Massive: "Det fanns hjärta i World in Conflict"

Robot
Massive: "Det fanns hjärta i World in Conflict"

Massive Entertainments audio director har jobbat tretton år på studion med allt från World in Conflict till högaktuella Far Cry 3. Han beskriver alla projekt som intressanta och utvecklande – men minns de allra första med särskild värme.

#massive-entertainment, #world-in-conflict, #ubisoft


Inaktiv
Massive: "Det fanns hjärta i World in Conflict"

Moooar RTS please.

Fastnade aldrig helt för World in Conflict men insåg ändå att man kunde ha haft förbannat kul med det.

Vore så underbart kul med ett nytt stort RTS!

Mer i stil med Warhammer, Company Of Heroes, och Supreme Commander (eller TA såklart).

Medlem

Vänta lite jag känner igen det namnet...

Composed by Ola Strandh

...och honom satte dem på att göra ljudet på någon själlös medioker trams shooter. Suck, jag hatar den här industrin ibland så jävla mycket. Snacka om wasted talent.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=VxksCBwAojo

http://www.youtube.com/watch?v=FPjXwB9EHYE

Samma snubbe, annat spel

hade gärna sett en uppföljare till Ground Control

Medlem

Vill gärna se en stor uppföljare till WiC, väldigt underhållande spel.

Medlem

Kul att se lite om Massive igen, varit så tyst ett tag.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Hoppas verkligen att Ubisoft använder Massives talang. Än så länge känns det som de mest gör saker i bakgrunden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Friberg:

Hoppas verkligen att Ubisoft använder Massives talang. Än så länge känns det som de mest gör saker i bakgrunden.

Om du läser den första artikeln, med chefen Polfeldt, så berättar han att de har tre andra hemliga projekt i görningen.


signatur
Medlem

Oh och jag minns den där videosekvensen när armhåret reste sig och man bara satt och gapade:

http://www.youtube.com/watch?v=WOK7r1pa74M

Medlem

Hjärta fanns det sannerligen! Det är ett fruktansvärt mäktigt spel enligt mig. Redan under tidigt Alpha(min farbror var med och utvecklade spelet så jag fick ta del av alphan) var det sjukt underhållande, och visuellt hur grymt som helst.

Medlem

Tyckte World in Conflict var riktigt bra, tyvärr föll det för mig på att singleplay delen var så jäkla uppstyltad och skulle hålla en i handen genom hela spelet.

Medlem
Skrivet av indigun:

Samma snubbe, annat spel

hade gärna sett en uppföljare till Ground Control

Det finns ju 2 släpp till Ground control 1,2
sedan mycket addons som det hette på den tiden.
Nya kampanjer osv.

Sanslöst bra spel, kommer håg när man spelade å nackhåren reste sig. otrolig grafik och känsla.
zooma in å se soldaterna springa bredvid haubitzar, ser gräset vaja i vinden.

Eller zooma ut mycket rakt ovanför en haubitz, å höra hur laddningarna viner förbi.

ohh. måste spela det igen.

Medlem

tittar man på hans favorit spel så förstår man ju verkligen att denna snubben jobbar på helt fel företag jag menar en snubbe som denna utan intresse för multiplayer..... skrämmande.

Medlem

Jag hade turen att få vara med och kvallitets testa både PC versionen och xbox versionen (som tyvärr aldrig släpptes). Så man fick spela det spelet mycket, om och om igen å testa saker hit och dit, undersöka och untvärdera allt å inget, riktigt kul.
Jag gillar WiC, riktigt kul spel.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

tittar man på hans favorit spel så förstår man ju verkligen att denna snubben jobbar på helt fel företag jag menar en snubbe som denna utan intresse för multiplayer..... skrämmande.

Hur vet du att han inte är intresserad av multiplayer?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Friberg:

Hoppas verkligen att Ubisoft använder Massives talang. Än så länge känns det som de mest gör saker i bakgrunden.

Om du läser den första artikeln, med chefen Polfeldt, så berättar han att de har tre andra hemliga projekt i görningen.

Det blir:
World In Conflict Online, Ground Control Online och Farcry 3 Online

Nej det blir säkert riktigt intressanta artiklar - jag har förtroende för Massive!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vänta lite jag känner igen det namnet...

https://www.youtube.com/embed/sSyeeWUhBFY

Composed by Ola Strandh

...och honom satte dem på att göra ljudet på någon själlös medioker trams shooter. Suck, jag hatar den här industrin ibland så jävla mycket. Snacka om wasted talent.

Mad bro?

Jag tyckte "WIC" var alldeles för lätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ljudet i WiC är otroligt bra, men det är också allt annat i WiC.

Världen behöver WiC 2.

WiC är ett av de bästa spelen någonsin.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tyckte "WIC" var alldeles för lätt.

I multiplayer eller singleplayer?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hoppas på WiC2

Skrivet av Ankh:
Skrivet av walter_iego:

Jag tyckte "WIC" var alldeles för lätt.

