Assassin's Creed 3-bugg raderar saves

Robot
Assassin's Creed 3-bugg raderar saves

Ubisoft varnar för en sällsynt bugg som dödar dina framsteg i lönnmördarspelet.

#assassins-creed-3-2, #ubisoft


Medlem
Assassin's Creed 3-bugg raderar saves

"Surt sa räven" om det skulle hända


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv

Bra kvalitetskontroll hos Ubisoft, jag som var nära att köpa spelet igår, får vänta ett tag till tydligen.

Var väl samma sak med Batman: Arkham City (dock ej Ubisofts fel såklart) och ett gäng andra lir?

Hur fungerar Uplay med saves? Det är bekvämt att spara sina saves i molnet, men jag vill samtidigt ha dom på min dator ifall anslutningen inte fungerar etc. Så fungerar det på Steam om jag fattat allt rätt. Brukar även ha för vana att säkerhetskopiera alla mina saves ifall något skiter sig.

Så hur fungerar Uplay med saves? Minns jag rätt i HOMM 5 så kopierades savsen från min dator till deras server vid sync, och om jag nu inte hade internetanslutning kunde jag inte fortsätta spela..

Medlem
Skrivet av Aresz:

Bra kvalitetskontroll hos Ubisoft, jag som var nära att köpa spelet igår, får vänta ett tag till tydligen.

Var väl samma sak med Batman: Arkham City (dock ej Ubisofts fel såklart) och ett gäng andra lir?

Hur fungerar Uplay med saves? Det är bekvämt att spara sina saves i molnet, men jag vill samtidigt ha dom på min dator ifall anslutningen inte fungerar etc. Så fungerar det på Steam om jag fattat allt rätt. Brukar även ha för vana att säkerhetskopiera alla mina saves ifall något skiter sig.

Så hur fungerar Uplay med saves? Minns jag rätt i HOMM 5 så kopierades savsen från min dator till deras server vid sync, och om jag nu inte hade internetanslutning kunde jag inte fortsätta spela..

Jag tror inte andra utvecklare hade gjort saken bättre. Otur kallas det

Inaktiv
Skrivet av zobino:

Jag tror inte andra utvecklare hade gjort saken bättre. Otur kallas det

Otur?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121117/assassins-creed-ii...

Medlem

Jag har min uplay på offline läge för far cry 3 och saves och dylikt fungerar galant. Har det inte via steam dock

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av zobino:

Jag tror inte andra utvecklare hade gjort saken bättre. Otur kallas det

Otur?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121117/assassins-creed-ii...

"Jag är inte en dålig utvecklare, jag har bara otur när jag programmerar."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är en bugg i C++ som kommer åtgärdas med en patch, nästa måndag.

Medlem

Hade jag råkat ut för något sådant i ett spel jag lagt ner många timmar på så hade jag nog gått i taket. Så vad får de som drabbas för form av ersättning Ubisoft? Just det ja, glömde ju att det bara gäller utgivare.

Jag tror att merparten av alla buggar är för att de släpper spelen för tidigt, förr hade något sådant varit otänkbart. Idag, tack vare Internet, är det mer en regel än ett undantag.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hade jag råkat ut för något sådant i ett spel jag lagt ner många timmar på så hade jag nog gått i taket. Så vad får de som drabbas för form av ersättning Ubisoft? Just det ja, glömde ju att det bara gäller utgivare.

Jag tror att merparten av alla buggar är för att de släpper spelen för tidigt, förr hade något sådant varit otänkbart. Idag, tack vare Internet, är det mer en regel än ett undantag.

Nåja. Man kan köra QA i evigheter men likväl ha buggar som slipper igenom.
Tråkig bugg om det skulle drabba en, men knappast värt en predikan på hur hemska spel, dess utvecklare samt utgivare är när det kommer till buggar i min mening.
Hade varit en helt annan sak om de inte givit blanka fan i det. Tycker ändå damage control verkar ha varit på G.

