Hur kan jag få en dator att krasha?

Medlem
Hur kan jag få en dator att krasha?

Hejsan!
Har en gammal laptop som jag tänkt krasha på nåt sätt, men vet inte hur jag ska göra... vet att detta är något man inte hör varje dag, men om ni vet nåt bra virus eller nåt som infekterar datorn ordentligt och förstör den, skriv då här och hur man använder den!
PS: Laptopen använder windws vista

Medlem

Släpp den från en hög höjd, typ från en bro. Ca 20-40 meter fall borde ge en ordentlig krasch.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Ta den till en metallindustri och släng in den i en 1000tons hydraulpress eller in i en kantpress... alltid kul att förstöra elektronik på det sättet.

Lägg den under stolsdynan hos din svärmor


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Lägg en fet magnet i närheten av hårddisken. Det brukar göra susen inte för att jag själv har testat det men jag har hört att magneter är bra på att sabba hårddiskar.

Medlem

Se om någon du känner har jägar/vapenlicens XD
Sköt sönder några gamla datorer/laptops med Mossberg500, M14, 338'a och 22'a. Var ganska roande. Inte lika roligt när man skulle städa upp efteråt =P

Glöm inte att ta ur batteriet om du tror det kan gå sönder och börja läcka batterisyra även om du inte skjuter sönder datorn :3

Medlem

Ja, ta ur batteriet.

Sen är det bara att svänga förbi här så ställer vi den mot cinderblocken och gör 0.5-tumms-hål i den.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Haha, tack för alla förslagen, men jag vill förstöra den från insidan med hjälp av nåt virus eller nåt sånt

Medlem
Skrivet av jimsam100234:

Haha, tack för alla förslagen, men jag vill förstöra den från insidan med hjälp av nåt virus eller nåt sånt

Problemet är väl att folk normalt sett inte samlar på virus om man inte själv skapar dem eller gör skydd mot dem. Ett virus som rent av kan skada hårdvaran har svårt att tro folk ens vill ha på ens dator. De virus du lär kunna få är sådana som gör fel på mjukvaran, men då kan du ju lika gärna bara formatera hårddisken eller dra en stark magnet eller nått.

Är det ett hårdvarufel du vill ha så är det ju inte ett virus du ska ha.
Om du vill att den ska gå sönder så kan du ju alltid skruva upp den och koppla bort fläkten så den överhettas.

Om du förklarar rent konkret vad du vill uppnå så kanske du kan få förslag som du kan ha användning för.
Alla här uppfattar det som att du bara vill göra av dig med en gamla dator på ett roligt sätt dvs. förstöra den istället för att sälja eller återvinna.

Du vill alltså förstöra datorn rent fysiskt med hjälp av mjukvara. Även om du faktiskt försöker överhetta datorn som jag tänkte på så kommer automatiska skydd (I Bios etc) att sparka igång för att datorn inte ska gå sönder.

Medlem

Vad jag vill uppnå är att datorn inte ska bli användbar, kanske nåt som förstör hårdisken eller nåt ännu värre

Medlem

vet inte om det kan förstöra datorn men iaf, öppna ett text dokument och skriv:

Start hej.bat
hej.bat

spara som hej.bat och starta den

Medlem

Om du bara vill att man inte skall kunna plocka ur information från den, så finns det program som kan radera/göra data oläslig.

Men om du är ute efter att göra datorn ubrukbar... jag ser inte poängen med det, i alla fall om du inte kan tänka dig att göra den obrukbar rent fysiskt. Vad är poängen med att "sabba" den innifrån? Varför skall det inte synas att den är obrukbar? Nu vill jag inte anklaga dig för något, men rent spontant känns det som att det är något fuffens på gång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Prova KillDIsk om du vill rensa hårddisken:

http://how-to-erase-hard-drive.com/

Medlem

Jag uppfattar det som att du har separerat från en tjej, å tjejen ska ta datorn, men du vill inte att hon ska kunna utnyttja den. Så du vill kunna krascha datorn som hämnd och sen ska inte hon kunna bevisa att det var just ditt fel... Jag får den känslan i alla fall