I multiplayer eller singleplayer?

SP...

Jag gav upp efter ca. 6-7 timmar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av PsyX:

WiC är ett av de bästa spelen någonsin.

Quoted for truth.

Medlem

Men varför gick jag in på denna nyhet för då :(.

Blev man ju grymt sugen på att slösa bort fler timmar i WiC :D!

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av FuzioN:

tittar man på hans favorit spel så förstår man ju verkligen att denna snubben jobbar på helt fel företag jag menar en snubbe som denna utan intresse för multiplayer..... skrämmande.

Hur vet du att han inte är intresserad av multiplayer?

Nästan alla multiplayer spel dom har gjort har varit ett skämt.
en vettig gamer hade sagt något i stil med multiplayer; counter-strike/dota/quake osv osv och sedan sagt några singelplayer titlar, men han säger endast singelplayer spel mer eller mindre.

Missförstå mig inte han är säkert skitbra på sitt jobb det han gör, men denna personen ska inte sitta bakom spel som gör multiplayer spel eller har multiplayer spel.

Och det är ju faktist inte så konstigt att nästan alla multiplayer concept massive har gjort har floppat, om man har en sådan här nisse i spetsen inte sant?

Detta är inget påhopp eller skitsnack osv det är mer fakta alla massives multiplayer spel har varit skräp inget har ens varit i närheten av bli esport eller längre drivande faktor av långlivat spel med bra multiplayer.

ett bra spel idag har en bra multiplayer, det behöver inte bli esport dock,men det ska vara ett vettig drivande mp del.

Vilket dom har misslyckats med något brutalt, och deras fokus är på multiplayer delen oftast.
och sitter han och bestämmer mulitplayer delen? så kan man ju förstå varför dom är så usla

Sen kanske han blir dragen åt andra håll av andra vem vet.

Men säg inte deras MP delar är bra för det är dom verkligen inte, under all kritik.

Medlem

World in Conflict. Ett riktigt riktigt kul spel. Vi vill verkligen se WiC 2. Skulle gärna funda det spelet redan nu.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av FuzioN:

tittar man på hans favorit spel så förstår man ju verkligen att denna snubben jobbar på helt fel företag jag menar en snubbe som denna utan intresse för multiplayer..... skrämmande.

Hur vet du att han inte är intresserad av multiplayer?

Nästan alla multiplayer spel dom har gjort har varit ett skämt.
en vettig gamer hade sagt något i stil med multiplayer; counter-strike/dota/quake osv osv och sedan sagt några singelplayer titlar, men han säger endast singelplayer spel mer eller mindre.

Missförstå mig inte han är säkert skitbra på sitt jobb det han gör, men denna personen ska inte sitta bakom spel som gör multiplayer spel eller har multiplayer spel.

Och det är ju faktist inte så konstigt att nästan alla multiplayer concept massive har gjort har floppat, om man har en sådan här nisse i spetsen inte sant?

Detta är inget påhopp eller skitsnack osv det är mer fakta alla massives multiplayer spel har varit skräp inget har ens varit i närheten av bli esport eller längre drivande faktor av långlivat spel med bra multiplayer.

ett bra spel idag har en bra multiplayer, det behöver inte bli esport dock,men det ska vara ett vettig drivande mp del.

Vilket dom har misslyckats med något brutalt, och deras fokus är på multiplayer delen oftast.
och sitter han och bestämmer mulitplayer delen? så kan man ju förstå varför dom är så usla

Sen kanske han blir dragen åt andra håll av andra vem vet.

Men säg inte deras MP delar är bra för det är dom verkligen inte, under all kritik.

Jaså? Jag tycker Groundcontrol och World in Conflict har otroligt bra/rolig multiplayer.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av walter_iego:

Jag tyckte "WIC" var alldeles för lätt.

I multiplayer eller singleplayer?

SP...

Jag gav upp efter ca. 6-7 timmar.

Ahh men det är spelets multiplayer del som brilljerar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av FuzioN:

tittar man på hans favorit spel så förstår man ju verkligen att denna snubben jobbar på helt fel företag jag menar en snubbe som denna utan intresse för multiplayer..... skrämmande.

Hur vet du att han inte är intresserad av multiplayer?

Nästan alla multiplayer spel dom har gjort har varit ett skämt.
en vettig gamer hade sagt något i stil med multiplayer; counter-strike/dota/quake osv osv och sedan sagt några singelplayer titlar, men han säger endast singelplayer spel mer eller mindre.

Missförstå mig inte han är säkert skitbra på sitt jobb det han gör, men denna personen ska inte sitta bakom spel som gör multiplayer spel eller har multiplayer spel.

Och det är ju faktist inte så konstigt att nästan alla multiplayer concept massive har gjort har floppat, om man har en sådan här nisse i spetsen inte sant?