Tycker ändå att det är smått löjligt. Hur menar ni som gnäller på buggar att man skulle hittat just den här INNAN.

testar man 1000 olika saker så kan man väll ändå missa en fjantsak som att man råkar ladda sin save SAMTIDIGT som ett dlc laddas ner, hur ofta tror ni det kommer hända?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av PcGamer:

Hade jag råkat ut för något sådant i ett spel jag lagt ner många timmar på så hade jag nog gått i taket. Så vad får de som drabbas för form av ersättning Ubisoft? Just det ja, glömde ju att det bara gäller utgivare.

Jag tror att merparten av alla buggar är för att de släpper spelen för tidigt, förr hade något sådant varit otänkbart. Idag, tack vare Internet, är det mer en regel än ett undantag.

Nåja. Man kan köra QA i evigheter men likväl ha buggar som slipper igenom.
Tråkig bugg om det skulle drabba en, men knappast värt en predikan på hur hemska spel, dess utvecklare samt utgivare är när det kommer till buggar i min mening.
Hade varit en helt annan sak om de inte givit blanka fan i det. Tycker ändå damage control verkar ha varit på G.

Är rätt så säker på att de "tummat" på QA den senaste tiden eftersom detta ändå kan fixas tack vare Internet. Hade de släppt en sådan här produkt innan Internet så hade det nog blivit en hel del som hört av sig om att få tillbaks sina pengar. Min poäng är att förr kunde man inte göra så här, idag kan man släppa en produkt som är full med buggar och ingen verkar bry sig.

Jag är fullt medveten om att det är svårt att fixa alla buggar men den här typen av buggar borde de ha kollat extra noga efter.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker ändå att det är smått löjligt. Hur menar ni som gnäller på buggar att man skulle hittat just den här INNAN.

testar man 1000 olika saker så kan man väll ändå missa en fjantsak som att man råkar ladda sin save SAMTIDIGT som ett dlc laddas ner, hur ofta tror ni det kommer hända?

Det har ju tydligen hänt en gång, finns inget som säger att det inte hade skett igen om de inte fixat detta.
Hur hade ni själva reagerat om ett spel som ni lagt ner många timmar på helt plötsligt rensade era sparade filer? Hade ni då sagt samma sak?

Medlem

Har hänt mig ett par gånger, och det är det värsta som kan hända, speciellt om man spelar ett öppet spel som Assassins Creed. Det handlar om allt du gör vid sidan om. Du måste spela om, och du orkar helt enkelt inte, och om du väljer att bara satsa på storyn för att komma ifatt, så är din gubbe skit fattig än vad han var innan. :(:

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av zobino:

Jag tror inte andra utvecklare hade gjort saken bättre. Otur kallas det

Otur?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121117/assassins-creed-ii...

"Jag är inte en dålig utvecklare, jag har bara otur när jag programmerar."

Jag hoppas verkligen att du förstår vad jag menar innan du slänger ut din visa ord. Med att dom har "otur" menar jag att det är ett problem som mest troligt ALDRIG skulle hittats under testning, spelar ingen roll vilken utvecklare. Bugs som då kommer fram då fler personer får testa spelet. Otur för Ubisoft att det hände igen.

Medlem
Skrivet av zobino:

Jag hoppas verkligen att du förstår vad jag menar innan du slänger ut din visa ord. Med att dom har "otur" menar jag att det är ett problem som mest troligt ALDRIG skulle hittats under testning, spelar ingen roll vilken utvecklare. Bugs som då kommer fram då fler personer får testa spelet. Otur för Ubisoft att det hände igen.

Det finns ingen anledning till att hetsa upp sig. Det kanske inte framgick så tydligt, men det var med glimten i ögat som jag refererade till det skämtsamma uttrycket "Jag är inte dum, jag har otur när jag tänker.".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Måtte buggar som dessa vara utdöda inom 10 år...

Medlem

Uppenbart att de som gnäller inte förstår hur spel/programutveckling går till...

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Uppenbart att de som gnäller inte förstår hur spel/programutveckling går till...