Medlem

Du kommer nog inte kunna få ett bra svar om vi inte får veta exakt varför du vill göra din dator obrukbar :3

Ta bort lite filer i windows mappen så kommer en novis få problem iaf när windows vägrar starta


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Zane86:

Jag uppfattar det som att du har separerat från en tjej, å tjejen ska ta datorn, men du vill inte att hon ska kunna utnyttja den. Så du vill kunna krascha datorn som hämnd och sen ska inte hon kunna bevisa att det var just ditt fel... Jag får den känslan i alla fall

Jag tor det är mer "Mammaaaaa, jag vill ha ny dator!!!"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Enklast är väl att radera filer i windows-katalogen, men han snackar ju om att "förstöra"; jag har svårt att tro att man kan förstöra hårdvara med mjukvara.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Att ändra i bios på fel sett kan vara effektivt.

http://blog.superuser.com/2011/04/29/how-to-mess-up-your-pc/


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men är det sådana fel vi söker så kan du ju ändra timingen på RAM-minnena och köra ett par dagar. Efter att ett ofrivilligt "Tuneup-program" gjorde det på min dator förut körde jag sönder hårddisken på nolltid.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Du kommer nog inte kunna få ett bra svar om vi inte får veta exakt varför du vill göra din dator obrukbar :3

Okej, antar att ni alla undrar varför jag vill ta sönder den innefrån och inte utifrån...
Jag vill bara ha nåt kul och göra, sen när den väl är paj på insidan så kommer jag ha kul med den med några verktyg etc.

phi
Medlem

"Hej, jag önskar mig en ny laptop av tomten men mamma och pappa säger att jag inte kommer att få en ny eftersom att jag redan har en som fungerar. Hur tar jag sönder den utan att det syns?"

Medlem
Skrivet av phi:

"Hej, jag önskar mig en ny laptop av tomten men mamma och pappa säger att jag inte kommer att få en ny eftersom att jag redan har en som fungerar. Hur tar jag sönder den utan att det syns?"

Ni är ta migfan hopplösa -.-
Problem med att jag ville testa sabba den från insidan?
Sen varför skulle jag vilja ha en jävla laptop när jag har en bra stationär dator?

phi
Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av phi:

"Hej, jag önskar mig en ny laptop av tomten men mamma och pappa säger att jag inte kommer att få en ny eftersom att jag redan har en som fungerar. Hur tar jag sönder den utan att det syns?"

Ni är ta migfan hopplösa -.-
Problem med att jag ville testa sabba den från insidan?
Sen varför skulle jag vilja ha en jävla laptop när jag har en bra stationär dator?

Inga problem alls. Det är bara väldigt märkligt att vilja ha sönder en laptop utan att orsaka fysisk skada på den så därför drar vi såna slutsatser.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av phi:

"Hej, jag önskar mig en ny laptop av tomten men mamma och pappa säger att jag inte kommer att få en ny eftersom att jag redan har en som fungerar. Hur tar jag sönder den utan att det syns?"

Ni är ta migfan hopplösa -.-
Problem med att jag ville testa sabba den från insidan?
Sen varför skulle jag vilja ha en jävla laptop när jag har en bra stationär dator?

Inga problem alls. Det är bara väldigt märkligt att vilja ha sönder en laptop utan att orsaka fysisk skada på den så därför drar vi såna slutsatser.

Jag ville pröva nåt jag aldrig prövat förr, ta sönder en dator från insidan...
Efter att jag tagit sönder den från insidan har jag tänkt paja den på nåt roligt sätt )

Medlem

Verkar bara så urbota dumt att ta sönder en Laptop som funkar istället för att t.ex ställa den som mediabox vid teven eller nått sånt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

du kan alltid gå in på vissa fildelnings sidor och klicka på alla: Du har vunnit 120 iPadar varenda dag i hela ditt liv och så =D

Medlem

Överklocka den med väl tilltagen spänning. kul att se hur långt upp du kan komma också, finns väl dock risk att du får bluescreen eller något liknande innan den går sönder

Inaktiv
Skrivet av jimsam100234:

Hej!
Jag känner att jag behöver ett nytt grafikkort! Det ska klara av spel som typ battlefield 3 på så höga inställningar som möjligt!