Detta är inget påhopp eller skitsnack osv det är mer fakta alla massives multiplayer spel har varit skräp inget har ens varit i närheten av bli esport eller längre drivande faktor av långlivat spel med bra multiplayer.

ett bra spel idag har en bra multiplayer, det behöver inte bli esport dock,men det ska vara ett vettig drivande mp del.

Vilket dom har misslyckats med något brutalt, och deras fokus är på multiplayer delen oftast.
och sitter han och bestämmer mulitplayer delen? så kan man ju förstå varför dom är så usla

Sen kanske han blir dragen åt andra håll av andra vem vet.

Men säg inte deras MP delar är bra för det är dom verkligen inte, under all kritik.

Jaså? Jag tycker Groundcontrol och World in Conflict har otroligt bra/rolig multiplayer.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av walter_iego:

Jag tyckte "WIC" var alldeles för lätt.

I multiplayer eller singleplayer?

SP...

Jag gav upp efter ca. 6-7 timmar.

Ahh men det är spelets multiplayer del som brilljerar!

Quoted for right on the money

Medlem
Skrivet av FuzioN:

en vettig gamer hade sagt något i stil med multiplayer; counter-strike/dota/quake osv osv och sedan sagt några singelplayer titlar, men han säger endast singelplayer spel mer eller mindre.

Missförstå mig inte han är säkert skitbra på sitt jobb det han gör, men denna personen ska inte sitta bakom spel som gör multiplayer spel eller har multiplayer spel.

Jag förstår vad du menar... tror jag. Men jag håller nog inte med dig
Av två anledningar:

1. Han jobbar som Audio director. Om han behärskar sitt yrke (vilket jag inte tvekar en sekund på att han gör) så är det inget snack om att han kan leverera, oavsett typ av spel. Om det är single- eller multiplayer-spel har ingen som helst betydelse. Varför skulle det spela någon roll?

2. Jag anser att det inte har någon som helst betydelse vilka tre spel han har som sina toppfavoriter. Själv är jag stort fan av mp och har spenderat klart fler speltimmar på mp jämfört med sp senaste två åren. Ändå har jag enbart singelplayer-spel på min egna topp 3-lista, t ex Dark Souls, Civ 5... ahh Det finns givetvis flera störtsköna mp-spel (senaste är Planetside 2 som jag kör dagligen, grymt skoj) men inget av dem har än så länge lyckats rubba mina toppfavoriter. Samtidigt vet jag att min topplista inte gör mig till en mindre vettig mp-spelare på något som helst sätt, och av den anledningen tycker jag att hans topplista inte heller spelar någon roll.

Det här handlar förstås bara om tycke och smak, och det här är bara vad jag tycker

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av FuzioN:

en vettig gamer hade sagt något i stil med multiplayer; counter-strike/dota/quake osv osv och sedan sagt några singelplayer titlar, men han säger endast singelplayer spel mer eller mindre.

Missförstå mig inte han är säkert skitbra på sitt jobb det han gör, men denna personen ska inte sitta bakom spel som gör multiplayer spel eller har multiplayer spel.

Jag förstår vad du menar... tror jag. Men jag håller nog inte med dig
Av två anledningar:

1. Han jobbar som Audio director. Om han behärskar sitt yrke (vilket jag inte tvekar en sekund på att han gör) så är det inget snack om att han kan leverera, oavsett typ av spel. Om det är single- eller multiplayer-spel har ingen som helst betydelse. Varför skulle det spela någon roll?

2. Jag anser att det inte har någon som helst betydelse vilka tre spel han har som sina toppfavoriter. Själv är jag stort fan av mp och har spenderat klart fler speltimmar på mp jämfört med sp senaste två åren. Ändå har jag enbart singelplayer-spel på min egna topp 3-lista, t ex Dark Souls, Civ 5... ahh Det finns givetvis flera störtsköna mp-spel (senaste är Planetside 2 som jag kör dagligen, grymt skoj) men inget av dem har än så länge lyckats rubba mina toppfavoriter. Samtidigt vet jag att min topplista inte gör mig till en mindre vettig mp-spelare på något som helst sätt, och av den anledningen tycker jag att hans topplista inte heller spelar någon roll.

Det här handlar förstås bara om tycke och smak, och det här är bara vad jag tycker

Ljuden är bra helt klart vad jag menar är att multiplayer spelen har ej levererat, dom är sjukt bra på sp delen.
dom hade behövt anlita någon som är "duktigt" på spela spel att hjälpa till.

Planetside 2 är sjukt roligt och bra MP spel plus att det ej är competetive heller för den delen.

Vad jag menade vart är att massive brukar göra allt i multiplayer delen för ubisoft, och floppar jämnt vad det beror på vet jag icke.

Men något är galet fel iaf, då dom drar in för mycket SP i multiplayer och det fungerar nästan aldrig i multiplayer spel om du vill ha en förnyad och balanserad upplevelse.

Dom har dock get map editor vilket gör FC3 i rätt riktining, nu fattas bara mod:ing tools

1
Skriv svar