Molyneux visar upp Project Godus

Robot
Molyneux visar upp Project Godus

Massa snack om Peter Molyneuxs gudaspel och en naggande god videosekvens.

#curiosity, #22-cans, #project-godus-2


Medlem
Molyneux visar upp Project Godus

Ytterligare ett skitspel från spelvärldens mest överskattade person

Inaktiv

Molyneux har gjort bra spel. Man ska bara ta hans upphetsade sätt att beskriva sina spel med en nypa salt.
Ser fram emot att få testa spelet.

Medlem

Det är trevligt att han iallafall försöker

Medlem
Skrivet av fujim:

Ytterligare ett skitspel från spelvärldens mest överskattade person

Ja, för han var ju inte med och gjorde Dungeon Keeper, Black & White, Syndicate, Populus eller Theme Park. Vilka skitspel.

Medlem

Jag har ju iaf alltid velat ha ett nytt bra Populous II...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av fujim:

Ytterligare ett skitspel från spelvärldens mest överskattade person

Och du har spelat det antar jag, eller?;)

OT:
Har följt utvecklingen av Godus sedan de lade upp den på Kickstarter och jag fick nys om den. Tycker det verkar väldigt lovande och den här gången märks det att Peter i alla fall försöker hålla på alla löften även om man kan se hur gärna han vill kunna ha med fler saker.

Jag är knappast en person som inte blivit besviken på de spel som Peter gjort den senaste tiden men det beror på att jag vet vad denna man klara av att göra för spel bara han får möjligheten. Även om Milo var "fejk" så kunde man tydligt se Peters vision, problemet är bara att Peters fantasi ofta är långt före vad som faktiskt går att göra. Han är utan tvekan en visionär och jag tror spelindustrin varit väldigt tråkig utan alla dessa individer.

Medlem

Black & White var ju iofs ett skitspel.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Kan han bara snälla sluta snacka så mkt skit och hypa allt. Blir bara skit ändå. Pensionera sig kanske?!?

Nej, lite mer får de faktiskt anstränga sig om de vill ha mina pengar. 450.000 pund är många sköna miljoner för att finansiera luftslott.

De sitter i en halvsjaskig kontorslokal med dammråttor och pratar strunt och visar något som ser ut som en medioker powerpoint presentation. "Proof of concept" kallade han visst det.

Sorry för denna negativa kommentar, men det känns som om det har blivit inflation i alla dessa Kickstarter-projekt. De behöver miljoner men anstränger sig alldeles för lite för att övertyga potentiella finansiärer.

Peter kunde ju ha gått till Drakarna på TV, riskkapitalister och försökt att pitcha en sådan halvhjärtad idé.

Dags för julmust nu och slut på gnället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nej, lite mer får de faktiskt anstränga sig om de vill ha mina pengar. 450.000 pund är många sköna miljoner för att finansiera luftslott.

De sitter i en halvsjaskig kontorslokal med dammråttor och pratar strunt och visar något som ser ut som en medioker powerpoint presentation. "Proof of concept" kallade han visst det.

Sorry för denna negativa kommentar, men det känns som om det har blivit inflation i alla dessa Kickstarter-projekt. De behöver miljoner men anstränger sig alldeles för lite för att övertyga potentiella finansiärer.

Peter kunde ju ha gått till Drakarna på TV, riskkapitalister och försökt att pitcha en sådan halvhjärtad idé.

Dags för julmust nu och slut på gnället.

Som jag förstått det har de haft fullt upp med ett annat spel som haft en del strul sedan lanseringen. Själv bryr jag mig föga om hur deras kontor ser ut, det enda som är väsentligt för mig är slutprodukten. Många verkar tro att Peter är hur rik som helst bara för att han är en utvecklare som har ett eget team. De som är rika inom industrin är utgivarna, få utvecklare blir rika på att göra spel, många kämpar för att klara av dagen.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av fujim:

Ytterligare ett skitspel från spelvärldens mest överskattade person

Ja, för han var ju inte med och gjorde Dungeon Keeper, Black & White, Syndicate, Populus eller Theme Park. Vilka skitspel.

"oooh snap o.O!" :). Behöver nog inte säga mer.

Medlem

Vem han än är så får han väldigt många artiklar skivna om sig iallafall.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Black & White var ju iofs ett skitspel.

http://www.metacritic.com/game/pc/black-white

http://www.fz.se/artiklar/recension/20010424/black-white
http://www.fz.se/artiklar/recension/20051014/black-white-2

http://www.ign.com/games/big-metal-box-2/pc-3897

ELF
Medlem
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av fujim:

Ytterligare ett skitspel från spelvärldens mest överskattade person

Ja, för han var ju inte med och gjorde Dungeon Keeper, Black & White, Syndicate, Populus eller Theme Park. Vilka skitspel.

Tydligen många som tycker lika dant. För du har fått ett par tummar upp :b


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Lavalampa hade dom! Smak och stil verkar dom ju ha iaf! Hade jag haft pengar hade jag lätt skjutit in. Stötta Peter, älskar du inte honom iaf lite har du fel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vill passa på och tipsa på om att Molyneux kommer att hälsa på yogscast ikväll! Här är länken: http://www.twitch.tv/yogscast
Tänkte det skulle vara passande just här när Molyneux och hans spel är aktuellt här!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Har faktiskt inte gillat de flesta spel som han varit involverad i, men det är ju mer en smaksak än något annat. håller fullständigt med om att man ska se honom som smått excentrisk när han är på tapeten i artiklar eller filmklipp dock

Medlem

Molyneux verkar vara en riktig mysfarbror!
Hur kan man inte vilja stödja hans spel?


signatur

STEFFE?!?

Medlem

Kan rekommendera Yogcasts Live sändning med Peter som Prodot nämnde ovan. Se den så kanske ni förstår varför han än idag har ett förtroende hos många trots alla brutna löften.

Yogscast Christmas! - Lewis, Simon & Peter Molyneux

1
Skriv svar