Budget är runt 1 800 kr.

Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av joary639:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av azynkron:

[size=14] ....
Din budget på 1800 är, som du nog själv räknat ut, inte nog för att handla både och...

Jag hade kanske tänkt mig det här http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/127982-asus_geforce_g...

Verkar vara ganska bra

Du går över budget!!

ajajaja, jag skrev runt! + att innan så frågade jag efter BÅDE en ssd och grafikkort för ca 1800, men bara grafikkortet kostade över 2000! ;)[/size]

Hemma hos Jimsam:
-Nej, min son. Jag har ju sagt Nej!!!
-Men pappa, jag kan inte spela Battlefield 3 på högsta inställningarna.
-Nu får du banne mig ta och skärpa dej unge, sånt här har vi inte råd med!

5 minuter senare,
*Hejsan!
Har en gammal laptop som jag tänkt krasha på nåt sätt, men vet inte hur jag ska göra... vet att detta är något man inte hör varje dag, men om ni vet nåt bra virus eller nåt som infekterar datorn ordentligt och förstör den, skriv då här och hur man använder den!
PS: Laptopen använder windws vista

...

Jahapp... Jag kan börja med att säga: Man vinner ingenting på att hämnas, det kan kännas skönt i en sekund, men sedan är det värt skit och ingenting. Himmelen öppnas inte bara för att man får sin hämnd igenom!

När man var 5 år gammal så kanske "förstörelse+vissla oskyldigt"-tekniken funkade, men du lär vara bortåt 14-15 åtminstone och det handlar om lite dyrare saker du vill förstöra.

En sak är säker: Den utsatta personen kommer bli rejält förbannad, och tänka efter... mer än en gång. Allt för att hitta en lösning som gör det lika ogynnsamt för alla! Att förstöra en dator är dessutom ett oerhört ovärt försök till hämnd.

Det låter dessutom som att du försöker förstöra datorn och sedan inte stå för vad du gjort!
Fan vad ynkligt! Det är bättre att du tar fram en rejäl slägga och smäller till datorjävelen istället! Sedan tar du skulden för vad du gjort! VISA DITT MISSNÖJE!!! Ta ögonkontakt, knyt din näve så hårt att den skakar, spärra upp ögonen och vråla för kung och fosterland! DETTA är vad som händer när man inte får spela Battlefield 3 på högsta inställningarna!!!

God Jul!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Okej, för att få detta uppklarat en gång för alla... Det är för det första inte min laptop som jag frågar om hur jag ska ta sönder, utan en kompis vill paja sin, han ber mig lägga ut detta på ett forum... han säger inte varför han vill ta sönder sin dator!... Men man kan anta att det är pga av att han vill ha en ny dator. (Känner inte han IRL)...
Sen har jag en tillräckligt bra dator som klarar av alla spel som jag vill spela, så JAG är inte i något behov av nån ny då den här datorn är 2-3 månader gammal bara!
Jag står för vad jag har skrivit, men jag kan inte stå för vad min kompis gör med HANS dator!
Nu tänker ni säkert ''Haha, viiiiiisst.... En ''kompis''.... Visst ni får tro det! Det skiter jag fullständigt i vad ni tror!
Sen är inte jag nån som är desperat efter den absolut bästa grafiken! Jag är nöjd sålänge jag kan spela ett spel med hyfsad FPS. Om jag kan ha högre inställningar så är det en bonus!
***
Edit1: Visst, min dator kanske inte är den bästa, köpte den för ca 5000, men den är ändå trippelt så bra än min förra dator... Största skillnaden är att jag inte fått 1 ända blåskärm med denhär nya datorn... På förra datorn innan jag skaffade den nya datorn så fick jag blåskärm innan jag äns hade startat upp ett spel typ.

12
Skriv svar