Du menar att släppa produkter som behöver patchas dag ett eller varför inte ta Microsoft som tagit "genvägar" som lett till att deras produkter har haft s.k buffer overflow (något som kan orsaka allvarliga exploits).

Och tydligen kan man inte ladda in saves från nån annan då save gamesen är knytna till ditt ubi account.Då får man damaged files svar istället vilket SUGER HÄSTBALLE

installera om mitt efter en korrupt save fil och har testat flera från nätet men dom passar inte till mitt account ...fan :evil:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Och tydligen kan man inte ladda in saves från nån annan då save gamesen är knytna till ditt ubi account.Då får man damaged files svar istället vilket SUGER HÄSTBALLE

installera om mitt efter en korrupt save fil och har testat flera från nätet men dom passar inte till mitt account ...fan :evil:

DRM i ett nötskal, tyvärr.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ichabod:

Uppenbart att de som gnäller inte förstår hur spel/programutveckling går till...

Du menar att släppa produkter som behöver patchas dag ett eller varför inte ta Microsoft som tagit "genvägar" som lett till att deras produkter har haft s.k buffer overflow (något som kan orsaka allvarliga exploits).

När det gäller dag 1 patchar så är det tråkigt, men beror oftast på att utvecklaren helt enkelt inte får tiden som krävs från publishern för att fixa det innan. Sen dyker det oftast upp en del buggar när MS/Sony gör sina kontroller. Men i och med att det tar tid att få godkännande från MS/Sony så väljer många att ta de problemen och fixa med en dag 1 patch.

Däremot så tror folk att utvecklare automatiskt kan hitta orsaken till vissa buggar. Det finns buggar som inte bara beror på en sak, så det kan vara svårt att hitta rätt orsak, då det kräver att en kedja av händelser utförs i rätt ordning. Men visst bör man ha lite safetycheckar så att t ex något så viktigt som en savefil inte kan bli korrupt.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

När det gäller dag 1 patchar så är det tråkigt, men beror oftast på att utvecklaren helt enkelt inte får tiden som krävs från publishern för att fixa det innan. Sen dyker det oftast upp en del buggar när MS/Sony gör sina kontroller. Men i och med att det tar tid att få godkännande från MS/Sony så väljer många att ta de problemen och fixa med en dag 1 patch.

Däremot så tror folk att utvecklare automatiskt kan hitta orsaken till vissa buggar. Det finns buggar som inte bara beror på en sak, så det kan vara svårt att hitta rätt orsak, då det kräver att en kedja av händelser utförs i rätt ordning. Men visst bör man ha lite safetycheckar så att t ex något så viktigt som en savefil inte kan bli korrupt.

Ja och det är det jag menar, utgivarna är oftast bra ute efter att tjäna snabba pengar, de bryr sig knappast om själva spelen. Utgivarna vet oftast inte varför spel säljer, de vet bara att de gör det. Därav har vi alla de enorma framgångar som Kickstarter rönt den senaste tiden, dessa vet utan tvekan vad som gör spel bra och vad som gör de mindre bra. De behöver inte sälja en idé till någon som bara ser gröna symoboler, de har redan etablerat ett stort förtroende under alla år som de gjort spel.

Idag är det okej att släppa ett buggigt spel, förr var det en dödssynd. Jag vet att buggar kan ställa till ett helvete för har man programmerat via de genvägar jag nämnde tidigare kan man ha skapat ännu mer buggar än de man fixat. Jag tycker bara det är rätt så kul att idag är det okej att släppa "halvfärdiga" produkter när det för bara några år sedan inte var det. Falcon 4 sågades totalt tack vare alla de buggar som spelet hade vid lansering för att senare bli klassat som ett av de bästa inom sin genrer. Elite 3 var fullt med buggar och detta påverkade utan tvekan försäljningen.

Vad jag menar är att utgivare idag inte lägger ner lika mycket tid på att testa sina produkter eftersom de vet att detta kan återgärdas ganska lätt. Dock finns det inga garantier att så kommer ske, således bör man ha rätten att få återlämna sitt spel om de inte kan uppfylla vad de lovat.

1
Skriv svar