivet av Mytacism:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av TontteJooi:

Datorn är bara ett halvt år gammal men har stått på världens trångaste och dammigaste plats (tack mamma), går omformatering på garanti,månne? Och den har 3 fläktar plus dom två på GPUn och processor fläkten

Rensa alla fläktar från damm, fast inte med dammsugare helst

Luft på burk är bra, gärna "för elektronik".
Borde finnas på Biltema eller Clas Ohlson..

Hur är det med tryckluft ur kompressor? (har endast tillgång till en kompressor som ger 20 bar och munstycke som skulle blåsa ut hjärnan (i kombination med ovannämnda kompressor) om man satte vid örat)

Var försiktig med sådant tryck bara, låter som något lätt kan gå sönder.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av TontteJooi:

hur är det med tryckluft? har

Skrivet av Mytacism:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av TontteJooi:

Datorn är bara ett halvt år gammal men har stått på världens trångaste och dammigaste plats (tack mamma), går omformatering på garanti,månne? Och den har 3 fläktar plus dom två på GPUn och processor fläkten

Rensa alla fläktar från damm, fast inte med dammsugare helst

Luft på burk är bra, gärna "för elektronik".
Borde finnas på Biltema eller Clas Ohlson..

Hur är det med tryckluft ur kompressor? (har endast tillgång till en kompressor som ger 20 bar och munstycke som skulle blåsa ut hjärnan (i kombination med ovannämnda kompressor) om man satte vid örat)

Var försiktig med sådant tryck bara, låter som något lätt kan gå sönder.

Precis, kan du inte ställa trycket så får du ta det lugnt.. 20bar är rätt mycket
Skulle nog köpa en "dust off" (luft på burk), tror inte en burk kostar mer än 100-lappen.
Dom räcker länge också, städar datorn nån gång in månaden och har haft min burk i snart 2år.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Nästan bättre en att punga ut med 9000 för en ny dator sen

Medlem

Är man lite försiktig när man blåser datorn med kompressor så går det bra... Brukar göra det ibland


signatur

I liek cukkis!

Medlem

Att du måste bära ut den varje gång du ska starta låter verkligen inte bra. Själv så skulle jag inte ens starta datorn om det nu kan vara så att den går för varmt (gör den det så är den nog borta om några veckor). Ta en luft på burk, blås ut försiktigt. Är du mer erfaren, så kan du plocka lösa t.e.x cpu fläkten. Kolla pastan, och sätta tillbaka den och se till att den klickas i så att pastan verkligen ligger och trycker lite lätt mot cpun och fläkten.
Efter det så kan du ladda hem HWmonitor och kolla hur varmt din dator går.

Då de gäller problemet att du inte kan starta spel, så kan en lätt omformatering lösa problemet. Är datorn köpt hel(HP, Acer etc) så borde de finnas en snabb återställnings funktion vid post skärmen. Vad jag har hört så ska inte garantin ryka om du ändrar saker på disken(återställning) utan bara om du faktiskt tar bort den redan färdiginstallerade windows och ersätter den med en annan

Skulle verkligen kolla in i datorn och dina start problem innan du oroar dig om dina spel

Medlem

Okeeeeeejj...här har ju kommit fram allvarliga saker som IT sidan på farsans företag stod handfallna inför :/ datorn är köpt från cdon.com, en Thor Vinger.

Medlem

Öppnade den och skulle tömma damm men det fans inget :/ måste vara fabriksfel på HDDn, eller vad tror ni?

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Öppnade den och skulle tömma damm men det fans inget :/ måste vara fabriksfel på HDDn, eller vad tror ni?

Har du mätt temperaturerna i datorn?
Felande hårddisk tror jag inte, pröva felsöka den (högerklicka C: disken i "den här datorn" -> Tools (Verktyg?) -> Error-Checking (Felsökning?)

Finns det en funktion för att återställa windows kör den om det inte finns eller om det fortf. krånglar efter det, kontakta den som sålde dig datorn.
Ta det lite lugnt med att installera (formatera) om hela datorn då det kan bryta mot garantin.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

ömmmm.....speedfan säger 0 grader på CPUm och 50 på Temp1. Vad står temp 1 för och varför mäter den inte CPU tempen???

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

ömmmm.....speedfan säger 0 grader på CPUm och 50 på Temp1. Vad står temp 1 för och varför mäter den inte CPU tempen???

Dra ner HWmonitor istället. Brukar säga bättre resultad. Om annars så är ditt bios lockad

Medlem

Med tanke på att det är en OEM-maskin tror jag BIOS är ganska låst.

Medlem

Vet vad BIOS är, men OEM? Vad är det? Och jag hittade inget för att kolla HDDn +att den får för sig att leka årsmodell 1992 med tanke på "läsar ljuden". Kan det ha något med saken att göra? Då ja tänker efter så har dessa oljud börjat först på senare tid, dock innan den började krångla vid uppstart:/

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Vet vad BIOS är, men OEM? Vad är det? Och jag hittade inget för att kolla HDDn +att den får för sig att leka årsmodell 1992 med tanke på "läsar ljuden". Kan det ha något med saken att göra? Då ja tänker efter så har dessa oljud börjat först på senare tid, dock innan den började krångla vid uppstart:/

Med OEM menar han att det är en dator som är byggd av ett företag som Dell och HP eller i ditt fall "Thor".

Angående ljuden, nja, ibland när en hårddisk får anstränga sig så låter dom mycket.. pröva och delfragmentera den men viss, låter den mycket hela tiden så kanske den inte mår så bra, tycker dock att det borde märkas via att den är slö, filer som försvinner osv.

Men ring och hör med CDON på måndag, börjar kännas mer och mer som ett garanti ärende.
Risken finns ju att om man börjar gräva i datorn för att byta komponenter eller installerar om Windows så bryter du garantin, vilket kanske inte är det smartaste att göra.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Bryta garantin med ett och ett halvt år kvar är det absolut dummaste man kan göra med en dator för 9k :/ men tack allihopan för hjälpen

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Datorn är bara ett halvt år gammal men har stått på världens trångaste och dammigaste plats (tack mamma), går omformatering på garanti,månne? Och den har 3 fläktar plus dom två på GPUn och processor fläkten

Alltså, vadå "Tack mamma"??? Är det dammigt får du väl städa själv?

Medlem

Alltså jo men det beror på att hon inte har gått med på att byta bort vårt gamla skrivbord som omöjliggör ordentlig luftström :/

1
Skriv svar